Argentinské zbrojení
Jejich první verze byly vystavěny na základu z dílů produkčních Subaru a atmosférického motoru od Hondy. Před několika lety došlo k náhradě těchto motorů přeplňovanou alternativou, ale princip kategorie přejmenované na MRT zůstal zachován. Loňská sezóna pak ale přinesla velkou změnu, když byly do bojů o body vpuštěny speciály mezinárodních homologací R5 a R4. Prvním argentinským mistrem s takovým speciálem se stal Alejandro Cancio, který sezónu odjel za volantem Škody Fabia R5 a zůstává ji věrný i pro letošek. V samostatném hodnocení původních vozů MRT kraloval Geronimo Padilla za volantem Volkswagenu Polo MRT. I ten se nechal zlákat novou technikou a na start úvodní soutěže letošní sezóny se postavil rovněž s Fabií R5. Se třetím vozem české značky pak startoval Ekvádorec Dennis Romero.
Zatímco vloni startovaly se speciály R5 nanejvýš čtyři posádky najednou a ve většině soutěží jen tři, letos jich přes startovní rampu Rally Pagos del Tuyu přejelo celých devět. Vedle již zmíněných škodovek měl největší zastoupení Hyundai. Chilský tým Point Cola Racing přivezl do provincie Buenos Aires trojici Hyundaiů i20 R5. S jedním se představil jako obvykle Martin Scuncio, který určitě nechtěl sezónu začít nezdarem jako vloni. Tehdy se úvodní rally jela jako dva samostatné podniky a Scuncio dokázal v obou havarovat. Do druhého Hyundaie usednul předloňský argentinský šampión Nico Díaz. Aby nezůstal pozadu, napodobil své následovníky Díaze s Padillou i předešlý šampión Miguel Baldoni. Někdejší pilot Chevroletu se posadil za volant třetího Hyundaie, ale pro další část sezóny nevylučuje ani přesun do jiného vozu kategorie R5. Zužitkovat zkušenosti z loňska bude letos chtít Marcos Ligato pokračující s Citroënem C3 Rally2. Stejný vůz přivezl z Chile Alberto Heller, který spojil síly se stájí Juana Carlose Alonsa (Ford Fiesta R5) a argentinské mistrovství by mělo být jeho letošní prioritou.
Kategorie Maxi Rally se tedy pro letošek dost vyprázdnila. Vozy ale z tratí nezmizely, jen se za jejich volanty už neposadila ta nejzvučnější jména argentinského rallysportu. Jedno velké jméno ale zůstává této technice nadále věrné a jde o Federica Villagru. Tomu se v posledních letech moc nedařilo a nový rok začal s Toyotou Yaris MRT na druhém místě. Na jeho pozici celou sobotu útočil Leandro Bonnin s Citroënem DS3 MRT, ale argentinský multišampión jej dokázal uhlídat za zády. A když v poslední sobotní zkoušce vyjel z trati Volkswagen Polo MRT Gastona Pastena a se ztrátou přes minutu a čtvrt se propadl na šesté místo, Villagra se vyhoupnul do čela. Ze čtyř nedělních zkoušek si Pasten připsal nejrychlejší čas na třech z nich a to jej vyneslo na čtvrté místo za Rodriga Disalva se stejnou technikou. Bonnin se hned v neděli ráno dostal do potíží a z druhé příčky se propadnul na sedmou. Villagra ale ani tak nemohl zpomalit, za zády měl Martina Surianiho s Volkswagenem Gol Trend MRT. Zkušený pilot Toyoty tentokrát ale neselhal a poprvé ze startu s Yarisem vytěžil maximum bodů. Naposledy naplno bodoval při posledním startu s původním Fordem Fiesta MRT.
Absolutní pořadí však bylo vyhrazeno vozům R5, které se seřadily na prvních osmi příčkách. Tu nejvyšší si pro sebe uzmul na první zkoušce Scuncio a během soboty si ji upevnil další dvojicí nejrychlejších časů. Teprve v závěrečné RZ 4 jej dokázal porazit Ligato, který odjížděl do druhé etapy s odstupem 9,6 sekundy na druhé příčce. Cancio si vloni s méně početnou konkurencí s novými vozy pohrával jako kočka s myší, ale teď na startu nové sezóny se nedokázal prosadit. Z šesté příčky, na které dokončil první test, se nedokázal až do konce rally vymanit. To jeho nový značkový kolega a loňský šampión mezi vozy Maxi Rally Padilla předváděl jiný výkon. První den zakončil jako třetí, ale v tom druhém o sobě dal hodně hlasitě vědět. Stejně jako jeho loňský hlavní rival v cestě za titulem Díaz, který si během víkendu úspěšně zvykal na nový Hyundai. V sobotu nejprve přeskočil Baldoniho, který stejně jako on debutoval v technice korejské značky, a v neděli se s Padillou popral o etapový triumf. Pilot škodovky dokázal ze čtyř zkoušek vytěžit tři nejrychlejší časy, ale Díaze porazil v hodnocení celé etapy jen o půl vteřiny. I to samozřejmě stačilo na to, aby jezdce i20 R5 udržel za zády na čtvrtém místě. Padilla však jistě pomýšlel na metu nejvyšší, ale i přes nastolené tempo se prvním dvěma dokázal pouze přiblížit. Od vítězství jej nakonec dělilo jen šest vteřin. I tak ale stanul až na nejnižším pódiovém stupínku. Ligato se pustil v neděli ráno do stahování sobotní ztráty, ale během půlky etapy ze svého manka umazal jen třetinu. Do závěrečné zkoušky nastupoval s odstupem pěti sekund, což na rychlé a méně technické trati nebyl zrovna malý rozdíl. Scuncio si v závěrečných sedmnácti kilometrech dovolil přijít ještě o půl vteřiny a do letošní sezóny argentinského mistrovství tím pádem vstoupil vítězstvím.