17. 1. 2022 08:01 − 2842× − 0

Norská paráda na úvod sezóny

Norský šampionát 2022 snad ani nemohl mít zajímavější a dramatičtější úvod sezóny.

Na čele jednodenní rally probíhal po celou dobu neskutečně vyrovnaný souboj o vítězství a k jeho finálnímu rozuzlení došlo až v úplně posledních kilometrech. Ze začátku si vedl nejlépe úřadující mistr Frank Tore Larsen, když se svým Volkswagenem Polo GTI R5 vyhrál úvodní zkoušku. V dalších dvou už sice tak rychlý nebyl a propadnul se na třetí místo, ovšem v RZ 4 na začátku druhé sekce o sobě dal znovu vědět a dál se držel v boji o vítězství. Začátek závěrečné třetí sekce už pro něho tak šťastný nebyl. Kvůli defektu vycestoval mimo trať a uvíznul ve sněhu. Obhajobu titulu tedy Larsen začíná s nulovým přírůstkem bodů na kontě. Naopak jeho soupeři, kteří mu byli v loňské sezóně nejblíže, v Sigdalsrally bodovali. Nejhůře z nich nakonec dopadnul Anders Grøndal, kterého do pětky nejrychlejších dostalo až Larsenovo odstoupení. Vliv na jeho rychlost měl možná i fakt, že Ford Fiesta Rally2, se kterým jako obvykle startoval, byl již tou dobou prodán. Po únorové Numedalsrally, která má zakončit zimní část sezóny, odcestuje auto k novému majiteli.

Trond Sveinsvoll si naopak osvědčenou techniku Citroën C3 Rally2 ponechává a na začátek roku si na své konto připsal cenný skalp bývalého šampióna. Pořádně se při tom zapotil, ale nakonec si čtvrtou příčku před Grøndalem o šest desetin uhlídal. Pohled dopředu už pro pilota Citroënu tak pozitivně nevyznívá. Za vítězem na relativně krátké soutěži o 83 ostrých kilometrech zaostal o propastné tři minuty. Do první ligy norského mistrovství přestoupil pro letošek mistr produkčních aut z loňska Håkon Sveen Frøslid. V konkurenci dalších jedenácti pilotů ve speciálech Rally2 držel solidní šesté místo, než v předposledním testu nechal dvanáct minut a spadnul do páté desítky. Třetí nejrychlejší pilot minulé sezóny Marius Aasen si pořídil zbrusu novou Škodu Fabia Rally2 evo a pokřtil ji solidně. V úvodní rally norského mistrovství dojel na pěkném třetím místě. Jen odstup za nejrychlejší dvojicí by mohl být menší.

Naopak rozdíl mezi prvním a druhým v cíli by už o moc menší být ani nemohl. Loňský vicemistr Ole Christian Veiby se po dvou letech strávených ve vozech Hyundai vrátil k technice Volkswagenu. K dispozici pro Sigdalsrally dostal Polo GTI R5, které doposud řídil výhradně jeho majitel Johan Kristoffersson. Rally rozjel na druhé příčce, ale po nejrychlejším čase v RZ 3 se ještě před první servisní přestávkou vyhoupnul do čela. O svůj čtyřsekundový náskok přišel Veiby až v předposlední zkoušce. S její tratí se totiž parádně popasoval někdejší norský šampión Eyvind Brynildsen, který se v Sigdalsrally objevil za volantem Škody Fabia R5. O vítězi musela rozhodnout až závěrečná Power Stage, do které šel Veiby s nicotným odstupem půl vteřiny. Na nejrychlejší čas sice dosáhnul, ale ze ztráty umazal jen tři desetinky. Jako vítěz tedy z infarktového závěru vzešel Brynildsen. Pokud se oba jezdci objeví i v dalších soutěžích šampionátu, o zábavu bude postaráno. Zajímavý host se objevil v Sigdalsrally i v hodnocení dvoukolek. Ola Nore jun. vloni reprezentoval barvy Toksportu v juniorském mistrovství Evropy, ale častěji do rally neodstartoval než odstartoval. Doma se posadil za volant staršího Opelu Adam R2, ale od začátku tvrdil muziku a v konkurenci čtyřkolek se držel v top ten. Bohužel motor Opelu řekl v předposledním testu dost a mladý Nor musel odstoupit. Vítězství ve dvoukolkách tak spadlo do klína Steveu Røklandovi s Peugeotem 208 R2.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!