15. 6. 2022 08:39 − 2098× − 4

Další napínavá soutěž německého mistrovství

Šampionát našich západních sousedů již od loňska nabízí velmi zajímavou podívanou.

Na startu jednotlivých soutěží se pravidelně scházela hodně zajímavá jezdecká sestava, která se mohla pochlubit velkou vyrovnaností a co do použité techniky i pestrostí. Nejinak tomu je i v letošní sezóně. Ač se musel popasovat minimálně s trojicí těžkých soupeřů, obě úvodní rally pro sebe nakonec rozhodnul Philip Geipel startující se Škodou Fabia Rally2 evo. Ten vloni do skupiny aspirantů na titul nepatřil, takže se tato přes zimu rozrostla o dalšího člena. Teda vlastně k jejímu rozšíření došlo až teď při třetí soutěži. Teprve v Lübbecke se totiž na startu objevil Christian Riedemann, který se nakonec dohodnul na startech s německým zastoupením značky Hyundai a technikou mu tak nově bude i20 N Rally2. S Volkswagenem Polo GTI R5, což byl vůz, jaký vloni používal právě Riedemann, letos startuje Julius Tannert a obě úvodní rally dokončil na druhém místě. Zatím se vůbec nedaří úřadujícímu mistrovi Marijanu Griebelovi. V úvodní ADAC Rallye Erzgebirge dojel do cíle na třetím místě a minule v Sulingenu mu jeho Citroën C3 Rally2 zahořel. Naštěstí neshořel úplně a Griebel s ním odstartoval i nyní do ADAC Rallye Stemweder Berg. Naopak se zcela novou kastlí Fordu Fiesta Rally2 odstartoval do soutěže, kterou vloni vyhrál, Dominik Dinkel.

Ani to mu však nepřineslo kýžený úspěch, letošek je pro něho jednoduše prokletý. Hned na samém začátku rally se u Fordu objevil problém se senzorem spojeným s ruční brzdou. Tu tak Dinkel následně nemohl po celou dobu rally používat. Na boj s nejrychlejšími musel zapomenout a smířit se jen se šestou příčkou. Po problému s tlumičem v první rally a defektu minule v Sulingenu jej tentokrát pozlobil zcela nový problém. Nejrychlejší Fiestu Rally2 tak do cíle na pátém místě dovezl Björn Satorius. Tannert byl před startem sezóny považován za horkého favorita na titul, ale v obou úvodních soutěžích se musel sklonit před vítězným Geipelem. To však ještě byl dobrý výsledek, tentokrát se totiž pilot VW vůbec nevešel na pódium a jen málo jej dělilo od toho, aby podlehnul i Satoriusovi. Lídr šampionátu Geipel začal nejrychleji i v Lübbecke a během první sekce vyhrál dvě zkoušky ze tří. Po druhém testu jej sice na chvíli na čele vystřídal Riedemann, ale do cíle první etapy už přijížděl zase jako první pilot škodovky. V sobotu ráno se posunul na chvíli na druhé místo Griebel, ale pak ztratil drahocenné vteřiny kvůli uvolněné kapotě. Ta se mu za jízdy zvedala a o plné koncentraci si tak pilot mohl nechat jen zdát. Geipel se dál držel ve vedení, ovšem Riedemann za ním po RZ 6 zaostával o minimálních osm desetin. V následující sekci se jezdci Hyundaie podařilo znovu dostat do čela, byť měl k dobru jen půl vteřiny.

Na další rundu zvolil vedoucí Geipel špatné gumy a v RZ 11 se dokonce propadnul až na třetí příčku. Riedemann do posledních dvou zkoušek nastupoval z pozice lídra, ale na vítězství při debutu s i20 N Rally2 nakonec nedosáhnul. Úřadující šampión Griebel ovládnul oba závěrečné testy, po tom předposledním šel poprvé za celou rally do čela a letos poprvé vybojoval vítězství. Konečně tedy jeho obhajoba titulu dostává první jasné kontury. Geipel z dramatické rally nakonec vyšel jako poražený, když do cíle dojel až jako třetí. Na jeho vedoucí pozici v šampionátu to ale nic nezměnilo. Podobně jako v absolutním pořadí se ze začátku vyvíjel souboj o vedení mezi dvoukolkami, kde spolu také bojovalo trio jezdců. Navrch měl zpočátku Martin Christ za volantem Opelu Corsa Rally4, ale pak se v RZ 6 přetočil a rázem se do čela s náskokem přes deset vteřin dostal Raffael Sulzinger ve Fordu Fiesta Rally4. Nico Knacker s Renaultem Clio Rally4 se tou dobou držel na třetí příčce, ale o tu jej záhy připravil René Noller s dalším Opelem. Christ mezitím tvrdě útočil na vedoucího Sulzingera, který to měl se slabším vozem přeci jen složitější. Do závěrečné zkoušky tak nastupoval už jen s torzem svého původního náskoku, půl vteřinou. Po Nollerovi a Knackerovi se tak tentokrát z vítězství radoval Christ, když i závěrečnou část drtivého finiše zvládnul. V průběžném pořadí šampionátu se vyhoupnul do čela.

Stav šampionátu: 1. Geipel 90, 2. Tannert 77, 3. Dinkel 63, 4. Griebel 61, 5. Rostek 41, 6. Satorius 36

Komentářů celkem: 4
15. 6. 2022 11:44
Upraveno 11:45
0 2
Napínavý soutěže jsou tím, že tam není top jezdec a tihle jezdci jsou vlastně náhodou na podobný úrovni. Až se pojede 3 stadte rally, tak jim všem zas naloží Wagner a Neubauer i Kopecký/Pech/Mareš....
15. 6. 2022 15:06
2 0
To bych úplně netvrdil, Geipel či Dinkel umějí zajet
15. 6. 2022 15:23
1 0
Rakousko 3- stadte letos není, Kopecký tam nepojede a Mareš to taky úplně nepotvrdil. Venca by tam na ně mohl mít ale jistej si tím úplně nejsem, tam se ukáže jak ti Němci nejsou TOPsmajlík
19. 6. 2022 16:45
0 0
jede se mistrák Německo + Česka , ale Rakouský mistrák tam asi není nevidím ho , ten byl v loni. 14.-15.10. 3-Städte Rallye (Německo) . Kopecký říkal že tam nejede proč bodů má dost a ostatní podle toho jak na tom budou s body v mistráku Čech . Mitropa #8 • Mitropa Historic #8 • Central Rally Trophy #7 • Mitropa Club #8 • Německo (DRM) #7 • MČR #8 • 2WD CZ #8 • Germany (DRM) 2WD #7 • Germany (DRM) Historic #7 • Germany (DRM) Nationals #7
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!