5. 5. 2022 07:17 − 1196× − 0

Zpátky k francouzské nadvládě

Belgický šampionát letos může s velkou pravděpodobností vyhrát pilot jiné než místní národnosti.

Sice jsou po uplynulém víkendu odjeté pouze čtyři podniky z celkových deseti, ale průběh tří z nich hodně jasně naznačil, jakým směrem se bude ubírat boj o mistrovskou korunu. Minulá soutěž v Tieltu byla v mnohém odlišná. Z předních pilotů, kteří vládli úvodní dvojici soutěží, se tam ukázal jen Gino Bux. A to ještě jeho účinkování kvůli poruše převodovky nemělo dlouhého trvání. Vítězství v TAC Rally tak vybojoval Vincent Verschueren s Volkswagenem Polo GTI R5. V Rallye de Wallonie už ale tak hladkou cestou za vítězstvím očekávat nemohl. Do Namuru se totiž sjeli všichni favorité kromě Gregoira Munstera. Jediným zástupcem korejské značky Hyundai se tak stal stejně jako předtím v Tieltu Pieter Jan Michiel Cracco. Debut s i20 N Rally2 zakončil mimo trať, takže cíl číslo jedna pro valonskou soutěž byl dosti prozaický. Papírový favorit na vítězství měl francouzské jméno Stéphane Lefebvre, který letos se svým Citroënem C3 Rally2 na belgické půdě ještě nepoznal hořkost porážky. Úřadující mistr Adrian Fernémont stejně jako jeho loňský neúspěšný vyzyvatel Ghislain de Mevius nebo nováček mezi belgickou elitou a stejně jako oba před ním jmenovaní pilot Fabie Rally2 evo Gino Bux už se pomalu musejí připravovat na to, že jejich vzájemné souboje nemusí na nejvyšší post stačit.

Verschueren do soutěže vstoupil třetím časem, ale mladého Buxe nedokázal dlouho držet za svými zády a po páté zkoušce se propadl na čtvrtou příčku. Jezdce Volkswagenu brzdilo špatné nastavení vozu, když nemohl do rychlých zatáček vjíždět tak naplno, jak by si přál. Přeci jen tratě Rallye de Wallonie jsou od těch v předešlé TAC Rally odlišné a co fungovalo tam, nemuselo být teď tím pravým. Ale na problémy s nastavením vozu si stěžoval i de Mevius a první etapu zakončil necelé dvě vteřiny za Verschuerenem. Fernémontovi se v prvních dvou soutěžích moc nedařilo, ale ve Valonsku už zjevně našel svou mistrovskou formu. Na dominujícího Lefebvra to sice ani tak nestačilo, ale už alespoň dokázal ujet všem svým belgickým soupeřům. Na třetího Buxe si během prvního dne vyjel skoro půl minuty. Do skupiny nejrychlejších pilotů belgického mistrovství rozhodně patří i Cédric Cherain. Jeho snažení o zisk titulu ale pokaždé ztroskotalo, ať už na jezdeckých chybách nebo technických poruchách, a nejblíže největšímu úspěchu kariéry byl v roce 2014, kdy se stal vicemistrem. Nedostatek financí mu bohužel neumožnil letos startovat s konkurenceschopnou technikou kategorie Rally2 a tak se do bojů vydal s Porsche 997 GT3. Ze South Belgian Rally jej vyřadila technická porucha, ale teď ve Wallonie předvedl jeden z nejvýraznějších výkonů celého startovního pole. S Porsche vyhrál tři rychlostní zkoušky, ale na spoustě zkoušek, které jeho vozu nevyhovovaly, poztrácel hodně desítek sekund a musel se v cíli smířit se sedmou příčkou.

Cherain však rozhodně předvedl daleko lepší výkon než Kris Princen, který se umístil v konečném pořadí před ním. Někdejší mistr pro letošek vzdal boj o titul a startuje s Citroënem DS3 WRC. V Rally van Haspengouw ale dojel až šestý a velký dojem tak nezanechal. Alespoň ale vyhrál několik rychlostních zkoušek, což se mu tentokrát nepodařilo. Nějaký čas sice ztratil problémy s palivovým čerpadlem, ale to ve výsledku na jeho šesté místo zas takový vliv nemělo. De Mevius v neděli vyhrál druhou ranní zkoušku a přeskočil Verschuerena. Hned v následující zkoušce ale pilot škodovky chyboval a zase se propadnul zpátky na páté místo. Zajímavý duel o čvrtou příčku tím ale ještě nekončil a na konci předposlední sekce se pořadí znovu měnilo. V závěru ale Verschueren s již lépe nastaveným vozem zatáhnul, vyhrál předposlední test a de Meviuse udolal. Na složení pódia se v neděli nic nezměnilo. Všichni tři soutěž dokončili v pořadí, jaké jim patřilo už po sobotě. Lefebvre prodával šotolinové úseky, aby se vyhnul defektu, a zatáhnul v poslední Power Stage, kde si dojel pro maximum bonusových bodů. Taktika vyjet si náskok v sobotu a v neděli jej už jen udržovat mu vyšla dokonale. Fernémont byl nakonec se svým výkonem spokojen a nemožnost bojovat s Francouzem připisoval i tomu, že měla jeho škodovka maximálku jen 184 km/h oproti 196 Citroënu.

Stav šampionátu: 1. Lefebvre 80, 2. Bux 51, 3. Fernémont 44, 4. de Mevius 39, 5. Verschueren 38, 6. Reynvoet 26

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!