Vlastimil Resl - eWRC.cz
19. 11. 2021 10:58 − 1477× − 0

Dominik Nwelati: „Krumlov byl divoký!“

Nabitý závěr sezony prožil Dominik Nwelati, který nechyběl na obou podnicích Rallysprint Série ani odloženém podniku MČR v Českém Krumlově.

„Zatímco oba sprinty proběhly v naprosté pohodě a bez krizových situací, Krumlov byl mnohem divočejší,“ usmívá se pilot, jemuž se nicméně podařilo všechny tři soutěže dokončit.

Futures Contproduct Rally Morava absolvoval Dominik Nwelati už podruhé. „Hodně se mi líbily nové erzety, především Mutkov. Ten začínal na širší silnici, kde bylo možné nasadit hned od startu hodně rychlé tempo. Charakter postupně přecházel k užším úsekům. Zbývající erzety vedly převážně na uskákaných lesních cestách. Tam jsem jel více na jistotu. Asi bych mohl jet více, ale vyloženě vítězné ambice zatím nemám, takže jsem spokojen,“ vrací se k předposlednímu podniku Rallysprint série mladoboleslavský soutěžák.

Naopak Rentor Racing – Partr Rally Vsetín absolvoval Dominik poprvé. „Vsetín byl hodně těžký a úplně mi nesedl. Těch nebezpečných míst bylo mnoho. Často se stávalo, že když se mi dařilo chytit tempo, přišly úseky, které jsem chtěl jet na jistotu. A pak se mi do tempa blbě vracelo. Na závěrečné vložce mě Jirka začal popohánět, takže jsme zrychlili. Průjezdy některých zatáček už byly trošku na hraně, ale podařilo se mi udržet koncentraci a dokončit soutěž bez větších krizovek,“ hodnotí vsetínský závod sedmadvacetiletý pilot.

Mnohem pestřejší zážitky si odvezl z Českého Krumlova. „To byla hodně náročná soutěž na závěr sezony (úsměv). Především erzety Rožmitál a Rožmberk byly extrémně obtížné. Pro mě osobně ještě mnohem více, než vyhlášené Malonty. Hned na úvodní erzetě nás, zřejmě vinou únavy materiálu, postihl technický problém. Naštěstí se jelo poblíž servisu, kam se nám podařilo pomalým tempem dojet. Nebylo jasné, jestli pouze praskla poloosa nebo je poškozená i převodovka. Táta s mechaniky tedy pro jistotu vyrazili pro náhradní. Sobotní ranní servis byl pouze patnáctiminutový. Bylo nutné opravu stihnout, byť za cenu případné penalizace, do třiceti minut, abychom mohli pokračovat. Problémem se naštěstí ukázala pouze poloosa, kterou dokázali vynikající mechanici Brynda Racing během čtvrthodiny vyměnit. Vstříc druhé erzetě jsme tak vyrazili se stoprocentně připraveným autem nezatíženi penalizací,“ chválí Dominik mechaniky. Jenže další komplikace nastala znovu během erzety na českobudějovickém Výstavišti. „Trošku jsem přehnal nájezd do jedné zatáčky v úzké pasáži, následoval smyk a kontakt levého zadního kola s obrubníkem. Naštěstí se vše opět stalo v areálu, kde se nacházela zároveň servisní zóna. Kluci následně ohnuté zavěšení provizorně opravili. Auto sice mělo tendenci jet trošku nakřivo, ale držením volantu v určité poloze se to dalo dobře korigovat. Výlet mimo trať jsem pak zažil před koncem obou průjezdů erzety Ján. Poprvé jsem myslel, že mám objet balík zleva místo zprava, takže jsem byl moc rychlý a vylétl na trávu. Podruhé, už za tmy, nebyly na široké silnici balíky ideálně vidět, a jak byly daleko od sebe, viděl jsem cestu tam, kudy nevedla. Trochu jsem tedy vystrašil diváky, ale naštěstí se podařilo auto včas dobrzdit. Jak byly oba předchozí sprinty klidné, tentokrát jsem si to bohatě vynahradil. Krumlov byl divoký (smích).“

Ani zakončením obou šampionátů pro Dominika Nwelatiho sezona nekončí. „Nyní mě čeká Setkání mistrů v Sosnové. Na moji oblíbenou trať se moc těším. Ještě netuším, jak budou sestavené třídy a s kým budu soupeřit. Pěkný výsledek by mě určitě potěšil. Především se však těším na parádní atmosféru. Doufám, že tradičně dorazí hodně diváků. Závodit před plnými tribunami je vždy skvělý zážitek.“

Foto: Robert Balcar

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!