Portugalsko záležitostí Škody

Portugalské mistrovství odstartovalo ve velkém stylu, když se jeho první dva podniky shodovaly s těmi evropskými.

Už tak dost náročné soutěže ještě výrazně znesnadnilo nestabilní počasí. Úřadující mistr Ricardo Teodósio by si pro sžívání se s novou technikou v podobě Hyundaie i20 N Rally2 jistě dokázal představit lepší podmínky. Hned první sekci ve Fafe musel absolvovat s prasklou poloosou. Bez pohonu zadní nápravy mohl Teodósio na dobré časy zapomenout a v cíli na něho zbylo v hodnocení šampionátu až šesté místo. Nakonec si moc neužil ani následující rally na Azorských ostrovech, kde ze čtvrté příčky odpadnul už v RZ 5. V dešti se sklouznul trochu více a vylomil o betonový zátaras pravé zadní kolo. Bohužel do třetice všeho dobrého v případě Teodósia rozhodně neplatilo. Třetím podnikem portugalského mistrovství byla v půlce dubna Rali Terras d'Aboboreira. Po kratší úvodní etapě šel úřadující mistr spát jako pátý. Defekt ve třetím sobotním testu jej však nemilosrdně srazil do druhé desítky. Tady už to s obhajobou titulu moc nadějně nevypadá.

Teodósiův nový týmový parťák a v týmu Hyundaie již čtvrtým rokem startující Bruno Magalhaes se zatím může pochlubit velmi vyrovnanou statistikou. Ve všech třech dosud odjetých podnicích skončil třetí. V Azores Rallye vážně pokukoval po skalpu svého dlouholetého rivala Arminda Araúja, ale pak musel poslední sekci rally absolvovat s poškozením na zadní nápravě a tak už k posunu ze třetího místa výše nedošlo. V dubnové soutěži v Amarante Magalhaes vyhrál první etapu. V té druhé jej rychle předstihlo duo ve škodovkách, ale pilot Hyundaie se jich snažil držet až do cíle. I ztráta 11,2 sekundy jej ale odsoudila na třetí místo. Po dlouhé době se za volantem stejné techniky v Rali Terras d'Aboboreira sešli bratři Pedro a Paulo Meirelesové. Bratrovražedný souboj dvou i20 N Rally2 pro sebe o deset sekund rozhodnul Paulo a celkově skončil šestý. Nových vozů Hyundai se ve třetí portugalské soutěži sešlo nebývalé množství pěti exemplářů. Ir Josh McErlean tam přijel testovat před soutěží WRC2 a po RZ 2 šel do čela. Vyhrál i první sobotní zkoušku a do vedení se po krátké pauze zase vrátil. Pak ale poslal svůj Hyundai přes střechu a musel skončit. Těsně pod stupni vítězů skončil stejně jako ve Fafe tradiční zástupce značky Citroën José Pedro Fontes, který už vyhlíží nadcházející asfaltové rally. Na nich bývá tradičně výrazně silnější. Nejlépe rozdané karty má zatím Armindo Araújo. Vloni boj o titul těsně prohrál s Teodósiem, ale ten mu letos už bude stíhat jen stěží. Araújo opanoval hned úvodní Rally Serras de Fafe a maximum bodů do mistrovství mohl brát i na Azorech. To by se do něho ale nesměl počítat místní borec s další škodovkou Ricardo Moura. Ten však pravidelně nestartuje a tak Araújo splnil cíl, když všechny své hlavní rivaly udržel za zády. V Amarante se mu do cesty postavil jiný pilot Fabie Rally2 evo Miguel Correia. Ten si už připsal slušné body za druhé místo ve Fafe a teď se stal prvním lídrem rally. Brzy nato však spadnul za Araúja, na kterého po pátém testu ztrácel skoro deset sekund. Pak ale Araújo doplatil na defekt, který jej stál skoro půl minuty. V poslední trojici zkoušek ještě mohutně útočil, ovšem Correia si už vítězství pohlídal. Svůj první triumf v portugalském mistrovství vybojoval o 2 sekundy.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!