Marek Felt - eWRC.cz
19. 5. 2022 09:28 − 3729× − 0

Michaela Dorčíková, nová tvář na tratích rychlostních zkoušek

Ve světě motorsportu není jméno Michaely Dorčíkové neznámé.

Účastnila se závodů motokár, EuroNascar série, okruhového Mazda MX-5 Cupu, kde své účinkování obohatila dokonce titulem ve slovenském mistrovství. Kromě toho pracuje pro ARC Bratislava, účastnícího se vytrvalostních okruhových závodů, jakožto týmová manažerka, kde má na starosti kupříkladu organizaci týmu, komunikaci s dodavateli nebo logistiku. Aby toho neměla slovenská dvaatřicetiletá závodnice málo, vstoupila v loňském roce rovněž do kolotoče automobilových soutěží.

Premiéru si odbyla společně se svým mentorem a spolujezdcem Tomášem Klímou v loňském roce v rámci ČMPR při Rallye Kroměříž, kde posádka startovala s vozem Subaru Impreza STI N12 z dílen Boxer Auto s.r.o. Na šesté rychlostní zkoušce ale smíšenou dvojici zastavila technická závada. Míšu ale rallysport uchvátil natolik, že slovo dalo slovo a společně s Tomášem Klímou, jenž hned od začátku zaznamenal Míšin talent a cit pro řízení závodního vozu, a vymysleli na následující roky projekt, jenž má nemalé cíle. Ba naopak, cíle jsou víc než velké. O tom jaké, to si povyprávíme v některé z dalších tiskových zpráv.

Vraťme se ale k letošní sezóně, kde jsou cíle jednoznačné. Nasbírat zpočátku za volantem Subaru Impreza STI N12 co nejvíce zkušeností na tratích rychlostních zkoušek v rámci mistrovství České republiky. Že to tým myslí skutečně vážně, potvrdil již startem na březnovém 26. TipCars Pražském Rallysprintu, kde Míša s Tomášem soutěž po menších technických problémech dokončili na 29. místě absolutního pořadí.

Velká premiéra však přišla o pár týdnů později, kde se dvojice zúčastnila úvodního závodu MČR v rámci 40. Kowax Valašská Rally ValMez 2022. A právě zde zažila Míša poprvé, co to rallye skutečně je. Během dvoudenní soutěže zažila na vlastní kůži úplně všechny podmínky na trati. „Soutěž to byla nádherná, ale podmínky, které panovaly, byly doslova pro mě očistcem. Stále jsem ve stavu nesmírné pokory k rallye. Okruhové závody jsou o něčem jiném. V každém případě mě zkušenosti z okruhu pomohly v prvních závodech v rallye, ale rallye žádné chyby neodpouští, a to je na tomto motoristickém sportu tak fascinující. Jelikož jsem k sobě nesmírně sebekritická, snažím se kilometr od kilometru zlepšovat, nepolevit v posunu a poučovat se s vlastních chyb. O tom, jaká rallye je, jsem pocítila již v průběhu první etapy na Valašce, kde se mě podařilo trochu poupravit dveře naší Imprezy. Díky patří také našim mechanikům, kteří během závodu odvedli skvělou práci,“ zhodnotila úvod šampionátu Míša Dorčíková.

V termínu od 20. do 21. května čeká na Míšu s Tomášem další křest ohněm v podobě nevyzpytatelné Rallye Český Krumlov, kde o pořádné lijáky, ba dokonce hrozivé kroupy není nouze. Na jedné polovině RZ může být letní počasí, ve druhé polovině mohou doslova stát proudy vody. Je tak téměř jisté, že Míšu čeká třináct náročných rychlostních zkoušek o celkové délce více než 155 kilometrů. A cíl je jasný. Českokrumlovskou soutěž dokončit až na cílovou rampu v Jelení zahradě. „Již od prvních kilometrů vedle Míši jsem si jistý, že má k řízení závodního vozu obrovský cit a talent. Řeknu na rovinu, ještě mě nikdo tak neudivil. Jsem si jistý, že pokud půjdeme správným směrem, krůček po krůčku v podobě sbírání zkušeností na letošních tratích republikového mistrovství, tak to Míša může dotáhnout hodně daleko. A věřte mě, cíle nejsou do budoucna malé. Chceme s Míšou, aby se na nás jen tak nezapomnělo,“ poodhaluje plány nejen pro letošní rok Tomáš Klíma, spolujezdec a majitel společnosti BOXER AUTO s.r.o.

Vše by ale samozřejmě nešlo bez reklamních partnerů, a tak velké díky patří společnostem Sigma motor, Yokohama CZ a SK, BOXER AUTO, HASMAN KLIMA, Entry Engineering a Millers Oils CZ.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!