15. 11. 2021 09:08 − 826× − 0

První argentinští mistři 2021 korunování

Předposlední dějství argentinského mistrovství hostila letos už podruhé Catamarca, jelo se však na jiných tratích.

Koronavirová opatření původní verzí kalendáře pořádně zamávala a Argentinci udělali jedině dobře, že sezónu rozjeli už v únoru. Třetí soutěž na začátku března totiž byla na čtyři měsíce poslední, která se jela. Mezitím vzniknul upravený kalendář, který za měsíc zakončí Rally de Entre Rios. Teď se ale odjela Rally de Catamarca II a z ní už si první šťastlivci odvezli mistrovské poháry. Do šampionátu letos poprvé začali ve své vlastní třídě RC2A bodovat piloti vozů Rally2. Hyundai i20 R5 Martina Scuncia byl bohužel k vidění jen na prvních třech soutěžích. Dalších se bohužel kvůli problému s uzavřenými hranicemi nezúčastnil ani lídr klasifikace po dvou triumfech v prvních třech soutěžích Chilan Jorge Martínez. Někdejší hvězda argentinských soutěží Juan Manuel Marchetto si Škodu Fabia R5 vyzkoušel jen na domácí Rallye de Córdoba. Vyhrál, ale pak už znovu v šampionátu nestartoval.

S vozy R5 tak v šampionátu zůstali Juan Carlos Alonso, který přesedlal na Ford Fiesta R5, a Alejandro Cancio se škodovkou. V Córdobě se k nim naštěstí přidal Marcos Ligato. Někdejší argentinský mistr dokázal s Citroënem C3 Rally2 prohánět vedoucího Cancia, ale nakonec jej ani jednou neporazil a do předposlední rally už neodstartoval. Cancio v Catamarce neměl vážnějšího soupeře, dojel si pro páté vítězství a zajistil si s předstihem titul. I nadále se mistrovských soutěží účastní posádky ve vozech Maxi Rally, aktuálně s verzemi Turbo a větším restriktorem. Postupně jich však ubývá a s úplným koncem Chevroletů stáje Tango se zde konkurence omezila na trojici značek Volkswagen, Ford a Toyota. Toyoty Yaris MRT mají obrovské problémy se spolehlivostí a v poslední rally do cíle nedojel ani jeden ze tří startujících exemplářů. Federico Villagra zažívá jednu ze svých nejhorších sezón, kdy z posledních čtyř rally dokončil jedinou. Na šestadvacátém místě. Kdyby se však v Rally de Catamarca II hodnotila jen druhá etapa, připsal by si body za solidní druhé místo.

Dění ve třídě RC2B, do které bodují tyto vozy MRT, ale rozhodně náboj nepostrádá. Geronimo Padilla s Volkswagenem Polo MRT rozjel sezónu nejlépe ze všech, když ze tří úvodních podniků vydoloval dva triumfy. Po koronavirové pauze ale začal úřadovat úřadující mistr Nicolás Díaz pokračující s loňským Fordem Fiesta MRT. Čtyřmi triumfy v řadě takřka vymazal svou ztrátu na Padillu. Pokud do toho započteme škrtání nejhoršího výsledku, rázem bylo bodové konto obou borců takřka stejné. Díaz vstoupil nejrychleji i do aktuální soutěže. Defekt v druhé zkoušce jej bohužel ale rychle srazil za Padillova záda. Pilot VW pak získal ještě větší prostor k dýchání na konci první etapy, kde jeho soupeře postihnul problém s transmisemi Fordu. V neděli ale o sobě dal pořádně vědět Augusto D´Agostini, který se v minulé rally objevil poprvé po delší pauze způsobené zdravotními problémy. Teď pilot Volkswagenu hodně pomohl svému značkovému kolegovi. V neděli přeskočil Díaze a zvětšil tím bodový rozdíl mezi ním a vítězným Padillou. Body v této rally se ještě k tomu násobily koeficientem 1,5. Rozhodnuto však ještě není, finální rozuzlení parádního duelu přinese před Vánoci závěrečná Rally de Entre Rios.

Stav šampionátu ve třídě RC2B: 1. Padilla 402,5, 2. Díaz 364,5, 3. Pasten 303,5, 4. Villagra 210,5, 5. Menéndez 177,5

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!