Velmi neklidný advent Hyundaie
Smůla na paty se jim začala lepit už na začátku toho minulého. Kamiony vyrazily z německého Alzenau se zbrusu novou a už finální specifikaci se blížící verzí nové i20 N Rally1. V Alsasku je ale zastihla sněhová vánice a Ott Tänak první testovací den jezdil za hustého sněžení mezi vysokými sněhovými bariérami. Oliver Solberg to měl druhý den zase o něco jiné a podmínky během jeho testu se vzhledem k oblevě daleko více podobaly těm, jaké lze v lednu očekávat na Rallye Automobile de Monte-Carlo. Třetí den měl za volant usednout Thierry Neuville, ale kvůli přívalům sněhu byl původně šestidenní test po dvou dnech přerušen. Tým musel najít novou lokalitu, což se jim před víkendem povedlo. Za volant se v sobotu vrátil estonský pilot, aby jej v neděli konečně vystřídal Belgičan. Jeho první svezení s aktualizovanou verzí nového hybridního stroje však dopadlo katastrofálně.
Po výletu mimo trať spadnul vůz do třicetimetrové rokle a skončil v řece. V tu chvíli Belgičanovi zřejmě probleskly hlavou vzpomínky na rok 2018, kdy během testování na Tour de Corse se svým vozem také spadnul hluboko pod silnici do koryta řeky. Větší havárii pak už zažil snad jedině na chilském podniku MS v sezóně 2019, kde si poranil nohu. Tentokrát ale jezdec vyšel z nehody nezraněn a pochvaloval si nový typ bezpečnějšího rámu ze silnějších a místy zdvojených trubek. Jeho spolujezdec Martijn Wydaeghe tolik štěstí neměl a musel na operaci klíční kosti. Do startu první soutěže sezóny 2022 by však měl být v pořádku a Neuville se nemusí obávat, že už druhý rok po sobě odstartuje do nové sezóny s náhradním spolujezdcem. Další větší nehodu při testování nového speciálu Rally1 o týden dříve zažil i pilot Toyoty Elfyn Evans. I tehdy se to naštěstí obešlo bez větších zranění a zároveň tak už došlo v praxi ke zkoušce odolnosti nového hybridního ústrojí. Zatím se tedy nezdá, že by při haváriích způsobovalo větší problémy než čistě spalovací agregát.
Mechanikům každopádně nehoda přivodila pořádný bolehlav a nemálo z nich muselo zapomenout na plánovanou předvánoční dovolenou. U Hyundaie zatím dokázali vyrobit pouze jeden exemplář testovacího vozu a teď musí narychlo stavět nový. Pokračování se má dvakrát přerušený test dočkat už na začátku příštího týdne. Pokud se tedy do té doby podaří dát dohromady novou testovací kastli. Pro stáj, která kvůli dlouhému čekání na posvěcení projektu centrálou v Koreji od začátku testů za konkurenčními týmy zaostává, to ale není vůbec dobrá zpráva. S prvním testovacím exemplářem sice vyjeli už v létě a vyzkoušeli jej na rychlých finských tratích, rozbitých šotolinách ve Francii i na asfaltech, ale to se jednalo o vůz, který s tím finálním měl společného pramálo. I jeden z nejzajímavějších testovacích počinů, kterým Hyundai překonal své konkurenty, absolvovali s touto mulou. Jednalo se o simulování třídenní rally včetně přejezdů, které se odehrálo v Itálii. V centrále v Německu už tou dobou pilně pracoval nad konečnou verzí speciálu Rally1 technický mág Christian Loriaux, který se během roku k týmu přidal. Jeho výtvor, který některými partiemi nemůže zakrýt drobnou podobnost s revolučním Fordem Focus WRC 03, je teď zničen a týmu ubíhá cenný čas do homologace.
Aby těch problémů neměli u Hyundaie málo, ještě přišli o šéfa týmu. Charismatický Andrea Adamo z osobních důvodů u stáje, kde dříve působil u klientského programu a v průběhu roku 2019 převzal vedení po Michelu Nandanovi, ze dne na den skončil. Přesné důvody oficiálně nikdo nezveřejnil, spekuluje se však o jeho odchodu do Formule 1. Ať už byl pohled na kontroverzního Adama jakýkoliv, nelze mu upřít, že právě za jeho šéfování Hyundai získal své jediné tituly mistrů světa, ve značkách 2019 a 2020. Zároveň se mu povedlo přesvědčit k přestupu z Toyoty tehdy čerstvého mistra světa Otta Tänaka a v neposlední řadě na sebe poutal velkou pozornost médií. Těsně před sezónou, která bude už kvůli zcela novému pojetí soutěžních strojů sama o sobě dost náročnou, se pro skvadru z Alzenau už tak složitá situace ještě zhoršuje. Zajíci se ale počítají až po honu a tak se soudy počkejme alespoň do konce ledna.
Jak to muzes vedet že to auto na to nemá ještě nestartovaly nove vozy na jediném závodu. To jsou jen výkřiky do tmy
Otta je v hjunde skoda ... Ma na to .... ale to auto ne
No jinak ten Adamo v F1? Kam by mohl jít? Jako po včerejšku na ředitele závodu, je potřeba aby tam někdo Wolffa stíral pořádně