16. 4. 2022 11:47 − 1932× − 0

Třetí belgická soutěž bez lídrů tabulky

V Tieltu se kvůli koronavirovým obtížím poslední dva roky vůbec nezávodilo a tak se místní o to víc těšili na letošní ročník.

Takový zájem o TAC Rally ovšem neprojevily nejlepší posádky šampionátu z úvodní dvojice podniků. Kromě jasného lídra mistrovství Stéphana Lefebvra chyběl i úřadující šampión Adrian Fernémont, jeho značkový kolega Ghislain de Mevius nebo zástupce korejské značky Hyundai Gregoire Munster. Jeho i20 N Rally2 z dílen rodinné stáje BMA ale na startu rally nechyběla. První start s touto technikou si tam totiž odbyl Pieter Jan Michiel Cracco. Letos poprvé se do belgického mistrovství v Tieltu zapojil i šampión z roku 2017 Vincent Verschueren. Velkým favoritem na vítězství byl kromě něho i aktuálně druhý muž pořadí Gino Bux, který se svou Škodou Fabia Rally2 evo nechyběl ani v této třetí rally v řadě. V soutěži, kde chyběla většina z dosavadní špičky šampionátu, cítil šanci na parádní výsledek Maxime Potty s Citroënem C3 Rally2. A rozhodně větší show než minule chtěl předvést Sébastien Bedoret, který vzhledem k minimu absolvovaných kilometrů během předešlé rally pokračoval ve sžívání se s novým Fordem Fiesta Rally2.

Verschueren rally odstartoval na tvrdých gumách a ty nedokázal v první zkoušce dostatečně zahřát. Skoro o pět vteřin rychlejší čas tak zajel Bux. Už ve druhém testu ovšem pilot škodovky za soupeřem ve Volkswagenu zaostal o 3,1 sekundy a jejich rozestup se tak podstatně zmenšil. Zajímavý duel se už bohužel nedočkal pokračování, když u Buxovy Fabie odešla převodovka. Na druhé místo se vyhoupnul Cracco, ovšem ten si do servisní přestávky přivezl už více než půlminutové manko na Verschuerena. Těsně za zády ale měl Pottyho a také Nielse Reynvoeta ve Fabii Rally2 evo. Během rychlostních zkoušek je Cracco dokázal držet za zády, ale podařilo se mu spálit spojku a servis se tak trochu protáhnul. Půlminutová penalizace posádku Hyundaie nemilosrdně katapultovala ze druhé příčky na čtvrtou. Oba soupeře na třetím i druhém místě měl ale Cracco brzy znovu na dostřel a se ztrátou v řádu jednotek sekund se v poslední dvojici zkoušek ještě dalo něco udělat. To by však nesměla přijít havárie v předposlední zkoušce. Nastavení Hyundaie bylo prostě moc tvrdé a v jednom hrbolatém místě už se Craccovi nepodařilo jej udržet na cestě. V boji o druhou příčku tak zůstali jen Reynvoet a Potty zaostávající o tři desetiny. Pilot Citroënu bohužel své snažení přehnal, poškodil zavěšení pravého předního kola a z cíle poslední zkoušky už dále nemohl pokračovat.

Třetí místo tak v úplném závěru spadlo do klína Bedoretovi. Jeho výkon byl ale hodně matný a ani v nejmenším nedal vzpomenout na jeho nedávné úspěchy s Fabií, se kterou před třemi lety bojoval do úplného konce mistrovství o titul. Za vítězem teď zaostal o více než dvě a půl minuty. Těsně pod stupni vítězů zůstal nejrychlejší pilot GT a hrdý nositel startovního čísla 1 na svém Porsche Timothy van Parijs. Životní úspěch v podobě druhého místa si v Tieltu zajistil Reynvoet, čímž odčinil nehodu z Rally van Haspengouw. Dokonalý vstup do sezóny však předvedl i přes ztrátu výkonu v posledním testu Verschueren. Maximum bodů se mu bude hodit. Zvlášť, když jej příště na Rally de Wallonie již čeká střet s těmi nejlepšími z mistrovství. Jedním z nejlepších je i několikanásobný belgický šampión z osmdesátých a devadesátých let Patrick Snijers. Poslední roky trávil hlavně za volantem vozů Porsche. Do letošní sezóny vstoupil s BMW M3 E30, ale už v prvním testu Rally van Haspengouw jej vyřadil kolaps motoru. Teď v TAC Rally tak Snijers naopak vyzkoušel nejnovější techniku kategorie Rally3. Po pomalejším úvodu, který ještě zhoršila stosekundová penalizace, začal postupně svými časy klepat na brány nejlepší pětky a v poslední zkoušce se vyhoupnul do konečné top ten.

Stav šampionátu: 1. Lefebvre 50, 2. Bux 33, 3. de Mevius 27, 4. Verschueren 25, 5. Fernémont 22, 6. Potty, Munster a Reynvoet 18

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!