V Klatovech už evidují první přihlášky na květnové soutěže

Vypuklo jaro a s ním zahájila i nová sezóna českého rallysportu.

Pozvolna se začíná blížit také termín jubilejní 30. Historic Vltava Rallye, která se opět pojede společně s Rallye Šumava Klatovy, připravující se na svůj už 56. ročník. Obě soutěže letos proběhnou 5. – 8. května 2022, na nově upravených klubových stránkách www.pamk.cz už jsou pro ně k dispozici i tzv. zvláštní ustanovení.

Čas letí jako bláznivý, zpívá se v jedné známé písni a my to můžeme jen potvrdit. Už jen čtyřicet dní nás totiž dělí od vypuknutí tradičních klatovských soutěží, které budou opět součástí významných seriálů. Nejstarší stále existující česká soutěž, už 56. Rallye Šumava Klatovy je zařazena jako druhý díl Mistrovství ČR, jubilejní 30. Historic Vltava Rallye bude druhou zastávkou českého i evropského šampionátu historických vozů. Jejich podoba bude vycházet z té loňské, je ale snad jisté, že oproti minulému roku nastane významná změna – k tratím se vrátí diváci!

Uzávěrka obou soutěží je za čtyři týdny, přesněji 25. dubna, na nově uspořádaných stránkách Pošumavského auto moto klubu v AČR www.pamk.cz už však jsou umístěna zvláštní ustanovení a též přímé odkazy na přihlášky a na seznamy již přihlášených posádek. Zejména mezi historickými vozy nastal o přihlašování okamžitý zájem, zapsána je už i dvojice několikanásobných mistrů republiky Jan Frei – Petr Šlegl, pro které je ´Vltava´ domácí soutěží. „Už jsou to čtyři roky, kdy jsme v Klatovech startovali naposledy, o to víc se těšíme,“ říká dvaatřicetiletý pilot a pokračuje: „Tehdy nás hned v úvodu zklamala převodovka, po opravě jsme ale nastoupili do druhé etapy a v ní jsme v rámci MČR HA obsadili třetí příčku, v mezinárodním měření nám patřila sedmá pozice i před mnoha silnějšími vozy. Na takový výsledek bychom rádi navázali i letos, kdy jsme po delší době opět dali do kupy naši osvědčenou Škodu 130LR.“

Se zvláštními ustanoveními byly pochopitelně zveřejněny i harmonogramy obou soutěží, z nich lze vyčíst jak jejich délku, tak do určité míry i podobu tratí. 30. Historic Vltava Rallye odstartuje z klatovského náměstí v pátek odpoledne a na posádky budou čekat postupně dvě shodné sekce po třech rychlostních zkouškách. Každou z nich bude otevírat tradiční Klatovský okruh (který bude mít kvůli výstavbě obchvatu města letos zřejmě svojí derniéru), dále se bude o vteřiny závodit na rychlostních zkouškách ´Strážovská´ a ´Orlovická´. Sobotní zápolení otevře opět Klatovský okruh (v odlišné podobě od páteční), po něm budou následovat průjezdy rychlostními zkouškami ´Mlázovská´, ´Keply´ a ´Velhartická´, na kterých se závodníci představí i po obědě. Celkově tak na historické vozy čeká třináct rychlostních testů o celkové délce 146 kilometrů. Soudobé vozy mají v pátek na programu pouze jedno kroužení u Čínova, naopak sobotní etapa de facto kopíruje trať určenou pro historické vozy. Účastníci 56. Rallye Šumava Klatovy si nicméně užijí závodění i v neděli, kdy mají v plánu dva průjezdy rychlostními zkouškami ´Koráb´ a ´Zdebořická´. Jejich trať tak bude mít dvanáct rychlostních zkoušek o celkové délce 160 kilometrů.

Komentářů celkem: 6
31. 3. 2022 21:151
0 0
RZ Velhartická?
1. 4. 2022 13:592
0 0
tady je mapa
https://imgway.cz/4Hu2/IMG_20211220_193055_8.jpg
podobna trasa se jezdila zacatkm 90. let
1. 4. 2022 14:493
0 0
Tak klasický šumavský charakter RZ budou mít jen Keply a Velhratice, jak to tak vypadá.... absence testů kolem Vacova, Strašína a Zálesí je škoda, o Vimpersku ani nemluvě...ale chápu, že se chtějí přiblížit centru rally. Každopádně, loni jsem nebyl, máte někdo nějaký tip na fajn místo na RZ Keply? Ideálně nějaký rychlejší protahovák, skok, popř. přehledný zajímavý úsek?
1. 4. 2022 21:024 Upraveno 21:15
0 0
No tak Keply by se měly jet letos obráceně, asi to byl po loňsku pro některý posádky až moc velkej adrenalin.. ;) Uprostřed byl pěknej "hup", v obráceným směru do kopce už asi tak skákat nebudou. Tenhle panoramatickej úsek se nicméně dá s klidem nazvat jako fajn místo, je zde k vidění cca kilometr trati. Problém je s přístupem, ideální je se tam nechat zavřít před začátkem rychlostky. Další možnost je pěkný přehledný úsek do cíle v Keplích anebo esíčko po startu mezi Hlavňovicemi a Suchou, v obou případech dobře přístupné.

Já jsem ze skladby Šumavy v poslední době nadšen čím dál víc, roky jsem si přál něco podobnýho. Je vidět, že pořadatele se snaží a dělaj skvělou práci, návrat k šotolinovým lesním úsekům o tom se mi ani nesnilo smajlík

btw ty Velhartice jsem tipoval přesně takhle smajlík
2. 4. 2022 23:545 Upraveno 23:55
0 0
To já jsem ty Velhartice takhle netipoval, ale naopak mě to kilometrově v různých dalších variantách nikdy nesedělo. smajlík Právě mi připadá ta rovinka z Velhartic až moc rovná i na takhle úzkou silničku a je to navíc z docela prudkýho kopce. Ale těžko odhadovat z map, jak to tam teď vypadá, tuhle konkrétní cestu neznám. Jinak ta závěrečná třetina je super, to je asi nejlepší nový úsek, co se dal v okolí najít.
3. 4. 2022 12:346
0 0
Když jsem zjistil, že u hradu startovat nemůžou (bylo by to moc krátký) a u hřbitova na spojovačce k Nemilkovu, by to muselo jít zas přes obytnou zónu, tak jsem si říkal, že pravděpodobnější bude ta varianta se startem nad Velharticema, tam už se pak ten Tajanov nabízí smajlík Tu silničku znám dobře, mám to tu projetý na kole, budou to kule, o tom žádná, ale od Tajanova se na to bude hezky koukat
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!