Vlčák: „Náš tým láká kořist z mistrovství Evropy“

Speciály z dílen stáje Hyundai Kowax Racing jsme zvyklí vídat ve výsledkových listinách vždy nahoře, ať už za jejich volantem sedí kdokoliv.

Martin Vlček se spolujezdkyní Markétou Skácelovou však zahájili novou sezonu poněkud netradičně vzhůru nohama. Mohl za to krizový moment na úvodní rychlostní zkoušce Kowax Valašská rally ValMez, po kterém museli týmovou „í-dvacítku“ vracet do hry obětaví diváci. Domácí posádka se z tohoto drobného incidentu ihned oklepala a s téměř nepoškozeným vozem pokračovala neohroženě dál.

Tak trochu vzhůru nohama je však v moravském týmu celý úvod dosavadní sezony. Chybí náhradní díly, dodání nového speciálu je prozatím v nedohlednu a týmovému šéfovi Martinu Vlčkovi na klidu nepřidala ani „rošáda“ na sedadle spolujezdce, ke které přispěl zásah vyšší moci. „Vlčák“ je však povahou bojovník, a proto do další části sezony vzhlíží optimisticky. Právě o nejbližších plánech jsme si povídali v aktuálním rozhovoru.

Martine, v minulých dvou letech byly českými fanoušky velmi pozorně sledovány aktivity Vašeho týmu v kategorii WRC2. Letos se o Vašich zahraničních plánech prozatím moc nemluví. Jaké aktivity na mezinárodní scéně plánujete?

„Pro letošní rok máme ve světě omezený program. Pojedeme několik závodů s Tomem Kristenssonem, který má za úkol se v úsporných podmínkách připravit na příští rok, kdy by v rámci mistrovství světa rád absolvoval kompletní program. Budeme k tomu vybírat různé podniky mistrovství Evropy a možná letos pojede i několik soutěží mistrovství světa, ale zřejmě jen ty pro něj skoro domácí, jako třeba Finsko. Všechno dělá pro to, aby letos najel s „er-pětkou“ co nejvíc kilometrů a stálo to, pokud možno, co nejméně peněz.

Dalším z důvodů, proč máme omezený program, jsou problémy s výrobou vozů Hyundai Rally2, protože v podstatě nemáme, čím závodit. Jde o to, že ať už jde o národní podpory importérů, případně Hyundai Motorsport, tyto podpůrné programy se vždy vztahují k posledním modelům. Pokud bychom měli absolvovat jakýkoliv podnik starým autem, tak nelze počítat s podporou Hyundaie, ať už v jakékoliv podobě.“

Právě Švéd Tom Kristensson, který startoval s jedním z Vašich vozů, byl velkým oživením Valašské rally. Jedná se o předzvěst dalších startů tohoto pilota na našich tratích?

„Tom má v plánu absolvovat Barum Czech Rally, protože bude zařazená do mistrovství Evropy. Pokud mu zbudou peníze, možná u nás něco pojede v závěru sezony, ale v tuto chvíli s tím moc nepočítáme. Aby dokázal jet rychle na mistrovství světa, potřebuje absolvovat co nejvíce rozličných soutěží a nemůže jezdit pouze po asfaltu, jako je tomu u nás.“

Řada fanoušků před startem Valašky spekulovala, proč Kristensson na Valašce odstartoval za volantem staršího typu Vaší "í-dvacítky" a Vy s modernější verzí Rally2. Co hrálo hlavní roli?

„Jedním z důvodů bylo, že ke staré „er-pětce“ máme hodně dílů a troufám si říct, že provoz tohoto auta je výrazně levnější než nové Rally2. S ní jsou poměrně velké potíže právě v rámci dodávek náhradních dílů a nyní v podstatě nejsme schopní garantovat, že auto po celý závod udržíme v ideální kondici. Takže důvodů bylo více – finance a náročnost údržby, resp. chybějící náhradní díly.“

V roli pilota jste do sezony vstoupil třetím místem v Praze a účastí na jubilejní Valašce. Najdeme Vás rovněž v seznamu přihlášených na Kopnou. Znamená to, že v letošní sezoně plánujete kombinovat oba české seriály?

„Pokud nám to zdraví a finance dovolí, rádi bychom absolvovali pokud možno celý „malý mistrák“. Budu se snažit i o celý „velký“, ale máme tam nějaké kolize termínů a znovu připomínám, že absence aut a dílů nám vyrábí velký problém. Pokud se situace nezlepší, tak se dá předpokládat, že budeme muset starty u nás omezit ve prospěch klientů, kteří pojedou s pronajatými auty venku. Bohužel, nedá se s tím nic dělat a dokud nám nepřibude na dílně nové auto, tak jsou vybrané podniky českého mistrovství pro nás ohroženy.“

Rýsuje se i další Vaše účast na vybrané soutěži mistrovství světa?

„Obávám se, že v tomto roce účast ve světě nezvládnu. Již téměř rok se věnuji budování nového zázemí firmy a dost mě to časově omezuje, takže se obávám, že tento rok nebudu schopný si nikde ve světě udělat radost.“

Letošní sezona přinesla rošádu po Vašem pravém boku, neboť po Karolíně Jugasové musela navigátorský post opustit také Markéta Skácelová. Na Kopnou vyrážíte s legendárním Jaroslavem Novákem. Jste spolu domluvení i na zbytek sezony nebo zatím hledáte náhradní řešení?

„Bohužel, tak už to v životě bývá. Karolína jela hledat štěstí do Finska, přesněji ho tam už našla a vypadá to, že tam bude nějakou dobu žít. Co se týče Markéty, připravovali jsme její velký comeback na rallyové tratě, nicméně už v Praze cosi nasvědčovalo, že to po zdravotní stránce nebude úplně dobré. Na Valašce se nám to potvrdilo, protože Markétce se vrátily potíže s krční páteří a bylo by příliš velkým rizikem ji zatěžovat. Nezbylo tedy než, jak já s úsměvem říkám, sáhnout do „depositu“ a vytáhnout Jardu Nováka, který je se svými snad 360 starty extrémně zkušeným spolujezdcem. Také se ovšem vrací po zdravotní pauze a uvidíme, jak nám to na Kopné všechno pojede. Dá se předpokládat, že pokud by nám Kopná vyšla a dokázali bychom v autě najít tu správnou symbiózu, tak bychom se svezli i na Šumavě. Ale prozatím jsem s Jardou na toto téma ještě nediskutoval.“

Jak vidíte nejbližší budoucnost svého týmu? Kam byste rád zaměřil svoje aktivity?

„Mě by jako správného „Vlčáka“ lákala kořist v rámci mistrovství Evropy, samozřejmě mám na mysli týmový titul. Titul ve světovém seriálu se nám jako týmu podařilo získat v roce 2020 s Jarim Huttunenem a uvidíme, jestli se něčeho takového podaří dosáhnout i v Evropě. Rád bych na Evropu získal nějakého šikovného pilota, ale myslím si, že je to až otázka roku 2023.

Co se týče fungování týmu a jeho kapacit, v tuto chvíli se staráme poměrně intenzivně o naše dvě auta a o další dvě klientská, takže na dílně je takzvaně plno. Ale znova opakuji, že nám chybí třetí vlastní vůz, a to v nové specifikaci, na který bychom měli poměrně dost klientů, protože speciály Rally2 jsou nyní trendem. Já osobně v tom zásadní rozdíl nevidím. Dokonce i Tom Kristensson říkal, že klidně pojede starým autem, protože nevnímá podstatný rozdíl, mimo nějakých detailů na podvozku. Ale jak se říká, nové je nové, takže čekáme, až nové auto na dílně přistane. Jen nedokážeme v tuto chvíli vůbec říct kdy.“

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!