30. 4. 2022 08:18 − 1043× − 0

Rally Argentina je konečně zpět

Slavná soutěž patřící dlouhá léta do mistrovství světa nezažila zrovna šťastné dva roky.

V sezóně 2020 ji v kalendáři mistrovství světa neudržela ani změna termínu z jarního na podzimní. V dubnu se pak tato soutěž nemohla odjet ani vloni, když kvůli uzávěře hranic nemohli na start dorazit účastníci mezinárodního jihoamerického mistrovství CODASUR. Nepomohlo ani odložení a tak se Rally Argentina vrátila do života teprve letos. Situace v argentinském rallysportu se mezitím výrazně změnila a otěže převzaly speciály kategorie Rally2. Do druhé rally sezóny Rally de la Rioja jich odstartovalo rovných deset. Vítěz úvodní únorové soutěže Martin Scuncio šel po druhé zkoušce znovu do čela, ale pak v RZ 4 doplatil na defekt. Ten jej zpomalil i v druhém dnu a po posunu zpátky na bednu se pilot Hyundaie i20 R5 musel smířit jen s pátým místem. Do formy se od první rally naopak dostal úřadující argentinský mistr Alejandro Cancio a se svou Škodou Fabia R5 těžce proháněl pozdějšího vítěze Marcose Ligata pilotujícího Citroën C3 Rally2. Rozdíl v cíli však činil minimálních 5,9 sekundy.

Argentinská rally čeká na svůj návrat do mistrovství světa a letos se odjela s mezinárodním statusem šampionátu CODASUR. Centrum rally se přesunulo do městečka Mina Clavero, aby tím pořadatelé vzdali hold slavnému tamnímu pilotovi Jorge Recaldemu. V pátek soutěž začala superspeciálkou přímo v ulicích města a nejlépe se s ní vypořadala dvojice Paraguajců ve Volkswagenech Polo GTI R5. Gustavo Saba ale vedoucí příčku rychle opustil poté, co v první přírodní zkoušce v sobotu ráno udělal defekt. Augusto Bestard místním jezdcům také nestíhal, ale po vypadnutí z nejlepší pětky začal znovu sbírat dech a i díky vypadnutí některých soupeřů se nakonec propracoval až na třetí příčku. Těsně pod pódiem pak rally zakončil další pilot VW z Paraguaye Miguel Zaldivar jun. Ani jeho bratr Fabrizio, který letos bude reprezentovat značku Hyundai ve WRC2, na startu rally nechyběl. Domácím na místních zrádných šotolinách ale nestačil a první den zakončil pod stupni vítězů. Soutěž pilot Hyundaie i20 N Rally2 zakončil vyhranou zkouškou, ale kvůli penalizaci minuty a půl se místo třetí příčky musel smířit s osmou.

Z Argentinců opět dobře odstartoval Scuncio a v sobotu ráno se posunul na druhé místo. První sobotní sekce se bohužel stala jedinou, kterou pilot Hyundaie i20 R5 absolvoval. Miguel Baldoni, který v prvních dvou soutěžích jezdil s další i20 R5 stáje Point Cola Racing, tentokrát zůstal doma. Třetí zástupce argentinské stáje s vozy Hyundai Nicolás Díaz přezbrojil na Ford Fiesta R5, ale ten mu moc štěstí nepřinesl. Odstoupil už v pátek. Alberto Heller z Chile se soutěže mezinárodního zařazení paradoxně se svým Citroënem C3 Rally2 vůbec nezúčastnil. Francouzská značka ale měla v boji jiné eso. Marcose Ligata, který měl do té doby hodně dobré skóre jednoho druhého místa a jednoho vítězství. Na první přírodní zkoušce šel někdejší šampión rychle do čela a do servisu si přivezl čtvrtminutový náskok. Odpoledne ovšem zatroubil k útoku Cancio a po Scunciově odstoupení se posunul na druhé místo. Své manko na Ligata do večera dokázal srazit pod deset vteřin. V neděli ráno si tito dva mezi sebe rozdělili vítězství v rychlostních zkouškách a na rozložení sil se nic zásadně nezměnilo. Až do poslední sekce, ve které inkasoval vedoucí pilot dvacetivteřinovou penalizaci. Cancio tak do posledního testu odstartoval s náskokem 7,2 sekundy a jasnou vidinou vítězství. Defekt ale celé jeho těšení pokazil. S obří ztrátou sedmnácti minut spadnul pilot Fabie R5 na konec druhé desítky. Druhé místo tak spadlo do klína jinému jezdci škodovky Augusto D'Agostinimu, který po celou rally zůstával i přes hodně dobrý výkon trochu ve stínu hlavních dvou jezdců. Ligato vyhrál druhou rally v řadě a výrazně posílil svou pozici na čele mistrovství.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!