10. 5. 2022 14:40 − 4611× − 21

Na rally se Škodou Superb Scout 2.0 TSI

Je libo rodinný vůz se zrychlením z 0 na 100 za 5,3 vteřiny a papírovými parametry nápadně se blížící Fabii Rally2 Evo?

Škoda Superb s vrcholným benzínovým dvoulitrem donedávna platila za vůbec nejvýkonnější škodovku. Parametry 280 koní a 400 Nm ale již překonala elektrická konkurence z vlastní stáje. Pořád se ale jedná o nejvýkonnější sériově vyráběný vůz z Boleslavi s konvenčním motorem. Papírový výkon se podobá hodnotám, kterých dosahuje závodní Škoda Fabia Rally2 Evo. V závodní fabii ale nechcete jet do Chorvatska, se superbem ano!

Chorvatská rally je sice asfaltovým podnikem WRC, ale už loňský ročník ukázal, že se vyplatí vyrazit spíše s autem s vyšší světlou výškou a pohon 4x4 rozhodně nebyl k zahození, a to bylo sucho. Čtyřkolka Škoda Superb Scout tak byla jasnou volbou. A to jsme ještě nevěděli, co nás čeká…

Rozměry superbu asi není nutné dlouze představovat, auto odveze vše a nikdo z pasažérů si nebude stěžovat na nedostatek místa. Přistupme rovnou k tomu, co ho odlišuje od většiny „tédéíček“, která většinou na silnici potkáte. Dvoulitrový benzín prostě jede, vždy a za všech okolností. Sedmistupňové DSG tam sází rychlosti jak na běžícím pásu. Na německém Autobahnu jste na 200 mrknutím oka, pak už motoru trochu dochází dech, dva válce navíc by se zde hodily, ale s trochou trpělivosti se dostanete na maximálních 250 km/, i lehce přes. Pořád se však bavíme o rodinném kombi s pohotovostní hmotností 1731 kilogramů.

Čtyřkolka nás nenechala na holičkách ani jednou, a že toho bahna a mokré trávy letos v Chorvatsku bylo. Ruku v ruce se světlou výškou jsme při parkování na rychlostkách mohli být odvážnější než obvykle. Oranžová metalíza tangerine vzbuzovala v okolí velkou vlnu zájmu a autu subjektivně sluší. Ještě bych pochválil světlomety LED matrix, které fungují na výbornou. Automatika si ve tmě poradí se vším sama a ani protijedoucí auta si „nestěžovala”, jak to někdy bývá u výbojek.

Superb svůj potenciál dobře maskuje, nikde žádné spoilery, odznáčky RS či střílení do výfuku, pokud toto hledáte, je třeba se porozhlédnout jinde. Po zvolení režimu sport auto jako celek příjemně ztuhne a nabídne zábavné rodinné sportování. A když už toho máte dost, zvolte režim komfort a nechte se hýčkat kolébavou jízdou. Automat udržuje otáčky na nižší hodnotě a v kabině o motoru téměř nevíte.

S lehkou nohou na plynu a dodržování okreskových limitů se lze dostat ke spotřebě lehce nad 7 litry benzínu na 100 kilometrů. Kvůli tomu si ale člověk nekupuje auto s 280 koňmi. Náš dlouhodobý průměr byl 9,4 litru bez jakéhokoliv omezování. Cena startuje nad 1,2 miliony korun.

Komentářů celkem: 21
12. 5. 2022 19:09
Upraveno 19:12
0 0
Honzo,
jsou to autentické fotky z cesty na letošní Chorvatskou rally?
To jste jeli přes zasněžený Alpy odkud?Ale na druhou stranu je fakt,že na hradních věžích letos už střecha nebyla,jsem z toho volajaksi zmetěný smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!