Vlastimil Resl - eWRC.cz
25. 1. 2022 12:51 − 5785× − 0

Eliška Slavíková: „Letos chci přestoupit do Rallysprint serie“

Eliška Slavíková dorazila na rozhovor přímo z mladoboleslavského osmiletého Gymnázia Dr. Josefa Pekaře.

„Chodím do 7.O. Ještě před nějakými deseti minutami jsem byla ve škole. Jedeme rovnou odtamtud. Končí pololetí, takže je toho docela dost. Každopádně na závodech nebo na dílně bych byla raději. Připravovat auto mě baví stejně jako s ním závodit. Proto bych po maturitě ráda pokračovala buď na libereckou „Tulku“ anebo ČVUT. Prostě studovat technické obory,“ plánuje ještě stále teprve sedmnáctiletá závodnice z obce Podlázky na Mladoboleslavsku. Té se velmi vydařil uplynulý závod Autodrom Rally Serie v Sosnové, kde obsadila dvacáté místo absolutně.

„Naše Fabia konečně fungovala stoprocentně. Byl to náš třetí start s ní v Autodrom Rally Serii, k tomu jsme jeli dva podniky RENTOR Rally Cupu a jeden v rámci Rally HK. Konečný dobrý výsledek však pokaždé něco pokazilo. Například v Hradci se mi dařilo zajíždět solidní dílčí časy v první desítce absolutní klasifikace mezi nějakými sedmdesáti startujícími. Pak však dvakrát praskla poloosa, navíc pokaždé v téže zatáčce. Poprvé rupla venku na kloubu, podruhé na unašeči. To byl docela smutek,“ vrací se k jednomu ze smolných vystoupení Eliška. Její otec a spolujezdec v jedné osobě Jan Slavík nicméně nachází i pozitiva. „Právě zde poprvé začali za Eliškou chodit dospělí chlapi, jestli by je nesvezla. Když viděli, jaké to je auto a kdo z něj vystupuje, byli překvapeni, že řidičkou je tak mladá holka a navíc jede rychle.“

Momentální prioritou rodinné posádky je Autodrom Rally Serie. „Chtěli bychom zde vyhrát juniorskou a dámskou kategorii a ve třídě 12 se umístit co nejvýše. Nyní jsme průběžně čtvrtí. To není špatné. Na druhou stranu všechny tři dosavadní závody nás odjelo jen šest. Ovšem poslední závod nás bylo osmnáct. Celkově ve dvoukolkách je každopádně moc hezká konkurence včetně několika pilotů, známých z velkých soutěží. Pravidelně startují Dominik Nwelati, náš kamarád Honza Klinger a týmový kolega Ondřej Maxmilián Jirák. Vítězem naši kategorie se ve třetím závodě stal zkušený Jiří Bistiak s krásnou Škodou 130 LR. Talentem od Boha je teprve třináctiletý Tomáš Starý, syn bývalého továrního pilota týmu Škoda Motorsport Jaroslava Starého,“ hodnotí konkurenci mladá závodnice. A Honza přidává svůj pohled. „Pro mě je ještě důležitější než samotné umístění Eliščin časový odstup na ty nejrychlejší. Vzhledem k jejímu budoucímu progresu je potřeba skloubit rychlost a spolehlivost, nikoliv výsledky takříkaje utrpět třeba slabší konkurencí nebo smůlou soupeřů.“

Velice ráda se Eliška účastní také podniků RENTOR Rally Cupu. „Tamní tratě jsou oproti Sosnové profilově mnohem bližší soutěžím. Jelikož úseky především v lese nabízí mnoho odboček a trať je pokaždé namotána trochu jinak, jezdíme zde už na rozpis. Líbí se mi kombinace rychlých a technických pasáží. Nevýhodou proti Sosnové trochu je, že zde těžko hledáme soupeře s podobným autem. Kategorie je vypsána jako F2 a nemáme srovnání se soupeři s rovnocennou technikou. Každopádně organizátoři Silvestr Mikuláštík a Richard Lasevič zasluhují velké uznání a poděkování. Mají perfektní přístup, od začátku se k nám chovají moc hezky a organizace funguje skvěle. Tenhle šampionát můžeme doporučit každému začínajícímu jezdci,“ nešetří chválou mladá pilotka, pro kterou to je vynikající průprava pro vytoužené soutěže. „Po osmnáctinách plánujeme s tátou začít více pracovat na rozpisu. To mi umožní získání řidičského průkazu. Ve druhé polovině sezony bychom rádi zkusili nějaké podniky Rallysprint Série. Zpočátku pojedu nadále s tátou. Výhledově bych se nebránila zkusit i jiného mitfáru. Nevím však, jestli by se našel někdo, kdo by si sedl vedle osmnáctileté holky (úsměv).“

Závěrem Eliška a Honza přidávají poděkování těm, kteří jim pomáhají plnit jejich závodnické sny. „Jsou to Ondra Jirák a vlastně celá rodina Jirákových, náš nový mechanik Honza Kejval, kluci z AB Motorsport v čele s Honzou a Stanislavem Ratajskými, Petr Svárovský alias Hardy, známý především z autokrosu. Největší zásluhu mají naši sponzoři AMIX, TEKA CZ, YATO, Kompas a Auto Duřt.“

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!