Vlastimil Resl - eWRC.cz
12. 11. 2021 17:58 − 2336× − 0

Radek Bouda: „Rád pomáhám mladým talentům!“

Radek Bouda se v motoristickém sportu pohybuje již mnoho let.

V celé éře Felicie Kit Car působil jako mechanik továrního týmu Škoda Motorsport, kde spolupracoval především s Jindřichem Štolfou. Poté byl dlouhé roky motorářem a mechanikem autokrosaře Martina Kopeny. „Martin je špičkový, inteligentní a férový jezdec. Moc rád vzpomínám na vzájemnou spolupráci, která vyvrcholila v letech 2010 a 2011 ziskem titulu republikového vicemistra Divize6. Dodnes jsme dobrými kamarády, přestože Martin už jede pod křídly týmu ASH Motorsport. Mimochodem jejich Felicia skončila po velkém červencovém přerovském karambolu na vrakovišti a nyní již v katusických dílnách chystají pro příští sezonu Citigo. Věřím, že Martin bude určitě patřit k velkým adeptům na titul,“ tipuje majitel autoservisu RBS, který nyní podporuje další mladé talenty.

„Rád pomáhám mladým talentům. A myslím, že za ta léta už dovedu odhadnout, kdo má perspektivu. Nyní se zaměřuji na Bogdana Vasiljeviče a Martina Koutka. Letos si oba vedli velmi dobře v seriálu Rally HK. Oba jsou dosti rozdílní a také jejich cíle jsou odlišné. Bóďa je rozvážnější, hodně precizní, Martin zase takový ten živelný talent. V dobrém slova smyslu magor (smích). Spojuje je nadšení pro motorsport, odhodlání obětovat mu mnoho a také ženy na sedadle spolujezdce. Bóďa jede s Janou Klímovou, Martin s Pavlínou Pflegerovou,“ představuje Radek stručně nové tváře v motorsportu.

„Naši prioritou jsou soutěže,“ konstatují shodně Bogdan a Jana. „Jedeme Rally HK. Tento seriál nám přijde pro nováčky ideální a je také finančně nejdostupnější. Kvůli koronaviru začala sezona později a odjely se jen čtyři závody – dva v Bělé pod Bezdězem a dva v Hradci Králové. My zpočátku jeli s Peugeotem 106. Poté, co jsme s ním v Bělé havarovali ve sjezdu ke kruháči v sedmdesátikilometrové rychlosti čelně do stromu, však byl na odpis. Nosníky pryč, ohnutá přepážka, hnutá podlaha. Moje jezdecká chyba. Zapršelo, na suchých gumách se to trošku smeklo a stáhla nás krajnice. Nás nicméně čekalo postavit do dalšího závodu Seata. Po intenzivní práci se nám to během půldruhého měsíce podařilo. Seat je slabší, ale zůstali jsme v kategorii neupravených vozů do 1400ccm,“ vrací se k uplynulé sezoně Bogdan a Jana pokračuje. „Až se něco naučíme a nasbíráme zkušenosti, rádi bychom zkusili třeba Volný pohár. A později třeba i soutěže pod Autoklubem ČR. S Bóďou se známe dlouhá léta a tak automaticky vyplynulo, že jedeme spolu. (Bogdan: „Jako jediná se nebála jít do toho se mnou.“) Ohledně rozpisu a dalších věcí nám dělá poradce můj tchán Jirka, dlouholetý úpěšný spolujezdec. Zpětně vidím, jak moc jsou pro nás jeho rady přínosné.“

Martin vedle Rally HK jezdí také autokros. „Táta jezdil před nějakými třiceti, čtyřiceti lety buginy, tak mě k tomuto sportu také přivedl. Závodí dosud a letos vyhrál v Radeč Cupu divizi Škoda N1400. Já začínal s Felicií 1400 ještě v Kosice Cupu až do konce tohoto seriálu. Pak jsme zamířili právě do Radeč Cupu. Párkrát jsem startoval i v Sosnové na Autodrom Rally Sérii s Volkswagenem Polo třídy N1600. No a letos nás ukecal tady Bóďa do Rally HK. Popravdě však bych jednou šel raději než rallyovou cestou spíše tou rallycrossovou nebo autokrosovou,“ usmívá se Martin, jehož dílna v Línech u Katusic je týmovým zázemím. „Nyní zde máme dvě Pola, Seata a autokrosovou Felicii. Dílna je náš druhý domov,“ dodává a Pavlína doplňuje. „Kdybych tam nejela, tak se ani nevidíme.“

Závěrem našeho povídání si bere slovo Radek. „Jsem rád, že do motoristického sportu opět míří mladí, zapálení lidé, navíc Mladoboleslaváci. Vedle těchto dvou posádek se snažím pomáhat také Martinovi Košťálovi, který má ode mě motor a vyhrál Radeč Cup v divizi 1400. Mimochodem ty iniciály MK jsou mi nějak souzeny – Martin Kopena, Martin Koutek a Martin Košťál,“ končí příjemné posezení Radek Bouda.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!