8. 3. 2022 10:17 − 1781× − 0

Úvod španělské sezóny utopený v bahně

Ve Španělsku se pokračuje v trendu, jaký byl nastaven loňskou změnou v rozložení šampionátů.

Až do roku 2020 tam hrálo prim dobře obsazené asfaltové mistrovství. Pak se ale na tamní federaci usnesli, že dají hlavní prostor v roce 2019 zrozenému superšampionátu. Ten kombinuje soutěže na zpevněném povrchu s těmi šotolinovými a vloni obsahoval nesmyslně vysoký počet třinácti bodovaných a jednoho exhibičního dějství. Letos se tvůrci kalendáře trochu zklidnili a zařadili do něho pouze devět bodovaných soutěží. Pět z nich se odjede na asfaltu a na závěr roku bude znovu povinně nepovinná Rallyshow Madrid. Snížení počtu podniků pro změnu vyvolalo nevoli některých pořadatelů, na které už nezbylo místo. Z první ligy tak vypadly třeba dvě tradiční soutěže Rally Rías Baixas a Rallye de Ferrol. První mistrovské body se rozdělovaly teď na začátku března na šotolinové Rally Tierras Altas de Lorca a z jezdců s největšími ambicemi na titul nechyběl nikdo.

Privilegium startovat s číslem 1 si mohl vychutnat úřadující superšampión José Antonio Suárez, který i letos pokračuje se Škodou Fabia Rally2 evo v barvách týmu Recalvi. Zatímco u Suáreze tedy k žádné změně nedošlo, v případě jeho největších soupeřů nezůstalo nic při starém. Mistr z roku 2017 Iván Ares sice pokračuje s vozem korejské značky, ale těsně před rally si domů přivezl zbrusu nový exemplář i20 N Rally2. Stejným způsobem na nejnovější techniku přezbrojil i Surhayen Pernía a ani ten neměl před startem úvodní rally čas zabalit nový vůz do bojových barev. Hyundai však letos bude mít ještě jedno velmi horké želízko v ohni. S další i20 N Rally2 se totiž bude snažit získat titul mistr tehdy ještě asfaltového šampionátu z let 2019 a 2020 Pepe López. Kromě domácích kolbišť by se pak měl šestadvacetiletý pilot poprat i s konkurencí ve WRC2. Místo v jeho původním působišti po nepovedené loňské sezóně neobhájil Jan Solans a za volant oficiálního Citroënu C3 Rally2 se tak posadil vítěz Peugeot Rally Cupu Ibérica Alejandro Cachón.

Jednou ze zajímavých postav, která přejela přes startovní rampu v Lorce, byl i španělský mistr z roku 2016 Cristian García. Se Škodou Fabia Rally2 evo začal šestým časem a i přes dočasný pád na sedmou příčku nakonec rally zakončil jako šestý. Pokud García sežene peníze na kompletní program, což se mu v posledních letech nedařilo, určitě se může zapojit minimálně do boje o konečné pódium. Rozjet se před první pořádnou šotolinou této sezóny, která jej čeká za týden v portugalském Fafe, přijel do Španělska Erik Cais. Ve čtvrtém testu všechny soupeře porazil a v cíli pak uzavíral nejlepší pětici. Dalším jezdcem, který zde hlavně testoval před první soutěží mistrovství Evropy, byl domácí Efrén Llarena. Toho letos čekají boje s Fabií Rally2 evo v barvách indického výrobce pneumatik MRF a rally začal čtvrtým časem. Nejrychleji projel prvním testem López a vítězi kvalifikační zkoušky Suárezovi nadělil 8,6 sekundy. Pilot škodovky pak ale kraloval v dalších dvou testech a rázem se za jezdce Hyundaie dotáhnul.

Výraznou měrou do průběhu rally promluvil čtvrtý test, na který doplatili oba do té doby nejrychlejší piloti. Suárezovi se v jedné ze zatáček zničehonic vylomilo levé přední kolo a ten kulhavou Fabii musel odstavit. Když modrobílý vůz míjel López, jistě si dělal naději na zvýšení náskoku v čele soutěže. Bohužel ani on ale neměl dostatek štěstí. Do cíle přijel na defektu a spadnul na třetí místo. Do čela se tak posunul Llarena, který měl před druhou půlkou rally solidní náskok převyšující půl minuty. Hodně do karet mu pak nahrály náročné povětrnostní podmínky, které vedly ke zrušení dvou ze čtyř plánovaných zkoušek. Llarena ani na jedné ze zbylých dvou nezajel nejrychleji, ale se svým náskokem naložil dobře a vítězství si pohlídal. O druhé místo mezitím proběhnul strhující souboj tří jezdců, kteří neskrývají mistrovské ambice. Suárez jim sice sebral body za vítězství v Power Stage, ale jinak si nic navíc kvůli svému předčasnému odstoupení nepřipsal. Ze zmíněné trojice zajel v posledním testu nejrychleji Cachón, ale ani to mu nestačilo k posunu ze čtvrtého místa. I López byl rychlejší než Ares, ale ani v případě těchto dvou jezdců Hyundaie se pořadí neměnilo. Ares uhájil druhou příčku s náskokem pouhých 1,9 sekundy.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!