28. 5. 2022 23:16 − 907× − 0

Hans Weijs jun. dvakrát vítězný v Holandsku

O úvodní klání nizozemského mistrovství se postaral první ročník zbrusu nové JACK'S International Drenthe Rally.

Ta se měla konat již na konci loňského roku a uzavřít dění v tehdejší sezóně. Stav šampionátu sliboval dramatické souboje hned několika posádek o mistrovský titul. Kvůli zpřísnění koronavirových opatření ale nakonec k tomuto velkolepému finále nedošlo a podnik byl odsunut na letošní březen. Zázemí dvoudenní soutěže hostil známý okruh Assen, ale to neznamenalo, že by se nejezdilo na klasických úsecích. V pátek večer se celá první polovina rally odjela na normálních cestách. Trojici úseků nově vzniklé rally dodala bývalá Zuiderzee Rally, která se letos nekonala. Teprve v sobotu se jezdilo po okruhu a jeho obslužných komunikacích. První rychlostní zkoušku ovládnul Gert Jan Kobus se Škodou Fabia R5, se kterou se již vloni snažil vybojovat mistrovský titul. Ve třetí zkoušce jej však na čele vystřídal Jim van den Heuvel s Volkswagenem Polo GTI R5, který i celou úvodní etapu vyhrál. Na druhé místo se ještě večer prokousal Hans Weijs jun. se starším Fordem Fiesta R5. A po třetí sobotní zkoušce již šel do čela. Van den Heuvel musel s poškozenou poloosou odstoupit. Weijs jun. si ve zbylých zkouškách na okruhu dokázal druhého Kobuse pohlídat a vstup do sezóny oslavil vítězstvím. Jelikož ale v této rally nesbíral body, pilot škodovky ani nemusel nikam pospíchat. Pro něho bylo důležité hlavně udržet za zády úřadujícího mistra Boba de Jonga s Hyundaiem i20 R5, což se mu také povedlo a domů si odvezl maximum bodů.

O dva měsíce později se odehrál druhý mistrovský podnik a tím už byla jedna z klasik holandské scény, ELE Rally. Ke špičce startující již v Assenu se přidali další zajímaví piloti s technikou Rally2. Zbrusu nový Hyundai i20 N Rally2 si domů pořídil Kevin van Deijne a na asfaltových úsecích se spoustou vložených šotolin se vydal bojovat o první body. Bez nároků na body startoval Erik van Loon, ale jako mistr z roku 2010 určitě pošilhával minimálně po bedně. Vcelku široká skupina nejrychlejších jezdců šampionátu mu však nic takového neumožnila a van Loon se s Volkswagenem Polo GTI R5 musel smířit jen se šestým místem. Dlužno dodat, že ale nešlo o jeho první letošní start. Objevil se už v Assenu, kde pilotoval Ford Fiesta WRC. Místo rovného souboje s jezdci ve vozech Rally2 šlo spíše o exhibici a show, kterou se bavil on sám i diváci podél trati. Letos se zatím asi moc nebaví úřadující mistr de Jong, který v obou soutěžích na své hlavní soupeře nestačil. V Drenthe Rally mu problémy van den Heuvela a nebodování Weijse jun. ještě vynesly solidní porci bodů za druhé místo, ale teď v ELE dojel do cíle až na pátém místě. Hlavní vliv na tento výsledek měla jeho chyba v RZ 3, kvůli které pilot Hyundaie ztratil třičtvrtě minuty. Místo souboje se značkovým kolegou van Deijnem o druhou příčku se tak de Jong musel smířit s tím, že mu nejbližšího soupeře dělal Kobus. I ten ztratil skoro minutu na třetím testu a čtvrtou příčku si nakonec s vypětím všech sil před de Jongem uhlídal o 4,7 sekundy. Van den Heuvel se stal jediným jezdcem, který ve dvou zkouškách dokázal porazit vítěze rally, ale ani tyto dva úspěchy nebyly dostatečné, aby mu zajistily druhé místo. To před ním dokázal uhájit van Deijne. Všechny soupeře však doslova deklasoval Weijs jun., který se pro tuto rally vybavil novým Fordem Fiesta Rally2. Vedl od prvních kilometrů a porážku mu uštědřil dvakrát pouze již zmiňovaný van den Heuvel. Do cíle tak Weijs jun. přijel s náskokem převyšujícím jednu minutu a narozdíl od minulé rally si za tento úspěch připsal body do klasifikace šampionátu.

Stav šampionátu: 1. Kobus 68, 2. de Winkel 63, 3. de Jong 59, 4. Weijs jun. 36, 5. van den Heuvel 34, 6. van Deijne 33

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!