14. 7. 2006 00:00 − 2394× − 11

Štajfa startovní číslo 1 těší a zavazuje

Loňským vítězstvím si Vojtěch Štajf vybojoval pro letošní Rally Bohemia startovní čísla jedna na boku svého vozu Subaru Impreza.

Rallye Český Krumlov skočila pro posádku Vojtěch Štajf – Jiří Černoch předčasně poté, co došlo k poškození motoru a následnému požáru. V uplynulém období měli tedy mechanici o práci postaráno. Vše se včas stihlo, takže oba jezdci i jejich vůz se mohou v klidu věnovat boji o další mistrovské body v rámci MMČR v rallye.

„Motor byl v Krumlově natolik poškozený, že na Bohemii startujeme s rezervním motorem, ale ten má parametry v podstatě srovnatelné s naším ostrým agregátem. Podařilo se nám ve spojení s Sti vyřešit i problém s brzdami, který nás zaskočil v Chorvatsku. Ukázalo se, že podobnou zkušenost mělo i několik dalších jezdců v jiných zemích. Sti proto navrhlo postup úpravy a v současné době by již mělo být vše v pořádku,“ prohlásil Vojta krátce po skončení seznamovacích jízd, které letos a u nás zcela poprvé probíhaly pod dohledem monitorovacího systému hlídajícího dodržování maximálně povolené padesátikilometrové rychlosti.


Foto: Petr Frýba

„Určitě je to dobrá myšlenka, vždyť podobně se jezdí i ve světě. Tam je však povolená osmdesátka. My se tady ploužíme padesátkou i mezi obcemi, předjíždějí nás pošťáci a místní ve starých škodovkách. Byl bych pro, aby se buď přešlo na stejný rychlostní limit jako je v MS, nebo aby se využívaly limity dané silničním zákonem. Nejde jen o to, že v takto pomalé rychlosti ani já, snad se mohu považovat za zkušeného jezdce, nemusím vždy postřehnout všechny nástrahy tratě. Jak to potom mají odhadnout kluci, kteří mají podstatně méně najeto. Bezpečnosti jistě nepřispěje ani to, že například ve středu jsme v autě strávili 12,5 hodiny. Řidiči z povolání mají v té době již dávno nařízenou dlouhou bezpečnostní přestávku,“ řekl v současné době čtvrtý jezdec průběžného pořadí MMČR.


Foto: Petr Frýba

A jak odhaduje své šance před startem soutěže? „Často odpovídám na otázku ohledně obhajoby loňského vítězství. Bylo by to pěkné a jednička na dveřích k tomu i vyzývá, ale jsem realista. Myslím, že bude opět pokračovat náš souboj s Karlem Trojanem a Mírou Jandíkem. Je škoda, že nejede Hermann Gassner a zřejmě ani Achim Moertl a Miroslav Cais. I tak je tu však velká konkurence v čele s Václavem Pechem, Martinem Prokopem a dalšími. Pokud budeme do třetího místa, bude to skvělé. Pokud se vejdeme do první pětky, budeme spokojeni. Mít na autě jedničku je krása, ale současně to znamená, že pojedeme první a nemůžeme se řídit stopou našich soupeřů. Více práce bude mít i Jura jako spolujezdec, protože v časových kontrolách se nemůže orientovat podle ostatních. Pro mne osobně je jednička i oceněním úsilí od roku 1999, tehdy jsem zde startoval poprvé a přidělili nám číslo kolem osmdesátky, a potvrzením toho, že jsme těch sedm let nepromarnili. Chceme i letos ukázat, že náš loňský úspěch nebyl náhodný a že jsme si ho zasloužili. Tratě se nám líbí, budeme se snažit jet co nejlépe i když víme, že například vozy S1600, které loni doplatily na déšť budou na suchu hodně rychlé,“ uzavřel pilot bílého Subaru Impreza Sti SpecC v barvách týmu Subaru Rally Team ČR – Deník Blesk. Třiatřicátý ročník Rally Bohemia startuje v pátek po šestnácté hodině tradičním prologem na autodromu v Sosnové. Slavnostní start proběhne v Mladé Boleslavi v sobotu v osm hodin ráno a pak již na posádky bude čekat třináct rychlostních zkoušek o celkové délce téměř 250 km.

Komentářů celkem: 11
Anonym IP:85.160.160.100
14. 7. 2006 13:031
0 0
Pánové! Za to, jak se na vás dívají obce a jaké tlaky vyvíjejí na pořadatele si můžete sami, resp. někteří z vás. To jak reagovali pořadatelé na havárii Arazima při seznamovacích jízdách na minulé rallye bylo ostudné a delegáti FAS hráli mrtvého brouka. V jiném sportu by to byla červená karta, v rallye ani penalizace. I při těchto seznamovacích jízdác platila omezení jen pro někoho. Nechte si předložit záznamy z GPS Vojtěcha a budete se divit. Nebo na to nemáte právo? Ptám se: „Je rallye ještě sport, když tam neplatí pravidla, ale zákony džungle? Považujete za normální, když se jeden měsíc toleruje jízda v obci rychlostí 120 km/h a následné střetnutí s traktorem a druhý měsíc se vyhrožuje vyloučením za jízdu mimo obec rychlostí nad 50 km/h? Myslíte si, že je rally u nás vedeno správným směrem, správnými lidmi a ve sportovním duchu? ˝
Anonym IP:85.160.78.25
14. 7. 2006 16:042
0 0
Docela výstižný komentář...
Anonym IP:80.188.227.50
14. 7. 2006 21:233
0 0
Číslo 1 nemůže těšit ani zavazovat toho, kdo si to koupil.
Anonym IP:88.146.139.70
14. 7. 2006 21:274
0 0
Je to pravda.Vsichni kdo maji rozum tak to pochopi.Jenom ta pravidla pro letosni trening nedelal clovek ktery je na spravnem miste!!!!stydte se
bambucha
14. 7. 2006 21:385
0 0
koupil? a to jde? poraď, taky mě nebaví vysoký čísla
14. 7. 2006 22:136
0 0
Bambucho, to je jednoduché. Stačí vyhrát Bohemii před rokem. Pak Ti stačí prošlý dvacetník.
Anonym IP:62.141.24.64
15. 7. 2006 00:227
0 0
Vojta, jak si o sobě sám píše jednička Bohemie si asi musel hodně ošoupat nohy za startovní číslo. To se ale snaží kdekdo, dostat se dopředu. Nicméně na takovéto číslo na jedné z nejprestižnějších soutěží v ČR se musí odvést více práce, než jeden loňský výsledek.
Anonym IP:62.141.24.64
15. 7. 2006 00:238
0 0
Mimochodem pěkná fotka. To musí být nátura, něco takové představovat čtenářům.
Anonym IP:85.160.186.104
15. 7. 2006 05:509
0 0
To 62.141.24.64: Máš pravdu. Kromě loňského vítězství musí být ještě priorita FIA. Pochopitelně také uplacená přímo v Paříži. Je vidět, že se v úplatkářství vyznáš, ale v rallye?
Anonym IP:62.141.24.81
16. 7. 2006 22:0610
0 0
No tak Vojto. Vždyť víš, že máš prioritu FIA za pár slabě obsazených soutěží v zahraničí. Paříž sem netahej.
Anonym IP:85.160.133.211
18. 7. 2006 11:3011
0 0
62.141.24.81 Vůbec by se sem neměla tahat žádná fakta, jen tlachy, že?
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!