Petr Pančocha - eWRC.cz
17. 7. 2006 00:00 − 4122× − 21

Rozhovor se Séverine Loeb

Manželka úřadujícího mistra světa Séverine Loeb se minulý týden představila v roli spolujezdce při Rallye de Rouergue.

Manželka úřadujícího mistra světa Séverine Loeb se během Rallye de Rouergue představila v roli mitfáry po boku svého muže a dočasně tak nahradila Daniela Elenu na horkém sedadle spolujezdce. Ještě před zahájením soutěže poskytla rozhovor pro oficiální stránky Sebastiena Loeba, interview už tedy není příliš aktuální, ale snad vám čtenářům ulehčí čekání na další soutěž světového šampionátu.

Poznámka redakce: Sebastien Loeb a Sevérine Loeb se během zmiňované rally prezentovali jako předjezdci s vozem Citroen Xsara WRC.

SebastienLoeb.com: Proč se účastníš Rallye du Rouergue?
Séverine Loeb: Původně jsme se chtěli zúčastnit soutěže l’Alsace-Vosges, ale z časových důvodů se to ukázalo nemožné. Byli jsme pozváni na Rouergue a jelikož jsme měli zrovna prázdniny, rozhodli jsme se jít do toho.


www.sebastienloeb.com

SL.com: Jak probíhaly seznamovací jízdy?
Séverine: Velmi dobře, ale trvalo to strašně dlouho. Nemyslela jsem si, že na nich strávíme tolik času. Třeba ve středu v týdnu před soutěží jsme začali v osm ráno a skončili jsme až v osm večer. Čekalo nás pět rychlostních zkoušek, z nichž nejdelší měřila 36 km. Ve čtvrtek dopoledne seznamovací jízdy končily a odpoledne už na nás čekal shakedown. Nyní se rozpis jeví dobře, ale vše se samozřejmě může zkomplikovat až odstartujeme do samotné rally. Náš vůz fungoval během seznamovacích jízd dobře, měli jsme sice pár technických problémů, ale nebylo to nic vážného.

SL.com: S jakým vozem pojedete?
Séverine: S Xsarou WRC od PH Sportu stejně jako Patrick Henry.

SL.com: Jak se během seznamovacích jízd choval Tvůj pilot? Byl prima? Sympatický? Přísný?
Séverine: Určitě nemůžu říci, že to byly nějaké líbánky či romantická dovolená. Není nutné, abych to dále nějak rozpitvávala, protože by mě jinak vyhodil z auta (smích :-) ). Ale teď vážně – šlo to dobře. Nedával mi žádné dárky, ale to je pochopitelné. Je tady z jiných důvodů, přece jenom je to jeho zaměstnání. Je úchvatné sledovat, jak vše piluje k dokonalosti.

SL.com: Pomáhá Ti Seb trochu? Nebo se chová stejně, jako kdyby vedle něho seděl Dani?
Séverine: Pomáhá mi hodně, zejména při hledání v mapách, což mě uklidňuje.

SL.com: Pracuješ i večer?
Séverine: Ano. Obyčejně musím zkontrolovat rozpis. Ale nakonec to stejně udělám až ráno v autě, protože na konci dne už jsem naprosto KO. Nedokážete si představit, jak moc vyčerpávající je být spolujezdcem. Dny jsou skutečně náročné.

SL.com: Podílí se nějak Seb na vývoji Xsary v rámci PH Sportu?
Séverine: Dává jim nějaké rady. Nelze ale hovořit o opravdovém vývoji, protože na Xsaře se toho už příliš vyvíjet nedá.

SL.com: Jaké tempo zvolíte jakožto předjezdci s číslem 0?
Séverine: Tempo nám nikdo neurčuje, ale Seb určitě nemá ve zvyku jezdit pomalu, i když se jedná o vůz s nulou na kapotě. Pořádně na to šlápne a vy ostatně uvidíte, co tím chci říci. Auto navíc zná jako své vlastní boty.

SL.com: Už jste spolu někdy jeli nějakou rally?
Séverine: Ano, nikdy ale v Xsaře WRC. Dvakrát jsme se zúčastnili Alsace-Vosges. Poprvé to bylo v rámci poháru Saxo Challenge, podruhé v „superšestnástce“ Saxo. Jednu soutěž jsme odjeli s C2 S1600, v Saxo Challenge jsme se ještě zúčastnili malé regionální soutěže v Alsassku.


www.sebastienloeb.com

SL.com: Byla jsi se Sebem i na nějakém testování?
Séverine: Ano, není tomu tak dávno, co probíhaly testy v Německu, kde jsem měla možnost usednout do Xsary i C4.

SL.com: Jaké byly Tvé dojmy?
Séverine: Jede to rychle! Velmi rychle! Jak Xsara, tak i C4. Až jsem měla strach. Mám zkušenosti se Saxem a C2. Během závodu máte spoustu času na diktát. S vozem WRC je to jiné kafe, trať před vámi ubíhá strašně rychle. Je to poprvé, co při závodu usednu do Xsary WRC. Je nezbytné, abych velmi rychle dokázala najít správný rytmus.

SL.com: Dal Ti Daniel nějaké instrukce nebo rady?
Séverine: Ne, jenom mi půjčil svoje pero, které jako spolujezdec používá. A to bylo všechno.

SL.com: Co pro Tebe bude o tomto víkendu nejtěžší?
Séverine: Dostat se do správného tempa a vše přečíst ve správnou chvíli. Nepojedeme pod tlakem. Nejsme tady od toho, abychom soutěž vyhráli. Ale dobrá, jednou se soutěž účastníme a já ze sebe vydám jen to nejlepší.

SL.com: Hraje nějakou roli fakt, že sdílíš svůj soukromý život s jezdcem?
Séverine: Ne, jen je potřeba dávat si pozor a nechytat se za hlavu (směje se).

SL.com: Myslíš si, že rozpis čtený ženským hlasem může nějak Sebastiena rozhodit?
Séverine: Ne, nemyslím si to. Ale mohlo by být dobré se ho na to zeptat. V každém případě si teď moc nestěžuje. Je spokojený, akorát mi říkal, že by bylo třeba, abych četla noty rychleji. Není důvod, aby se tak nestalo.

SL.com: Kdyby někdy došlo k situaci, že by se musela hledat náhrada za Danyho pro závod podniku šampionátu WRC, patřila by jsi mezi kandidáty?
Séverine: Kdepak! Určitě ne! Dělám to pro potěšení. Jsme tady na prázdninách! Není třeba to míchat. Byla bych pod obrovským tlakem a také bych potřebovala mnohem více zkušeností. To co dělá Daniel, dělá velmi dobře. Raději, ať Dany zůstane. Tak je to nejlepší.

SL.com: Do startu zbývá ještě několik hodin, jak se cítíš?
Séverine: Jsem trochu nervózní. A o to víc, neboť jedna zkouška se jede v noci. Seb ji zbožňuje, ale pro mě je to při mém křestu ve WRC další problém navíc.

A ještě na slovíčko se Sebastienem Loebem…

SL.com: Tak jak se Ti jeví Tvůj spolujezdec?
Sebastien Loeb: Snáším ji těžce, ale budu to muset přetrpět! (směje se)

SL.com: Jak to šlo na shakedownu?
Sebastien: Dobře, na začátku shakedownu nás ale zastihla velká bouřka. Trať byla rozbahněná a je obtížné porovnat chování mojí Xsary oproti normálním podmínkám. Nakonec se mi to ale nezdálo až tak špatné.

SL.com: Je velký rozdíl mezi Xsarou, se kterou jezdíš šampionát a Xsarou, se kterou se objevíš teď při Rallye de Rouergue?
Sebastien: Ne, ve skutečnosti je tady jen malý rozdíl. Je to přesně to auto, se kterým jsem jezdil vloni. Je naprosto identické s tím, se kterým letos debutoval Dany Sordo. Odlišné jsou pneumatiky. Ve francouzském šampionátu se jedou gumy, které za těmi světovými lehce zaostávají. Tady to ale tolik nevadí, protože všichni používají stejné pneumatiky. Dělali jsme si pouze starosti s tím, že obě Xsary (moje i Patrika Henryho) jsou nastaveny pro tovární gumy.

SL.com: Pomáháš nějak PH Sportu?
Sebastien: Trochu ano, sděluji svoje pocity, ale to je tak asi všechno. Nemáme zde inženýry z Citroenu, kteří by nám pomáhali s nastavením vozu. Například zde máme přibližně čtyři až pět různých nastavení diferenciálů a musíme se s tím vypořádat.

SL.com: Jaké jsou Tvoje ambice?
Sebastien: Jako obyčejně. Zkusím jet co nejrychleji, nechám si ale malou rezervu. Nejsem tady od toho, abych rozbil auto. Také to bude záležet na tom, jak rychle se Séverine zadaptuje a jak jí půjde čtení rozpisu uvnitř WRC. Podle mého názoru neběhá po světě příliš mnoho spolujezdců, kteří svoji třetí soutěž jedou už ve voze WRC. Mám v ni ale důvěru, v tuto chvíli si vede dobře a já nevidím důvod, proč by to nemělo jít.

SL.com: Jsi rád, že pojedeš se Séverine?
Sebastien: Ano, je to fajn. Jak pro ni, tak i pro mě. Jsme na prázdninách, bez stresu. Jsme tady proto, aby to pro nás bylo potěšením.

Převzato z www.sebastienloeb.com

Komentářů celkem: 21
Anonym IP:71.232.237.176
30. 5. 2007 16:5421
0 0
envb sxyuftl cbywoprh rufm srltx mkignlbv shityd [URL]http://www.trdifq.ucokglq.com[/URL] ikexsc tuvfydn
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!