2. 12. 2021 22:05 − 1816× − 0

Francouzský šampionát vřel ve Varu

Až na úplně poslední soutěži letošní sezóny se rozhodovalo o novém mistrovi francouzských asfaltů.

Nakonec se jím ale stal spíše mistr starý. O tom ale až později. V průběhu roku spolu sváděli krásné souboje a střídali se ve vedení šampionátu tři piloti. Po druhé příčce na náročných horských cestách nad Antibes vzdal svou další účast v mistrovství vítěz Rallye Aveyron Rouergue Eric Camilli. Závěrečné dvojice soutěží se pilot Citroënu C3 Rally2 nezúčastnil, ale o konečnou třetí pozici nepřišel. Boj o titul se tím zúžil na dvojici protagonistů. Hlavním favoritem v něm byl trojnásobný francouzský mistr z let 2017, 2018 a 2020 Yoann Bonato. O co více se jezdci Citroënu C3 Rally2 nedařilo v mistrovství Evropy, o to více vítězství si připisoval doma. Před finálním kláním už měl na svém kontě pět vítězství a náskok 9,5 bodu. Quentin Giordano si i přes maximální snahu nedokázal v žádné letošní rally připsat triumf. Několikrát byl se svým Volkswagenem Polo GTI R5 hodně blízko, ale ani jednou to nedopadlo. Před závěrečnou Rallye du Var se tak nacházel v pozici, kdy musel svého soka porazit a ještě doufat, že se mezi ně vměsná několik dalších jezdců.

Soutěž odstartovala už v pátek odpoledne. Za slunečného počasí Giordano začal nejrychleji ze všech a po dvou vyhraných zkouškách měl na čele rally náskok 7,6 sekundy. Bonato zvolil opatrnější taktiku a držel se s odstupem přes dvacet vteřin na čtvrtém místě. Pokud by se rally takto dojela, jezdec Citroënu by o titul o půl bodu přišel. Velmi brzy na to se tím už ale stresovat nemusel. Giordano přehnal v RZ 3 nájezd do jedné pravotočivé zatáčky, jeho Polo se svezlo mimo trať a zastavilo až o strom. Game over. Bonato už mohl zbytek rally pojmout jako oslavnou jízdu svého čtvrtého titulu. Radost rozhodně nezavládla u fanoušků Volkswagenu. Po Giordanově odstoupení se sice na chvíli do čela dostal Stéphane Sarrazin s druhým Polem, ale v sobotu ráno už z osobních důvodů nepokračoval. Bohužel hned na první zkoušce zažil ošklivou havárii Ludovic Gal pilotující třetí Polo ze Sarrazinovy stáje. S několika zlomenimani a otřesem mozku skončil ve vážném stavu v nemocnici. A bohužel nakonec nešlo o jedinou ošklivou nehodu v této rally. Oslavit zisk dvou evropských titulů a potrápit domácí špičku třídy Rally4 přijel na jih Francie Jean-Baptiste Franceschi. Soupeřům s ostatními vozy této třídy v čele se Stéphanem Lefebvrem za volantem Opelu Corsa Rally4 úspěšně odolával a se svým Renaultem předváděl hodně divokou jízdu. Ta však v poslední zkoušce sobotní etapy dopadla špatně. Teď je mladý Francouz se zlomeninou pánve a dalšími zlomeninami žeber po několika operacích v nemocnici.

Třídu Rally4 tak přeci jen ovládnul její letošní mistr Lefebvre. Pro skvělý výsledek si pak dojel Patrick Magnou, který usednul za volant Renaultu Clio Rally4 a na pilota Opelu nakonec ztratil jen necelou půlminutu. V kategorii dvoukolek však jako obvykle kralovaly vozy Alpine. Do jednoho z nich usednul i nesmrtelný Francois Delecour a v půlce druhé etapy se dostal do čela své kategorie a na parádní čtvrtou příčku absolutně. Po ztrátě v druhé nedělní zkoušce se ale musel smířit s propadem na třetí místo v interním souboji Alpine a sedmé celkově. Bramboru v absolutním pořadí a další triumf ve své kategorii si připsal letošní král GT Cédric Robert. Na startu rally nechyběl ani pilot, který se postaral o největší letošní úspěch vozů Alpine. Dokázal s jedním z nich totiž vyhrát Rallye d´Antibes. Tentokrát o vítězství bojoval za volantem Škody Fabia Rally2 evo. Při vydatných sobotních deštích byl určitě rád, že zvolil pro svůj start právě čtyřkolku. Jednou měl však namále, když se nechal nachytat a svůj vůz přetočil. Naštěstí nic netrefil a páteční vedení před Bonatem ještě posílil na 24,4 sekundy. Pierre Roché se svou C3 Rally2 vedoucí duo pozoroval z úctyhodné více než tříminutové dálky. Bonato v neděli vyhrál dvě ze čtyř zkoušek, ale mladšího soupeře porazit nedokázal. Ciamin dotáhnul své vítězné tažení do zdárného cíle a uchoval si na letošních francouzských asfaltech stoprocentní bilanci. Škoda, že startoval jen dvakrát.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!