3. 2. 2022 08:56 − 2621× − 0

Sprint na úvod estonského mistrovství

SprintRalli Otepää Talv stejně jako v minulém roce otevřela dění v estonském národním mistrovství.

Tehdy to ale byla daleko větší sláva. Na start totiž dorazil tovární tým Hyundaie se dvěma speciály i20 Coupe WRC. Za jejich volanty usedli v rámci příprav na nadcházející Arctic Rally Finland Ott Tänak a Thierry Neuville. Letos zvolil tým korejské značky jiný styl přípravy na zimní světový podnik a od středy tráví čas testováním ve finských lesích. Vzdálenou oblast Jämsä si tým s centrálou v německém Alzenau zvolil jako svou hlavní testovací základnu. Logisticky nelogické rozhodnutí, ale ze sportovního hlediska zajímavé. Doposud z výhod finského prostředí, kde se na rychlých šotolinových cestách dá v různých podmínkách dobře testovat celý rok, těžila konkurenční stáj Toyoty. O svůj jedinečný trumf tak teď přišla. A Estonci přišli o zajímavá jména ve startovní listině své úvodní rally. Vloni oba tovární Hyundaie na pódiu doplnil ještě Georg Gross s vlastní Fiestou WRC.

Tento rok šlo do boje jediné WRC, Mini John Cooper Works Valeriye Gorbana. V průběhu krátké rally, která oproti loňsku zhubla skoro o třetinu na skutečně sprinterskou délku 58 ostrých kilometrů, ale Ukrajinec sehrál podstatnou roli. Začal jako třetí, ale pak vyhrál RZ 3 a oba soupeře před sebou přeskočil. Překážkou v cestě za vítězstvím se mu ale hned záhy stalo opuštění trati v RZ 4. V předposlední zkoušce pak Gorban znovu zajel nejrychlejší čas a s odstupem 6,8 sekundy už živil jen malé šance na vítězství. V závěrečné Power Stage ale zajel až třetí čas a na třetím místě dokončil i celou rally. Místo na bedně tak už nezbylo pro Rolanda Murakase, který si po debutu na arktické rally v Laponsku stále zvyká na novou techniku Rally2. Při tomto druhém startu si však pilot Fordu nepočínal špatně, když dokázal porážet a k pátému místu odsoudit Gregora Jeetse, který už se Škodou Fabia Rally2 evo strávil více času. Na čele se od prvních kilometrů držel dnes již světem protřelý Georg Linnamäe s Volkswagenem Polo GTI R5. Doslova přes noc mu ale vyrostl těžký soupeř. Juniorský mistr Evropy Ken Torn dostal den před startem nabídku startovat s uvolněným Fordem Fiesta Rally2 po Jaroslawu Koltunovi. Zajímavou nabídku Torn neodmítl a bez testování usednul do vozu s nastavením zcela jiného jezdce. I tak ale zajížděl hodně dobré časy a lídra rally se držel doslova jako klíště. V předposlední zkoušce jej dokázal porazit a do závěru nastupoval s minimální ztrátou 2,9 sekundy. Vítězství v Power Stage zajišťující i celkový triumf si však už Linnamäe nenechal vzít.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!