10. 11. 2021 14:10 − 3653× − 0

Česká smůla na Lausitz Rallye

Tradiční šotolinový festival na závěr německé sezóny u českých hranic i letos přivítal skupinku našich posádek.

Martin Vlček zde startoval už vloni a v českém duelu dvou Hyundai i20 R5 tehdy Ondřeje Bisahu porazil a skončil na pátém místě. Letos na stejné příčce zakončil úvodní páteční etapu. Se čtvrtým Danielem Chwistem na stejné technice se mu v sobotu už dařilo držet krok, ale bohužel pak v RZ 8 došlo k vážnému poškození motoru a s tím se pokračovat nedalo. Se šotolinami Lausitzu má už ze dvou předešlých ročníků zkušenosti Jan Sýkora. Letos se mu dařilo s Mitsubishi Lancer EVO IX prohánět i daleko modernější vozy Rally2 a v šestém testu se dokonce vyhoupnul na šestou příčku za Vlčka. Bohužel ani jemu nevydržel motor a v RZ 8 pro něho rally skončila. Služeb Sýkorova Mitsubishi v posledních třech sezónách hojně využíval Michal Savruk. Letos v létě si pak poprvé vyzkoušel vůz kategorie Rally2 a po debutu s ním v ČMPR startoval v MČR na Bohemce a teď zkusil Fabii R5 prohnat po šotolinových cestách. Ani on se ale nedokázal dostat dále než do smolné druhé sobotní sekce. Ze hry jej vyřadila havárie.

Nejvýše držel na německé soutěži český prapor Erik Cais nově navigovaný Petrem Těšínským. Po defektu na začátku rally se v RZ 3 prodral pilot Fordu Fiesta Rally2 do čela. Ve vedení setrval i během druhé etapy a postupně si vybudoval náskok přesahující půl minuty. Českým maximem v lužické rally bylo doposud druhé místo Martina Semeráda z roku 2009 a na bednu pak ještě vystoupali Antonín Tlusťák, Jaroslav Orsák a vloni Jan Černý. K prvnímu českému triumfu na této německé rally ale ani letos nedošlo. Chybělo sto metrů. Sto metrů do cíle závěrečné zkoušky, kde musel auto po vyšlehnutí plamenů kvůli problému s kardanem Cais odstavit. Snad si mladý pilot už prokletí poslední zkoušky odbyl a příští rok jej čekají příjemnější konce soutěží. Přes cílovou rampu v Boxbergu tak nakonec přejela pouze jedna česká posádka. Petr Kačírek s Petrou Řihákovou dovezli Škodu Fabii R5 na devátém místě. Za nimi pak do cíle dojel Turek Mustafa Cakal s Hyundaiem i20 R5, který po Caisově odstoupení vyhrál klasikaci European Rally Trophy trpící totálním nezájmem posádek.

A kdo tedy nakonec ovládnul soutěž, která začínala v dešti a bahnu a druhý den se pak dojížděla na osychající šotolině? Za zády jasně dominujícího Caise to byl zase duel dvou nejúspěšnějších jezdců historie Lausitz Rallye. Nor Anders Grondal s Fordem Fiesta Rally2 mohl v počtu vítězství dotáhnout místního Matthiase Kahleho, který se zde objevil se Škodou Fabia Rally2 evo. Němec začal rychleji, ale v poslední noční zkoušce první etapy nechal 7,5 sekundy a umožnil norskému soupeři trochu odskočit. V sobotu ale Kahle začal rychleji a po první sekci snížil manko na pouhých 2,4 sekundy. Následovala přetahovaná o každou desetinu a pořadí obou zůstávalo neměnné. Až do předposlední zkoušky, ve které Kahle svého soka o 1,1 vteřiny přeskočil. K závěrečnému klání už nedošlo, když byla RZ 12 po Caisově problému pro zbylé posádky zrušena. Kahle tak svůj šestý lužický triumf získal s tímto minimálním náskokem.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!