Ve finském mistrovství rozhodnuto?

Pátý podnik ze sedmi plánovaných ve finském mistrovství se odehrál minulý víkend v okolí města Seinäjoki.

Na trati divácké superspeciálky vedené přímo hostujícím městem zajel nejrychlejší čas Juha Salo se Škodou Fabia Rally2 evo. Do celkových výsledků rally ale tento úsek žádnou zásadní měrou nezasáhnul, ostatně jeho vítěz nakonec ve výsledcích po havárii v poslední zkoušce ani nefiguroval. Rozhodující roli sehrály jako obvykle lesní přírodní úseky. Těch bylo připraveno celkem sedm a s výjimkou dvou z nich délka obvykle oscilovala kolem dvaceti kilometrů. Bez zajímavosti pak není ani fakt, že žádný z úseků posádky neabsolvovaly více než jednou. Při celkové délce 129 kilometrů to znamená, že pořadatelé museli zajistit délku trati výrazně se blížící podnikům mistrovství světa. Páteční úvod na dvou rychlostních zkouškách se odehrál za krásného slunečného počasí, v sobotu se pak naopak jelo za deště. Už v první rychlostní zkoušce šel přes střechu Teemu Asunmaa. Pilot Škody Fabia Rally2 evo letos dokázal vyhrát už dvě soutěže, jednu v zimě a pak také tu minulou první z letní části. Vedoucímu Emilu Lindholmovi pilotujícímu stejnou techniku tak byl hlavním soupeřem. To se ale po Pohjanmaa Ralli mění a Asunmaa bude muset ve zbylých dvou soutěží doufat ve velkou smůlu soupeře.

V průběžném pořadí šampionátu už se před něho dokázal dostat i Mikko Heikkilä. Ten minule přišel v poslední rychlostní zkoušce o vítězství a na prvním místě začal i v Pohjanmaa Ralli. Nejrychlejší na trati úvodní zkoušky nebyl, to jen Emil Lindholm ulil start. Lídr mistrovství si stihnul v týdnu před soutěží zaletět do Čech na prezentaci nové Fabie RS Rally2, ale v pátek už zase seděl ve starší generaci mladoboleslavského vozu a v první etapě vyhrál obě rychlostní zkoušky. Nejrychlejší byl i v sobotním ranním dešti a Heikkilä tak už o vedoucí příčku přišel. Na soupeřovu rychlost ale dokázal rychle zareagovat a po RZ 4 se do čela vrátil. A nejen to, dokázal Lindholma úspěšně držet za zády. Zbývalo posledních dvacet kilometrů a lídr rally měl k dobru skoro pět vteřin. Lindholm však na závěrečné zkoušce předvedl přesně to, co se od úřadujícího mistra očekává. Heikkilämu nadělil skoro dvanáct sekund a vybojoval třetí triumf této sezóny. Sezóny, která se s velkou pravděpodobností stane znovu Lindholmovou. Dle aktuální bodové situace mu v závěru roku má dělat hlavní vrásky Egon Kaur, ale ten zatím v žádné rally nedokázal na Lindholmovu rychlost najít recept. Tentokrát dojel do cíle se svým Volkswagenem Polo GTI R5 na třetím místě. Ve třídě SM3 určené nízkorozpočtovým čtyřkolkám budoucnosti se stejně jako minule sešla jen dvojice jezdců. Kvantita mizerná, alespoň ale spolu Lauri Joona a Roope Korhonen svedli hodně zajímavý duel. Teprve v poslední zkoušce si vítězství pojistil druhý jmenovaný a i nadále zůstává na čele. Stále tak platí, že se na prvních příčkách soutěží oba pravidelně střídají.

Stav šampionátu: 1. Lindholm 104, 2. Kaur 80, 3. Heikkilä 71, 4. Asunmaa 69, 5. Röyhkiö 56, 6. Salo 38

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!