Úvod vyrovnané Historic Vltava Rallye pro Maďara Érdiho

Vynikající obsazení jubilejní 30. Historic Vltava Rallye vyvolalo velké diskuze o jménech největších favoritů soutěže.

Hned úvod soutěže dohady potvrdil, ve výsledcích první rychlostní zkoušky se prvních pět posádek vešlo do pětivteřinového rozestupu. Nejlépe začal Švýcar Perroud s vozem BMW M3, ten ale před cílem hned následující Strážovské vložky své nasazení přehnal a ukončil své dnešní počínání v příkopě. V té době už byl bohužel ze hry také domácí Štajf, jehož tým sice na posledních chvíli stihl dokončit stavbu nově připravené Toyoty Celicy, její turbo však hned na Klatovském okruhu vypovědělo službu. Po druhé zkoušce se tak vyhoupli na čelní příčky dva jiní závodníci – Ital Andrea „Zippo“ Zivian s vozem Audi Quattro a Maďar Tibor Érdi se svým Fordem Sierra RS Cosworth, kteří navíc zajeli na tomto testu zcela identický čas. Desetinkový souboj pokračoval a následující Orlovická rychlostní zkouška přehoupla misku vah na stranu obhájce loňského prvenství „Zippa“.

Až druhá polovina etapy pak přece jen situaci vyjasnila, alespoň na čele soutěže. Italovi se totiž druhý průjezd okruhovkou příliš nevydařil a byl z toho až čtvrtý čas, kromě Érdiho se před něj posunul i vítěz této rychlostní zkoušky Fin Ville Silvasti s vozem Lancia Rally 037, toto pořadí poté už zůstalo zachováno až do závěru etapy. Na čele soutěže je tak před sobotní částí podniku maďarská posádka Érdi – Csökö (zároveň vedou kategorii 4), s odstupem necelých dvanácti sekund figurují na stříbrné příčce Finové Silvasti – Pietiläinan, jen pouhou vteřinku za nimi jsou ale třetí Italové „Zippo – Piceno (lídři kat.3) Do pořadí navíc v sobotu mohou ještě vstoupit vítězové posledního testu dne, Rakušané Wagner – Zaunerová s vozem Porsche 911 SC, kteří ztrácejí na lídry necelých šestnáct sekund.

V rámci mezinárodní klasifikace si drží šestou příčku (už s větší ztrátou) německé duo Geist – Kalinkeová, do nejlepší osmičky se vešli i Švédové Myrsell – Junttila (Ford Sierra Cosworth) a domácí dvojice Janota – Novák (lídři kat.2, Opel Kadett Coupé), která v závěru etapy přeskočila španělskou posádku Sainz – De La Puente (Subaru Legacy). Kategorii 1, kam patří nejstarší vozy, zatím vládne britská posádka manželů Grahamových (Ford Escort Twin Cam). V rámci domácího šampionátu historických vozů se nejvíce daří dvojici Neumann – Hlavatý (Ford Escort Cosworth), o minutu za nimi bojuje o stříbro dvojice Káňa – Kalistová (Ford Sierra Cosworth) s již zmíněnou dvojicí Janota – Novák, další čtyři desítky vteřin je vzdálena posádka Frei – Šlegl (Škoda 130LR), která odvážnou jízdou dokázala být (v rámci MČR HA) na poslední vložce dne mezi domácími závodníky vůbec nejrychlejší.

Svou úvodní rychlostní zkoušku absolvovali v pátek také účastníci 56. Rallye Šumava Klatovy, jimž ale bude patřit spíše zbytek víkendu. Na Klatovském okruhu byli nejúspěšnější obhájci prvenství Václav Pech s Petrem Uhlem (Ford Focus WRC), o pouhou vteřinku byl pomalejší Kopecký navigovaný Hlouškem, o 6 – 8 sekund zpět za Pechem zaostali mladší jezdci Březík, Mareš a Stříteský, kteří vesměs používají vozy Škoda Fabia R5/Rally2evo.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!