11. 11. 2021 09:03 − 1713× − 0

Lefebvrův belgický hattrick

Tradiční vrchol podzimní části belgického mistrovství v okolí města Huy i letos nabídnul atraktivní podívanou.

Jak je v případě této soutěže zvykem, na jejím startu nemohl chybět nikdo, kdo něco na belgické soutěžácké scéně znamená. Na startu se tak objevili i jezdci, kteří letos soutěží jen sporadicky. Třeba piloti škodovek Cédric Cherain a Pieter Jan Michiel Cracco, který ovládnul srpnovou soutěž v Ieperu. Svůj oblíbený podnik si nenechal ujít ani Xavier Bouche, který stejně jako před dvěma roky startoval s Volkswagenem Polo GTI R5. S jedním takovým pak startoval i Vincent Verschueren, který ale patří k pravidelnému inventáři belgických soutěží. To samé platí o Krisu Princenovi, ovšem ten udělal od minule změnu. S Citroënem C3 Rally2 společnou řeč nenašel a podobně jako před dvěma lety od Volkswagenu utekl i tentokrát k vozu Rally2 od Škody. Opačným směrem zamířil už před Rallye de Wallonie Cédric de Cecco a hned při prvním startu s C3 Rally2 skončil těsně pod stupni vítězů.

Nejžhavějším želízkem v ohni však byl pro francouzskou značku Stéphane Lefebvre. Francouz dokázal poslední dva ročníky Rallye du Condroz-Huy vyhrát a minimálně boj o vítězství se od něho samozřejmě očekával i letos. Rozhodně ale proti sobě neměl lehké soupeře a zejména si musel dávat pozor na trojici jezdců, kteří spolu už několik soutěží v řadě svádí nádherné a hodně vyrovnané boje. Adrian Fernémont sice se svou Fabií Rally2 evo letos vyhrál jen jednou, ale pokaždé skončil na stupních vítězů a šampionát vede. Dvěma triumfy z posledních třech soutěží se čtyři body za jeho záda dotáhnul Gregoire Munster, který usedá za volant Hyundaie i20 R5. O bod tak přeskočil jiného syna slavného otce Ghislaina de Meviuse. Ten se svou Fabií vyhrál dvě soutěže v úvodu roku, ale v posledních soubojích se svými hlavními rivaly o titul prohrál.

Do předposlední soutěže belgického mistrovství nicméně vstoupil dobře, když vyhrál úvodní zkoušku. Na té druhé se sice radoval Munster, ale ve vedení setrval pilot škodovky a sesadil jej až v RZ 3 Lefebvre. Francouz narozdíl od de Meviuse vsadil na pneumatiky do mokra, ovšem velký rozdíl to neudělalo. Po první sekci je od sebe dělilo jen půl vteřiny. Podmínky na trati ovšem roli hrály a handicapovaly hlavně později startující posádky. Z vnitřků zatáček a vložených nezpevněných úseků je na asfalt nanášeno extrémní množství bahna a to na gumách na asfalt není žádná chuťovka. Na svou startovní pozici hodně lamentoval Cherain, který si jako bývalý vítěz této rally dělal zálusk na lepší startovní číslo než 11. Během dvoudenní soutěže se mu ale podařilo zapojit do boje s Verschuerenem o páté místo. Nakonec ale pro Cheraina rally skončila tak, jak se to u něj stává částo. V předposlední zkoušce jeho Fabie skončila na střeše. Pilota Volkswagenu pak už nikdo do konce rally neohrožoval a tak uzavřel nejlepší pětku. Získané body zároveň posílily jeho čtvrté místo v hodnocení šampionátu.

Na startovní pozici, při jejímž výběru pořadatelé zohledňovali postavení v šampionátu, si stěžoval i Sébastien Bedoret. Nakonec ale se svou škodovkou nestíhal ani De Ceccovi, který startoval až za ním, a dojel do cíle sedmý. To je dost daleko od jeho cíle v podobě vítězství. Ještě o minutu horší čas během rally zaznamenal osmý Princen a je vidět, že za jeho pomalé tempo z předešlých soutěží asi nemohl Citroën. V RZ 4 málem soutěž skončila pro jejího prvního lídra de Meviuse. Ve zrádné pravé zatáčce plné bahna se sklouznul až do keřů a svou Fabii přetočil. Jen se štěstím při tom nenarazil na žádnou tvrdou překážku, o kterou by utrhnul některé z kol. Úvodní den, který přišel kvůli problémům se zabezpečení trati o závěrečné dvě noční zkoušky, de Mevius zakončil na čtvrté příčce. Munster si dělal zálusk na vítězství, ale nakonec první den zakončil desetinu za soupeřem v boji o domácí titul Fernémontem. Lefebvre šel po třetí zkoušce do čela a tam setrval až do večera. Odpoledne se ale nevyvaroval drobné chyby, po které skončil na poli, a jeho náskok spadnul na 8,4 sekundy.

Nedělní etapu nezačal vůbec dobře Munster, chyboval a po druhém ranním testu spadnul na čtvrté místo za de Meviuse. Ten se pak začal přibližovat i k nejrychlejšímu z Belgičanů. Do servisu přijížděl s odstupem 3,9 sekundy za Fernémontem. Lefebvre se nadále držel ve vedení, ovšem jeho náskok 5,6 vteřiny byl vším jen ne komfortním. Francouz se nevyhnul ani menším chybám, ale nakonec své snažení dotáhnul do úspěšného konce a završil hattrick na Rallye du Condroz. Pro jeho spolujezdce Renauda Jamoula se jednalo o první vítězství na domácí soutěži v okolí rodného města Huy. De Mevius se snažil odpoledne dohnat a předehnat Fernémonta, ale nakonec si maximum bodů připsal jen na závěrečné Power Stage. Fernémont si druhé místo udržel a před závěrečným podnikem navýšil své vedení v šampionátu. Munster už odpoledne i přes jízdu na limitu nedokázal víc než se přiblížit 2,1 vteřiny za de Meviusova záda. Na záčátku prosince ve Spa to ale nebude žádná procházka růžovým sadem a stát se ještě může cokoliv.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!