Šumava i Vltava mají těsně před uzávěrkou přihlášek

Seznamy přihlášených na jubilejní 30. Historic Vltava Rallye i 56. Rallye Šumava Klatovy se rychle plní.

Není divu – uzávěrka přihlášek na obě klatovské soutěže je už v pondělí 25.4. těsně před půlnocí. Veškeré informace o soutěžích jsou uvedeny na nově upravených klubových stránkách www.pamk.cz.

Před dvaceti lety ovládl „Šumavu“ v Klatovech téměř domestikovaný Karel Trojan, a to hned při své premiéře s vozem kategorie WRC na mistrovském podniku. O pět let později oslavil na tamní cílové rampě své premiérové šumavské prvenství Václav Pech a přesně před deseti lety se poprvé z největších klatovských pohárů radoval Jan Kopecký. Všechny tyto piloty uvidíme už za pár dní také na startu už 56. ročníku nejstarší stále existující české soutěže, Rallye Šumava Klatovy. Právě od roku 2012 už ale Pech s Kopeckým nikoho dalšího na nejvyšší klatovský stupínek nepustili, zda toto tvrzení vydrží i nadále v platnosti, to však budeme vědět až na státní svátek, tedy 8. května odpoledne. Lehké to mít ale nebudou, protože jak naznačila úvodní soutěž letošního národního šampionátu, zejména Filip Mareš se je bude snažit z tohoto piedestalu sesadit. O přední příčky jistě budou závodit ale i další jezdci (přihlášeni už jsou s vozy nejvyšší kategorie třeba Dominik Stříteský či Václav Kopáček), na jejich přesný seznam si ještě budeme muset pár desítek hodin počkat. Konkurenci navíc letos posílí i několik zahraničních posádek, jedním z nich bude (u nás už také dobře známý) princ Albert von Thurn und Taxis.

Už se zdá být jisté, že na rozdíl od loňska vyhraje každoroční boj o větší počet posádek nad Šumavou při svém jubilejním, 30. ročníku, Historic Vltava Rallye. Když nakoukneme i do jejího seznamu vítězů a porovnáme jej s letošními přihlášenými, najdeme tam shodující se jména Valter Christian Jensen, Mats Myrsell, ale také Jiří Hrubý či Lubomír Tenkl. S nimi všemi se na startu letos opět potkáme, při snaze rozšířit svůj seznam klatovských úspěchů to budou mít ale zatraceně těžké. Na letošní „Vltavu“ už se totiž zapsali také oba poslední vítězové, Italové „Lucky“ a „Zippo“, kteří se svými vozy Lancia Delta HF Integrale a Audi Quattro budou chtít jistojistě ovládnout také letošní klání. Čeká nás zkrátka jeden z nejsilněji obsazených ročníků historie, závodníci dorazí z celé Evropy od Španělska přes Velkou Británii až po Estonsko, také my ale budeme mít po několika letech své želízko v ohni v boji o nejvyšší příčky v absolutním pořadí soutěže – známý český závodník (a tak trochu dobrodruh) Vojtěch Štajf po loňské velmi úspěšné „historické“ premiéře chystá pro Vltavu modernější a rychlejší techniku v podobě Toyoty Celica GT Four ST165. „My jeho týmu držíme palce, aby ono (de facto nově postavené) soutěžní auto stihl připravit tak, aby netrpělo dětskými nemocemi. V takovém případě jsme totiž přesvědčeni, že s ním Vojta dokáže potrápit i evropskou špičku! Souboje na jubilejní Vltavě tak budou mít pro diváky i pro nás ještě větší náboj než obvykle,“ říká k tomu předseda organizačního výboru klatovských soutěží Jan Petrů.

Komentářů celkem: 12
25. 4. 2022 11:12
0 0
Tak podle přihlášených posádek to bude jedna z nejlepších Vltav v historii... 100 historiků je pěkné startovní pole
25. 4. 2022 11:59
0 0
Jen technická, proč jedou historici v pátek a soudobáci kromě okruhu až v sobotu? V pátek bych se zajel podívat, ale jen na okruh se mi nechce...
25. 4. 2022 12:30
0 0
tak letos bude asi lepší podívání na ty histiriky
25. 4. 2022 13:12
0 0
Zdůvodněno to bylo snadnější organizací
https://www.ewrc.cz/clanek/35895-na-sumave-se-v-kvetnu-zavodit-bude/
25. 4. 2022 13:51
0 0
Historici fakt super akorát mi tam chybí pár jmen
Gundersen s BMW M3, Mekler s 037 Rally, Noberasco s BMW M3 Eduardo Valente s Lancií 037
xp
25. 4. 2022 13:56
0 0
Mekler je nějakej uraženej, protože se mu nelíbí FIA systém ohledně servisů, takže letos prý asi nepřijede, ti poslední dva tu nikdy nebyli, s těma bych nepočítal. Gundersen tu byl jen jednou a padlo mu to hned na okruhu, tak uvidíme jek letos, ještě má pár hodin. Ale ještě přibydou nějaké rychlé escorty smajlík
25. 4. 2022 14:26
0 0
O Meklerovi sem nevěděl, u těch dvou jelikož jeli ME v Costa Brave tak sem si myslel, že by přijet mohli a Gundersen sice z Vltavy viděl jen Čínov bohužel a speciálně jeho bych rád viděl opět na startu smajlík a jaké rychlé escorty??
xp
25. 4. 2022 14:42
0 0
jeden z Irska, jeden z Finska, ještě jedno Porsche ze Španěl... no uvidíme o půlnoci, jaký bude konečný účet smajlík
25. 4. 2022 23:54 Upraveno 23:54
0 0
Původně napsal Chocolate
Zdůvodněno to bylo snadnější organizací
https://www.ewrc.cz/clanek/35895-na-sumave-se-v-kvetnu-zavodit-bude/
Ajo ok, díky za připomenutí ... To jsem zapomněl smajlík
26. 4. 2022 08:04
0 0
Hezký úvodní článek pro Vltavu.., škoda jen, že autor článku zmiňuje česká jména okrajově. smajlík
Tenkl jede v soudobých autech, a pan Hrubý s Mercedesem toho taky moc nedojel..
Jsou tam jiná zvučná jména Mistrů republiky, jako třeba Janota, Kotrmon, Neumann, Káňa, Štolfa, Frei a další.. smajlík
26. 4. 2022 08:42
0 0
Původně napsal shifty
Původně napsal Chocolate
Zdůvodněno to bylo snadnější organizací
https://www.ewrc.cz/clanek/35895-na-sumave-se-v-kvetnu-zavodit-bude/
Ajo ok, díky za připomenutí ... To jsem zapomněl smajlík
Pozor, rok starý článek
26. 4. 2022 12:32
0 0
mcatch - to jo, ale podle resultu je ten harmonogram zase takovy... historici jedou patek, sobota a soudobaci patek jen Cinov a pak sobota a nedele.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!