10. 4. 2022 21:58 − 3113× − 0

Světoví jezdci v Sanremu neuspěli

Italské mistrovství pokračovalo na slavných tratích, které v minulosti hostily jezdce světového formátu.

Jezdci mistrovství světa přijíždějí rádi na ligurské pobřeží i teď, kdy je soutěž zařazena jen do národního mistrovství. Poslední dva odjeté ročníky vyhrál právě jeden z nich, Craig Breen. V rámci rozjetí se před asfaltovou Croatia Rally zavítal Ir na italskou rally i letos. Ford Fiesta Rally2 ale už od pátečního začátku rally nefungoval tak, jak by měl, a Breen první den zakončil až jako pátý. Bohužel už na druhé sobotní zkoušce došlo k přehřátí motoru a předčasnému konci rally. Tou dobou už byl ze hry i druhý pilot ze světového šampionátu, který do Sanrema zavítal. Mads Ostberg po dvojici vítězství v maďarské Salgó Rally a mexické Rally of Nations hodlal o první místo zabojovat i v Ligurii. Jeho půjčený italský Citroën C3 Rally2 ale od začátku trpěl nedostatkem výkonu a Nor se v první sekci vůbec nedostal mezi nejlepší desítku. Do další části soutěže pak už vůbec nevyrazil. Start dvou zahraničních hvězd se proměnil ve zklamání a soutěž pak v pokračování čistě italských soubojů.

Úvodní rally vyhrál jednoznačným způsobem předloňský mistr Andrea Crugnola, kterému návrat do Citroënu očividně prospěl. Zato jeho hlavní rival Giandomenico Basso přestupem do Hyundaie minimálně v první rally ztratil něco ze své konkurenceschopnosti. V Sanremu už ale podával daleko lepší výkon a po vítězství v RZ 2 se na chvíli ocitnul i ve vedení. To sice pilot i20 N Rally2 neudržel, ale druhé místo po první etapě a vcelku malý odstup 7,6 sekundy dával naděje na sobotní úspěch. Ty však vzaly za své hned ráno, když Basso chyboval a vylomil pravé zadní kolo. Do cíle první zkoušky s kulhajícím vozem ještě dorazil, ale následně musel odstoupit. Do problémů se hned ráno dostal i druhý nejbližší Crugnolův soupeř Damiano de Tommaso, který u své Fabie Rally2 evo udělal defekt a ještě měl problémy s brzdami. Hned druhou zkoušku ale vyhrál a ze třetího místa se vyhoupnul na druhé. V osmé zkoušce pak ale chyboval, narazil do zdi a poškodil pravé zadní kolo. Dvaadvacetisekundová ztráta de Tommasa srazila na třetí místo. S nejrychlejší dvojicí mladý pilot ztratil přímý kontakt a v závěrečné sekci už jen bojoval se svým značkovým kolegou Stefanem Albertinim o uhájení pódiové příčky. V tomto škodováckém duelu de Tommaso uspěl a i v druhé soutěži sezóny se umístil na bedně. Na úplném čele rally se v půlce druhé etapy nadále držel Crugnola. Náskok 19,1 sekundy na druhého Fabia Andolfiho se Škodou Fabia Rally2 evo ve spojení se zrušením RZ 9 kvůli náhlé sněhové bouři jezdci Citroënu dávalo velkou naději na druhý triumf sezóny. Desátý test byl zčásti mokrý a zčásti suchý a Andolfi si v cíli stěžoval, že na takové podmínky nezvolil ideální obutí. I přesto se mu podařil husarský kousek. Crugnolovi, který zvolil v náročných podmínkách opatrnější přístup, nadělil více než sekundu na kilometr, což v případě devatenáctikilometrové zkoušky znamenalo smazání kompletní ztráty a posun do čela. Crugnola vedl takřka celou rally a najednou musel v závěrečných sedmi kilometrech zkusit smazat 1,8 vteřiny. To se mu podařilo jen zpoloviny a ani letos tak nedokázal slavnou Rally Sanremo vyhrát. Andolfimu odvážný útok v předposlední zkoušce vyšel dokonale a v té poslední si pojistil triumf s minimálním náskokem devíti desetin.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!