V cíli Bohemky

V neděli skončil již 33.ročník rally Bohemia, kde ve výsledkové listině posádka Trojan – Řihák figuruje na 6. místě absolutně.

V neděli 16.7.2006 skončil již 33.ročník rally Bohemia, kde v konečné výsledkové listině posádka ČKD URBAN PNEU RALLY TEAMU figuruje na 6. místě absolutně a na 5. místě ve skupině produkčních vozů. Zda s dosaženým výsledkem panuje spokojenost a jak se pro Karla s Petrem celá soutěž odvijela se dozvíte v následujících pár řádcích.

„S Petrem jsme se na Bohemku těšili a byli jsme zvědaví, jaké rychlostní zkoušky si na nás letos pořadatelé připravili. Musím říci, že právě odjetou Bohemku bych zařadil mezi jednu z nejkrásnějších rally, k čemuž se připojuje i Petr. Opravdu nádherné a přitom technicky náročné rychlostky by se daly přirovnat snad pouze ke krumlovské soutěži. K náročnosti přispěla i omezená rychlost při tréninku. Při samotné soutěži v nás tak stále „hlodal červíček“ zda rozpis bude sedět i v mnohem větší rychlosti než je 50 km/h a v některých místech jsme tak jeli malinko opatrněji. Do cíle jsme dojeli a i za to šesté místo jsme rádi.“

Začátek soutěže však pro Karla s Petrem připravil velké trápení, které měli na svědomí nové větší brzdy. Jak se ukázalo, nové Bremba bohužel nebyly novou zbraní nýbrž handicapem. Po první odjeté „rundě“ tak v teamu panovalo značné rozčarování.


Foto: Martin Stanislav

„Jsem velice naštvaný a nechápu, jak taková firma může prodávat nevyzkoušené brzdy. Kdyby prošly náročným testem, muselo by se zjistit, že se brzdy začnou za jízdy doslova rozpadávat. Stejné brzdy měl i Václav Pech a urychleně je i on kvůli nefunkčnosti vyměnil. 2 měsíce sháníte nově homologované brzdy a když je konečně za cca. za € 12.000 seženete, zjistíte, že Vám všechno to shánění bylo na nic. Věřím, že kdybychom od začátku jeli s obvyklými brzdami, šestí bychom neskončili.“

Na konci soutěže skončili šestí absolutně, ale s tím, že na pátého Štajfa ztratili pouze 4,4 vteřiny a na čtvrtého Arazima 6,3 vteřiny. Je tedy vidět, že kdyby firma Brembo dodala fungující komponenty mohlo být v cíli veseleji. Avšak vraťme se k průběhu soutěže. Páteční prolog soutěže se již tradičné jel na okruhu v Sosnové. Posádka se startovním číslem 8 zde zajela šestý nejrychlejší čas.

„Při samotné jízdě jsem se svým výkonem nebyl příliš spokojený, o to milejší byl pohled na stopky v cíli. Poprvé jsem zkusil najet na přemostění na druhý rychlostní stupeň (obvykle se jsem najížděl na jedničku) a na vrcholu jsem již řadil čtyřku. Při sjezdu nám ale s Petrem tak luplo v zádech, až se nám na okamžik zatmělo před očima, jaký to byl náraz. Jak se zdá, rychlé to bylo,“ směje se Karel.

První sobotní průjezdy byly poznamenány již zmíněnými problémy s brzdami a tak po 4. RZ figurovala posádka modro-bílého Lanceru až na 9. místě absolutně a 7. místě ve skupině PV se ztrátou kolem jedné minuty na vedoucího Prokopa. Po prvním průjezdu RZ Návarov s více jak 28 kilometry posádka ČKD URBAN PNEU RALLY TEAMU figurovala na 7.místě absolutně a na 5. ve své třídě. Toto umístění se měnilo až po druhém průjezdu RZ Sychrov, kdy díky defektu z předních pozic vypadl Josef Peták. Na poslední sobotní RZ 10 zaznamenal Karel s Petrem druhý nejrychlejší čas a posunuli se tak na 5. místo absolutně a 4. ve třídě PV o 17 vteřin před Vojtu Štajfa. Na vedoucího Pecha, který se díky defektu Martina Prokopa dostal do vedení, ztráceli v tuto chvíli 2 minuty a 37,6 vteřiny. Od čtvrtého Prokopa dělilo Karla s Petrem jen 7,5 sekund a od Václava Arazima na třetím místě byli vzdáleni o 27,5 vtěřiny.

„Po výměně brzd jsme se začali zlepšovat a naše výsledky toho byly jen důkazem. Stále jsme však jeli s menší dávkou obezřetnosti, obzvláště když hned na první sobotní RZ jsme dostali takový smyk, že jsme mysleli, že to je konec. V cíli sobotní etapy v teamu již panovala dobrá nálada, která dala na problémy s brzdami a krizovku rychle zapomenout. Do nedělní etapy jsme měli dobrou výchozí pozici a jelikož byly v neděli na programu ještě 4 rychlostní vložky s dvěma průjezdy 25,5 km dlouhou RZ Smržovka, plánovali jsme ještě zaútočit na pozici Váslava Arazima,“ vzpomíná Petr.


Foto: Martin Stanislav

Posádky se v neděli probouzeli do krásného rána s azurovým nebem. Karel s Petrem začali na první nedělní erzetě šestým místem a svůj náskok na Vojtěcha Štajfa, kterého předešlý den přibrzdily technické problémy narostl na 20,6 sekund. Na následující vložce však s vidinou slušného náskoku právě na Štajfa posádka ve složení Karel Trojan a Petr Řihák nepatrně zvolnila a v cíli stopky ukázaly až devátý čas. Náskok ze předešlého dne se rázem ztenčil na 3,7 vteřiny a byla tu zajímavá zápletka na samotný konec soutěže. V předposlední 13 RZ Karel s Petrem ještě ve vzájemném souboji s Vojtěchem Štajfem ještě obstáli a třetím nejrychlejším časem se dokonce přiblížili i na „dostřel“ Václavu Arazimovi, na kterého v tuto chvíli ztráceli 14,6 vteřin. Vše se tedy mělo rozhodnout na poslední 14 RZ.

„Nechali jsme se malinko ukolébat náskokem před Vojtěchem Štajfem ze sobotního dne a jeho technickými problémy, kdy byl nucen jet bez ALS. Pozapomněli jsme také na skutečnost, že Vojta má někde v okolí Smržovky chalupu a tudíž mu trať nebude úplně neznámá. Pořádně jsem zatáhl, o čemž svědčí i o půl minuty rychlejší čas než při prvním průjezdu, ale Vojta byl zkrátka rychlejší, vlastně nejrychlejší. Dostal se před nás o 4,1 vteřiny a odsunul nás na konečné šesté místo absolutně a páté ve skupině „pévéček“. Ve strhujícím závěru jsme již riskovali a jen tak tak, že jsme se díky vybičovanému výkonu nedostali oba před Václava Arazima, od kterého nás v cíli dělilo pouze 6,3 vteřiny.“ A Petr dodává: „ Poslední 2 RZ jsme jeli opravdu v pekelném tempu, někdy až za hranou. S Karlem už nějaký ten pátek jezdím, ale nevzpomínám si, kdy jsme naposledy jeli s takovým nasazením. Tentokráte to bohužel nevyšlo, ale příště budeme třeba v cíli rally na oplátku zase my o chlup rychlejší. Takový je sport.“

Komu se výkon Karla s Petrem na Rally Bohemia líbil, nemusí smutnit. Již příští týden se posádka Trojan – Řihák se svým sedmičkovým Lancerem představí na rallysprintu v Pelhřimově a jak znám Karla, určitě nezůstane divákům nic dlužen.

„Určitě přijeďte, budete se mít na co dívat, slibujeme. Naviděnou v Pelhřimově. Zdraví Vás Karel s Petrem“.

Komentářů celkem: 6
Anonym IP:195.212.29.171
20. 7. 2006 11:521
0 0
Škoda, že Karel nemá EVO IX ...
20. 7. 2006 12:342
0 0
Škoda, že Karel nemá WRC...
20. 7. 2006 12:493
0 0
Tím velkým smykem myslí to "olejové" místo na 2 RZ.Tam muselo být ale krizovek!!!
Anonym IP:194.108.187.108
20. 7. 2006 14:444
0 0
Super výkon,díky. Na Pelhřimově určitě budem a těšíme se na Tvé průjezdy,většinou nejlepší ze všech jinak celkem nudných myšáků. Držíme palce.
Anonym IP:88.100.75.116
20. 7. 2006 15:415
0 0
čau,lidi!! při tomto závodě jsem strašně fandil Honzikovi Kopeckýmu!!!! hlavně na rz-Železný Brod...-...Vysoké nad Jizerou...!!!! tak ho ode mě pozdravujte a že jel velmi pěkně..!!! má super techniku...!!! já už jsem taky nějakej ten závod odjel , ale je amaterský...!!!mám Škodu fábii RS.:!!!! čus příští rok..!!!
21. 7. 2006 00:106
0 0
Karel je opravdu jeden zmála,který nikdy nezapomene na diváky.
Je skvělý,že jede v Pelhřimově.Budeme fandit!!!
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!