Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
18. 1. 2022 21:26 − 16712× − 41

Kam s ním?

Touto nerudovskou otázkou můžeme uvést článek zabývající se novým rozděleným aut do českého mistráku a RSS.

Zatímco literární bard řešil otázku, kam se starým slamníkem, vedení českého automobilového sportu mělo dilema neméně obtížné a to totiž, kam nejen se starými WRC a S1600 v našem mistráku. Ač se tyto speciály staly maskoty již předhlášených změn, nakonec se škatulate hejbejte se dotknou mnohem více aut. Nejzásadnější změnou je vypsání divizí 1 a 2, z nichž pouze jedničkáři budou mít to privilegium bojovat o absolutní tituly, viz předmětný článek řádů.

1.1.2. Mistři ČR v rally budou vyhlášeni v absolutní klasifikaci (podle klasifikace vozidel Divize 1), v samostatné klasifikaci vozů 2WD (třídy RC4 a RC5), a v jednotlivých vypsaných třídách podle čl. 1.2.3

No a tím se naskýtá zásadní otázka, co že jsou to ty divize? Menší autorskou hyperbolou si můžeme směle říct, že jde o auta s platnou homologací a o auta bez. Konkrétně následovně (čl. 1.2.1):

Divize 1: vozidla s platnou homologací FIA a vozidla s prošlou homologací méně než 8 let uvedená v seznamu FIA

Divize 2: vozidla s prošlou homologací více jak 8 let, s národní homologací nebo vozidla podle národních předpisů

Když nahlédneme na rallysprint sérii, tam z výše uvedených tříd budou za povolená vozidla počítat následující třídy: RC4, RC5, RN6, RN7, RN8 a RN10. V rámci Poháru 2+ se pak povolená vozidla rekrutují ze tříd RC2, RC3, RGT, RN9. Změn obdobně doznal i Juniorský mistr, který bude muset pilotovat povolená vozidla ze tříd RC4, RC5, RN6, RN7 a RN8 a aby to bylo ještě jednodušší, tak Pohár mládeže je omezen na následující povolená vozidla ze tříd RC4, RC5, RN6 a RN7 (kromě vozidel „Kit car“) do maximálního objemu 1600 ccm.

Aktualizace: Doplněna separátní tabulka pro RSS

No a největší novinka na závěr, podobně jako ve velkém světě, kde byla ve WRC2 vyhlášena subklasifkace pro zkušené jezdce s označením "WRC2 Masters" budou moci zkušení harcovníci bojovat i na našich tratích ve velkém mistráku o vítězství v Poháru 55+. Do něj budou bodovat všichni jezdci a jezdkyně, kteří dosáhli k 31. prosince předcházejícího roku (pro letošek tedy všichni, kteří oslavili 55 let do silvestra 2021). Počítat se bude pět nejlepších výsledků dosažených ve všech rally zařazených do MČR. Stejně tak budou vyhlášeni spolujezdci, pro které bude platit následující pravidlo, že vyhlášeni budou mitfárové v prvních třech posádkách hodnocení Poháru 55+ ČR jen tehdy, pokud startovali s jezdcem/jezdkyní ve více než v polovině započítávaných rally. Inu na odlehčenou můžeme vzpomenou na parodickou nálepku, kterou vezl Zdeněk Vrátníček na svém Golfu při Star Rally 2019, která promovala Senior talent v kontrastu k tehdejším, mnohými kontroverzně přijímaným projektům Rally a Junior Talent.

Komentářů celkem: 41
20. 1. 2022 19:4641
0 0
No teoreticky by asi mohli, ale nikdo to asi krom nějakých R2 tak nepojede, protože by museli jet jakože evropu. Bude to asi stejně jak loni, taky byli všichni v zadu...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!