Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
1. 5. 2022 21:00 − 4177× − 2

Houpe se pod Adrienem Fourmauxem sedačka?

Pokud by něčí začátek sezóny měl plně definovat slova "nepodařený vstup do ročníku" byl by to bez debat Adrien Fourmaux.

Již v průběhu loňské sezóny se mladý Francouz postupně zabydlel v kokpitu Fiesty nejvyšší specifikace a v letošním roce dostal k dispozici Pumu Rally1 na všechny podniky světového šampionátu, avšak vstup do sezóny má Adrien Fourmaux doslova tristní, když ani jednou nespatřil cíl a hned 2x ze tří startů havaroval. V Monaku započal poměrně divokou nehodou, po níž musel M-Sport odepsat Pumu s číslem karoserie #5 a Francouz následně pomáhal mechanikům při stavbě nového auta. Ve Švédsku jej vyřadila v poslední etapě technika a s ohledem na loňský výkon se dalo od Francouze hodně čekat v Chorvatsku, kde byl loni pátý. I letos začal vysoko, avšak vydrželo mu to jen dvě zkoušky, jelikož v té třetí opět havaroval. To vede k diskuzím o jeho dalším programu a byť je na nadcházející Portugalsko přihlášen se speciálem nejvyšší kategorie, pořád ještě hrozí, že do něj nemusí usednout, jelikož mladý jezdec musel na kobereček K Malcolmu Wilsonovi a Richardu Millenerovi, tedy dvěma osobám zodpovědným za program M-Sportu v MS.

"Máme se o čem bavit a musíme udělat nějaká rozhodnutí. Adrien teď moc často bourá. Příliš často. Do Portugalska jsme jej přihlásili a jednou z možností je, že se na startu s Pumou ukáže," říká Rich Millener, šéf M-Sport WRT a pokračuje, "ale na stole jsou i další možnosti, které jsou odstupňované od toho, že v Portugalsku pojede a budeme dělat, že se nic neděje až po možnost, že si do vozu Rally1 už nesedne. Teď ale nelze předjímat, kde se naše rozhodnutí bude mezi těmito mezemi pohybovat."

Jak dále šéf M-Sport WRT říká, chápe všechny stránky i skutečnost, že se Adrien Fourmaux nechal nachytat vodou na místě, kde ji nešlo čekat a kde měl problémy třeba i Thierry Neuville. "Víme, že každá mince má dvě strany. Adrien měl předsoutěžní testna úplně suchém povrchu a to pro mokrou rally, jakou bylo Chorvatsko, nebylo ideální, ale stále v této situaci nebyl jediní. I další jezdci testovali na suchu. Tohle je pro všechny z nás frustrující. Cítím zklamání týmu. Adrien chápe, kolik práce stojí dát dohromady auto, všechnu tu snahu, co je na to potřeba vynaložit. Po monacké nehodě byl v dílnách a pomáhal se stavbou auta. Současně na něj není vyvíjen neustálý tlak, kdy by musel řešit něco s vývojem auta a jeho laděním. Nejde pořád chodit na dílnu a omlouvat se za rozbití auta. Ale současně máme mladou jezdeckou sestavu a výchova mladých jezdců přináší obtíže, kterým teď čelíme. Adrien je jeden z hlavních jezdců v týmu a bez ohledu na to, jak se mu snažíme ulevit od tlaku, tak ten tu pořád je a on to ví a musíme s tím vyrovnat bez havárií," uzavírá Rich Millener. Jak to s Fourmauxem dopadne, to ukáží nejbližší dny.

Komentářů celkem: 2
2. 5. 2022 06:52
0 0
Portugalsko dle mého pojede s pumou, ale pomud nedojede tak se připravil o životní šanci, která už nikdy nepřijde.
2. 5. 2022 08:09
2 0
K žádným diskuzím o tom, s čím bude Fourmaux v Portugalsku startovat samozřejmě nedojde.
Tenhle překlad mohl být aktuální mezi vydáním originálního článku 26. dubna a zveřejněním startovky + dalšího článku 29. dubna - https://dirtfish.com/rally/wrc/fourmaux-keeps-his-m-sport-place-for-rally-portugal/ - určitě ne o dva dny později, kdy zde přeložený článek vyšel. smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!