14. 6. 2022 08:07 − 2303× − 0

Další rána pro francouzského šampióna

Úřadující mistr francouzských asfaltů Yoann Bonato neprožívá zrovna povedenou sezónu.

Vloni si pilot Citroënu C3 Rally2 počínal vcelku dominantně, když vyhrál v pěti soutěžích z osmi. Letos naopak dvě ze tří dosud odjetých soutěží vůbec nedokončil. Z úvodního podniku jej hned na samém začátku vyřadila porucha transmisí a o měsíc později v Rallye Rhone Charbonniéres odpadnul po havárii. V Antibes se mu ale podařilo konečně zvítězit a teď bylo otázkou, zda se jednalo o náhodný výsledek nebo konečně Bonato naskočil na vítěznou vlnu. Vítězstvím na začátku roku do mistrovství vlétnul Nicolas Ciamin, který pro letošek spojil síly se značkou Hyundai. Ve druhé soutěži nestačil na Quentina Giordana a minule na svých domácích tratích doplatil na technické problémy, které jej postihly v samém závěru rally. Vedení v šampionátu si díky tomu upevnil Giordano, jehož Volkswagen Polo GTI R5 letos ještě ani jednou nechyběl mezi trojicí nejrychlejších. Teď v červnu posádky vyrazily na tratě, které ještě před devíti lety hostily nejlepší soutěžácká esa světového šampionátu. Na programu byla Rallye Vosges – Grand-Est.

Bonato vstoupil do rally nejrychleji, ale už ve druhé zkoušce se musel sklonit před lídrem šampionátu Giordanem. Ciaminovi se opět nedařilo dostat do formy a úvod rally vyloženě prospal. Ta tam je jeho rychlost z úvodní rally sezóny. V půlce první etapy jezdci Hyundaie i20 N Rally2 patřila až šestá příčka s odstupem skoro čtyřiceti vteřin. Hlavní příčinu je třeba hledat v nepovedené RZ 1, kde Ciamin probrzdil jednu odbočku. Až za ním se tou dobou držel Cédric Robert. Tentokrát se mu nedařilo se svým vozem Alpine A110 Rally RGT trápit silnější konkurenci ve speciálech Rally2. Jak soutěž začala, tak se pro Roberta i dál vyvíjela a do cíle dojel až jako sedmý s odstupem tří minut. Na domácí tratě zavítal i tovární pilot Fordu Adrien Fourmaux, ale hned v pátek se musel potýkat se stávkujícím motorem svého Fordu Fiesta Rally2. Na sedmém místě už zaostával o minutu a čtvrt. Nakonec Fourmaux ani nedokázal vyhrát žádnou z rychlostních zkoušek a na šestou příčku před cílem poskočil jen díky odstoupení jednoho ze silnějších soupeřů. Narozdíl od svých vystoupení v MS alespoň spatřil cíl.

Po první etapě soutěž vedl Giordano s náskokem přes pět sekund na Bonata. Pilot Citroënu se ale v sobotu ráno rychleji zahřál a na první zkoušce se dotáhnul pouhou desetinu za svého soupeře. V řádu desetin zůstal rozdíl mezi nimi i po druhé sobotní zkoušce. V té třetí, kterou byl slavný úsek Pays d`Ormont, to ale Bonato trochu přehnal a skončil mimo trať. Třetí odstoupení ze čtyř rally je pro úřadujícího mistra už opravdu alarmující statistika. Těžko letos ještě může pomýšlet na obhajobu titulu. Domácí značka Citroën se tentokrát znovu nevešla na pódium. Její dva nejrychlejší zástupci spolu až do poslední zkoušky bojovali o čtvrté místo. Až v úplně poslední zkoušce se podařilo Quentinu Gilbertovi přeskočit Huga Margaillana. Giordano po odstoupení Bonata zůstal na čele osamocen. Zajímavější tak bylo sledovat počínání dalších dvou jezdců. Ciamin letos hodlá bojovat o titul a potřeboval co nejvíce bodů. William Wagner ale nechtěl druhou příčku dát zadarmo. Před poslední čtveřicí zkoušek ji držel s náskokem 12,1 sekundy. Ciamin se k němu během tří zkoušek předposlední sekce přiblížil jen na rozdíl deseti vteřin. Giordano v předposledním testu navíc chyboval a přišel o 25 sekund svého náskoku. Dramatický závěr byl na světě. Wagner jej dokázal v poslední zkoušce porazit, ale na vítězství to už nestačilo. Druhou příčku před Ciaminem si nicméně pohlídal a značka Volkswagen ve Vosges zaznamenala double. Giordano druhým letošním vítězstvím znovu o něco odskočil Ciaminovi.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!