17. 2. 2022 10:57 − 11141× − 7

ŠKODA Motorsport testuje novou generaci vozu ŠKODA FABIA Rally2 v extrémních zimních podmínkách

Na sever od polárního kruhu ve Finsku testovali inženýři ŠKODA Motorsport různá technická řešení

› Cílem je připravit novou generaci vozu ŠKODA FABIA Rally2 na teploty hluboko pod bodem mrazu
› Hvězdy FIA Mistrovství světa Andreas Mikkelsen (N), Kris Meeke (GB) a mistr Finska v rally Emil Lindholm (FIN) poprvé vyzkoušeli vývojový vůz na pneumatikách s hroty
› Pod drobnohledem byla nejen životnost a funkčnost technických komponentů nové generace rallyového vozu, ale také komfort posádky

Mladá Boleslav, 17. února 2022 – Zatímco současný vůz ŠKODA FABIA Rally2 evo odstartoval do sezóny 2022 vítězstvím v kategorii WRC2 na Rallye Monte Carlo, vývoj nástupnického modelu je již v plném proudu. ŠKODA Motorsport nedávno testovala novou generaci vozu ŠKODA FABIA Rally2 v extrémních zimních podmínkách na severu Finska. Při teplotách klesajících až k minus 14 stupňům Celsia a na cestách pokrytých sněhem usedli za volant vývojového vozu mistr světa kategorie WRC2 Andreas Mikkelsen (N), hvězda WRC Kris Meeke (GB) a mistr Finska v rally Emil Lindholm (FIN).

Zákaznické týmy ŠKODA Motorsport a jejich vozy musí po celém světě čelit nejrůznějším povětrnostním podmínkám: horku v Africe, prudkým dešťům v Asii nebo mrazu na severu Skandinávie. Vzhledem k předpisům musí vozy kategorie Rally2, jako je ŠKODA FABIA Rally2 evo, odolávat těmto podmínkám pouze s omezenými technickými úpravami. „Proto testujeme novou generaci vozu ŠKODA FABIA Rally2 na všech možných površích a v co nejrozmanitějších podmínkách. Jedině potom při ostrém soutěžním nasazení naše zákaznické týmy nic nepřekvapí,“ vysvětluje Jan Krasula, vedoucí projektu vývoje nové generace FABIA Rally2. Po již absolvovaných testech na různých typech asfaltových silnic a šotolinových tratích, od hladkých až po kamenité, se Krasula se svým týmem vydal do extrémní zimy na severu Finska.

Během pětidenního testu klesly teploty za polárním kruhem až na minus 14 stupňů Celsia. Za volantem vývojového vozu ŠKODA FABIA Rally2 se vystřídali tři zkušení jezdci: úřadující mistr světa kategorie WRC2 a FIA mistr Evropy v rally Andreas Mikkelsen z Norska, vítěz pěti soutěží WRC Kris Meeke ze Severního Irska a úřadující mistr Finska v rally Emil Lindholm. Všichni poprvé řídili novou generaci vozu ŠKODA FABIA Rally2 na pneumatikách s dlouhými hroty typickými pro skandinávské rally. „Cílem bylo nejen otestovat odolnost a výkonnost například podvozkových dílů a komponentů hnacího ústrojí v těchto drsných zimních podmínkách, ale museli jsme se také ujistit, že posádka najde ve voze dostatečnou úroveň pohodlí i v situacích, kdy venku mrzne,“ vysvětluje Krasula a dodává, „Například se nesmí zamlžovat čelní sklo a teplota uvnitř nesmí klesnout pod určitou hodnotu.“

Po intenzivním testování na lesních cestách pokrytých velkou vrstvou sněhu v severním Finsku byli technici ŠKODA Motorsport i testovací jezdci spokojeni s dosaženým pokrokem. „Z vozu nové generace jsem měl velmi dobrý pocit již na asfaltu a šotolině. Po posledním testu mohu to samé potvrdit i při jízdě na sněhu. Ve voze se cítím velmi, velmi dobře. Myslím, že vývoj nové generace vozu ŠKODA FABIA Rally2 jde správným směrem,“ řekl Andreas Mikkelsen.

Kris Meeke uvedl: „Celý test proběhl hladce, neměli jsme žádné větší komplikace. Inženýři ŠKODA Motorsport zkoušeli různé technické konfigurace. Myslím, že se nám podařilo otestovat vše, co bylo v plánu. Musím říct, že jsem si jízdu s novou generací vozu ŠKODA FABIA Rally2 opravdu užíval.“

Komentářů celkem: 7
17. 2. 2022 12:121
2 6
Tak by mě zajímalo, jestli to je záměr (k tomu se přikláním), nebo hloupost, nebo, co vlastně? Celej článek se vejde do 36 sec. videa, který je sestříhaný tak, že bez zastavování nelze přečíst ani titulky...auto je sice vidět, ale bacha aby náhodou neukázali nějakej detail - inovaci. Celá informace je vlastně : Testujeme na sněhu s dlouhejma hrotama. No...Škoda, co nadělám? Ještě že to netají jako projekt Manhattan.
17. 2. 2022 12:172
1 1
Tak účelem téhle tiskovky asi nemá být odhalování nějakých detailů, ale info, že se něco děje a že vývoj auta pokračuje aktuálně v zimních podmínkách...
Mně zase zaujalo, že kvůli -14°C se teď musí až za polární kruh smajlík smajlík
17. 2. 2022 13:143
8 2
Původně napsal genianální dífka
Tak by mě zajímalo, jestli to je záměr (k tomu se přikláním), nebo hloupost, nebo, co vlastně? Celej článek se vejde do 36 sec. videa, který je sestříhaný tak, že bez zastavování nelze přečíst ani titulky...auto je sice vidět, ale bacha aby náhodou neukázali nějakej detail - inovaci. Celá informace je vlastně : Testujeme na sněhu s dlouhejma hrotama. No...Škoda, co nadělám? Ještě že to netají jako projekt Manhattan.
S tebou bych chtěl mít dvojdomek.
17. 2. 2022 15:444
3 0
Jsem rád za každou informaci týkající se příprav na novou sezonu ...
17. 2. 2022 17:055
0 0
Tech -14 byl extrem, to ted nemaj ani ve Vorkute smajlík
Tiskovka je na pomery slepic dobra, od odchodu Rovanpery se hodne zlepsili.
17. 2. 2022 20:456
0 3
Původně napsal Koukola Josef
Jsem rád za každou informaci týkající se příprav na novou sezonu ...
No to já samozřejmě taky...a plně chápu, že nikdo nepoví, co všechno otestovali, v čem je nový auto jiný...když to nemá homologaci ...prostě bych uvítal nějakou špionáž, pohled pod pokličku...což nelze očekávat z oficiálního zdroje.
18. 2. 2022 09:507
4 0
Wtf tak proč si stěžuješ, že od oficiálního zdroje očekáváš něco, o čem pak napíšeš, že to nečekáš od oficiálního zdroje?
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!