24. 5. 2022 23:07 − 887× − 0

Francouz ovládnul první polovinu belgického mistrovství

Pět z deseti plánovaných belgických rally je odjeto a na čele pořadí se drží francouzský pilot Stéphane Lefebvre.

Jezdec Citroënu C3 Rally2 sice odjel pouze tři z pěti soutěží, ale každou z nich vyhrál a to mu bohatě stačilo na udržení vedoucí příčky. V poslední rally před prázdninovou pauzou se ani nemusel ukázat. A nebyl sám, kdo Sezoensrally vynechal. Do Bocholtu nedorazil ani úřadující šampión Adrian Fernémont a chyběla tam i další Škoda Fabia Rally2 evo Ghislaina de Meviuse. Ta se navíc objevila v inzerci na prodej. De Mevius se chce nyní věnovat rodině a boj o letošní titul vzdává. V druhé půlce roku sice nevylučuje ojedinělý start, ale plně se na belgické mistrovství bude soustředit zase až příští rok. Barvy české značky tak na Sezoensrally, která i letos nabídnula velkou porci šotolinových úseků, hájil hlavně Gino Bux. Mladík, který letos ve čtyřkolce debutuje, zatím třikrát skončil na bedně a jednou kvůli poruše techniky nedojel. Navigován Nicolasem Gilsoulem zatím nevynechal jedinou rally. Až v té třetí do kolotoče nastoupil někdejší šampión Vincent Verschueren a hned vyhrál. Od té doby je k vidění jeho Volkswagen Polo GTI R5 nepřetržitě. Identického plánu startů se zatím drží Pieter Jan Michiel Cracco, který přezbrojil na Hyundai i20 N Rally2. Větší šance na úspěch měl ale v Bocholtu jeho týmový kolega Grégoire Munster, který si zde odbyl svůj teprve druhý start. Prioritou pro něho letos jsou starty ve světovém šampionátu WRC2.

V úvodu Sezoensrally si Munster stěžoval na nedotáčivost vozu a teprve po první servisní přestávce, kde mechanici upravili nastavení jeho Hyundaie i20 N Rally2 se dočkal prvního nejrychlejšího času. Dostal se pak na druhou příčku, ze které jej ale srazil vítěz páté zkoušky Verschueren. Pilot VW do rally vstoupil také nejrychlejším časem, ale od druhého testu převzal otěže Bux. Těsné rozestupy mezi celou první trojicí umožňovaly časté změny pořadí a také k nim brzy došlo. Po šesté zkoušce se ocitnul v čele rally Munster, byť se potýkal s občasně stávkujícím displejem, a v sedmé pak Buxe překonal i Verschueren. Tomu ale vůbec neseděl úsek Goolder, který posádky během jednodenní rally stejně jako všechny ostatní absolvovaly hned třikrát. Polo měl nastavené hodně nízko a ve vyjetých šotolinových kolejích drhnul spodkem o zem. Správné nastavení svého Citroënu DS3 WRC hledal Kris Princen. Počínaje třetí sekcí však začala jeho krasojízda. Během ní vyhrál sedm následujících testů a už po tom šestém z nich se posunul do čela. Výhodu vyššího výkonu svého vozu Princen využil i v závěru a konečně se dočkal toho, co si před sezónou od svých startů ve voze WRC sliboval. Dvakrát neuspěl, ale napotřetí už konkurenci ve vozech Rally2 porazil. O body do mistrovství si to ale rozdávali jezdci za jeho zády a do závěrečné sekce nastupoval z nejlepší pozice Munster. Verschueren za ním zaostával jen o 5,5 sekundy, ale musel si dávat hlavně pozor na Buxe. Pilot škodovky s ním po RZ 13 srovnal krok. Pak ale doplatil na zhasnutí motoru na startu a musel se smířit se čtvrtou příčkou absolutně. Nejvíce bodů si pak domů odvezl celkově druhý Munster a dle svých slov zatím rozhodně boj o titul nevzdává. Pokud to opravdu myslí vážně, v druhé polovině sezóny se bude muset na startu objevovat častěji.

Stav šampionátu: 1. Lefebvre 80, 2. Bux 66, 3. Verschueren 56, 4. Fernémont 44, 5. Munster 43, 6. de Mevius 39

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!