Cais na šotolinové misi
Po skvělém úvody sezony se jim tentokrát nedařilo.V Portugalsku dojeli v rámci WRC2 Junior šestí, rally na Sardinii po požáru Fordu Fiesty Rally2 týmu Orsák Rallysport nedokončili. 22letý Cais přesto drží v juniorské kategorie třetí příčku průběžného pořadí.
Portugalskou rally sice Erik absolvoval poprvé, ale tratě částečně znal z předchozích startů v rámci evropského seriálu ERC. Po nadějném úvodu, kdy držel krok s nejrychlejšími juniory, udělal na čtvrté vložce drobnou jezdeckou chybu, která ho stála šanci na přední příčky. Ve velké rychlosti se fryštácký mladík nechal vynést mimo trať a poškodil o břeh závěs levého zadního kola. Po třech kolech dál pokračovat nemohl a první etapa pro něj skončila. Druhý den se do soutěže vrátil v rámci systému superally a v cíli nakonec posbíral cenné body za šestou příčku v kategorii WRC2 Junior.
Ze západní výspy Evropy vyrazil tým s doprovodným kamionem přímo na středomořský ostrov Sardinii.Zde Erik startoval úplně poprvé. Již při seznamovacích jízdách bylo jasné, že tato rally bude velkou výzvou jak pro posádku, tak i pro její techniku. To se v průběhu závodu potvrdilo. Náročná trať a absence častějších servisů si vyžádala velké množství odpadlých vozů.
Problémy se bohužel nevyhnuly ani posádce YACCO ACCR Teamu. Když se Cais s Těšínským probojovali do první dvacítky celkového pořadí, přišla RZ 14, kde česká dvojice zažila krušné chvíle. Na zadní části vozu se nečekaně objevily plameny. Posádka Fiestu Rally2 okamžitě odstavila a začala vůz za pomoci diváků hasit. „Bylo obrovským štěstím, že k autu velmi rychle přijeli hasiči a včasným zásahem pomohli zachránit auto. Tímto bychom rádi poděkovali všem zúčastněným za pomoc,“ připomíná horké chvilky Erik Cais.
WRC2 Junior po 5. soutěži:
1. Chris Ingram 67 b.
2. Nikolaj Grjazin 61
3. Erik Cais 45
4. Eerik Pietarinen 40
5. Mikolaj Marczyk 36
jen se prostě letos resp. od doby povinného použití onoho "syntetického paliva" ve WRC2 dějí věci né obvyklé...
Dalším jevem, co se může odehrávat v nádrži je zpěnění paliva, které se ale většinou projevuje spíš problémy s dodávky paliva. Vliv tohoto jevu na nafouknutí mi není znám.
Nevím jak u Fiesty,ale u Fabie R5 byl problém se zasekáváním odvzdušňovacího FIA ventilu.Poté se začala nádrž nafukovat,kardan prošoupal kevlarovou ochranu nádrže a později prošoupal samotnou nádrž,která začala téct......Následky už všichni známe.Toť vše.
Hujer: V případě nafukování nádrží jde o zvyšování teploty paliva, čímž se zvyšuje výparnost a tím pádem se zvětšuje objem plynů v nádrži. Ano, odfuk na tyto plyny tam je, jako v každém autě a měl by fungovat. Odběr paliva nebude nikdy tak velký, jako potenciál nárůstu tlaku plynů. Jak vysoká teplota ve výfuku je, si hádám dokážete představit podle zbarvení katalyzátorů na konci výfuku a to je jeden z důvodů nárůstu teploty paliva, protože někde nad tím jsou umístěné nádrže a běžně se lze až téměr popálit o karoserii ihned po jízdě nad vedením výfuku.
Dalším jevem, co se může odehrávat v nádrži je zpěnění paliva, které se ale většinou projevuje spíš problémy s dodávky paliva. Vliv tohoto jevu na nafouknutí mi není znám.