I Toyota v Salzburgu odhalila své bojové barvy
Zatímco dřívější vozy WRC vycházely z "obyčejného" Yarisu, speciál Rally1 je poprvé postaven na bází Yarisu GR, jenž jednu dobu Toyota v rámci prototypu připravovala již na období závěru existence předchozí generace vozů WRC, tedy na loňský rok, avšak plány zhatil koronavirus a jím vyvolaná vládní opatření, která ovlivnila všechna odvětví lidské činnosti motorsport nevyjímaje.
Nyní se tedy GR Yaris dočkal a jak ukazují první snímky, Toyota Gazoo Racing byla opět v některých aspektech návrhu vozu poměrně odvážná a odlišuje se od konkurenčních týmů. To platí třeba o podobě zpětných zrcátek a neotřelé je také řešení nasávacích kapes vzduchu na boku vozu pro chlazení hybridní jednotky, kdy umístění je podobné jako u M-Sportu, avšak tvarově se kapsy liší. No a podobně jako s kapsami vzduchu se Toyota s M-Sportem minimálně v Monaku shodne na počtu nasazených vozů, protože i japonská značka odstartuje se 4 speciály pro Elfyna Evanse, Seba Ogiera a Kalleho Rovanperä a čtvrtý speciál bude v mimo tovární barvy pilotovat Takamoto Katsuta. A aby byl výčet úplný, tam kde nepojede Ogier, dostane Yaris k dispozici navrátilec Esapekka Lappi.
A když tam dole nebudou ty "mlhovky" tak tam bude díra, nebo to bude zaslepené? Nebo to tam ta dolní světla budou napevno vždy?
Co se týká designu , tak za mě těsně před Toyotou M-sport. Fakt se mi to líbí. Nicméně jako celek tvarově i barvami, tak u mě vyhrává Toyota, jako jediná vypadá, že se na tu cestu přilepí a nikdo a nic jí z tama nedostane. Trochu mi to kazí ty černé blatníky. Nicméně k livery toyoty, myslím si, že vychází ze jednoho konceptu jak pro dálkové, tak wrc a i dakar. Hyundai, nenadchne ale ani neurazí
P.S: Letos budu fandit M-Sportu, jak skrz sestavu tak design i auto celkově.
2. Hyundai, neurazí-nenadchne, žádná změna
3. Toyota, chtěl bych najít něco, co by se mi líbilo, civilní Yaris vypadá líp
Ale ten design Toyoty miluji. Prostě jako za starých dob.