Vítězství pro Hyundai, titul pro Škodu

Portugalský boj o titul dospěl do závěrečné fáze, které se už zúčastnila pouze dvojice posádek.

Obě po celý rok usedaly do kokpitů speciálů Škoda Fabia Rally2 evo a obě se z titulů radovaly i v minulých třech sezónách. Bruno Magalhaes na podzim přesedlal do nového speciálu Hyundai i20 N Rally2, ale na šotolinách ve Fafe bral body jen za druhé místo a minule na asfaltech centrálního Portugalska se dokonce ani nevešel na bednu. Ze hry o titul tak vypadnul a v závěrečné rally už mohl doufat akorát v udržení své třetí příčky. Teoreticky jej o ni mohl ještě připravit vítěz asfaltové Rali da Auga José Pedro Fontes, ale to by musel s Citroënem C3 Rally2 zvítězit. Lepších výkonů ale Fontes obvykle dosahuje na asfaltových rally a závěrečná Rally de Mortágua se jela na šotolině. A kdo se tedy měl na více než stovce tamních nezpevněných kilometrů utkat o titul? Předně úřadující mistr Armindo Araújo, který doposud v sezóně zvítězil ve třech soutěžích a do té závěrečné nastupoval se sedmibodovým náskokem. Nutně tak ani nemusel svého soupeře porazit. Ricardo Teodósio, který se z titul už radoval v roce 2019, zachraňoval své šance vítězstvím na minulé rally a ani tak neměl situaci pod vlastní kontrolou.

Co se stalo v první zkoušce Rally de Mortágua, ale čekal asi málokdo. Araújo chyboval a jeho Fabia skončila zapíchnutá ve stromě. Že tím zablokoval zkoušku, která musela být pro zbytek pole zrušena, jej v tu chvíli mrzelo asi ze všeho nejméně. Svému soupeři Teodósiovi tím dal do rukou hodně silnou zbraň. Předloňský šampión měl rázem situaci ve svých rukou. Potřeboval ale buď vyhrát celou rally nebo aspoň Power Stage a celkově pak skončit druhý. V RZ 2 ovšem zajel hodně slabý šestý čas. Moc si nepolepšil ani v dalším testu, kde pro změnu inkasoval desetivteřinovou penalizaci. Od lídra rally jej dělilo už propastných 38,7 sekundy a od druhého místa pak 28,4. Do vedení se dostal v RZ 3 Magalhaes, když se vítězi předešlé zkoušky Fontesovi vybila baterie jeho Citroënu. Pilot Hyundaie pak zvítězil i v RZ 4 a na druhého Miguela Correiu ve Fabii Rally2 evo už měl náskok skoro dvaceti vteřin.

Teodósio se mezitím už sice prokousal na čtvrtou příčku, když přeskočil značkového kolegu Manuela Castra, ale jeho odstup za druhým Correiou se i zde o pár vteřin navýšil. Araújo asi dost nervózně sledoval dění na soutěži, která právě dospěla do své poloviny. Zatím to pro něho vypadalo nadějně. Teodósia ale v servisu očividně polili živou vodou a pilot škodovky pak zvítězil v páté a sedmé zkoušce. V šesté jej od vítězného Magalhaese dělilo sedm desetin. Po předposledním testu se vyhoupnul před Volkswagen Polo GTI R5 Pedra Meirelese už na třetí místo. Do konce šampionátu zbývalo osmnáct kilometrů. Na nich musel Teodósio porazit všechny své soupeře a ještě smazat ztrátu 8,7 sekund na druhého Correiu. Magalhaes se na Power Stage nikam hnát nemusel, nakonec zajel až čtvrtý čas. Pro něho bylo důležité, že pro nový Hyundai i20 N Rally2 vybojoval na portugalské půdě premiérové vítězství. Teodósio svůj čas z prvního průjezdu dokázal vylepšit o 12,5 sekundy, většina jeho nejbližších soupeřů vyjma Meirelese zajela pomaleji než dopoledne. Tak velký rozdíl mu nakonec stačil. V RZ 8 byl nejrychlejší a na poslední chvíli se posunul i na kýžené druhé místo. Svůj druhý titul portugalského mistra tedy vybojoval opravdu dramatickým finišem.

Konečný stav šampionátu: 1. Teodósio 156, 2. Araújo 155, 3. Magalhaes 139, 4. Fontes 114, 5. Correia 84, 6. Sousa 67

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!