Maršálové chybovali při Greensmithově nehodě
Když na osmé zkoušce nedávné Safari rally okoulel svou Pumu Rally1 Gus Greensmith, posádka asi úplně nečekala, že zůstane bez pomoci několik minut ve voze a že se bude muset dostat ven svépomocí i když okolo postávali pořadatelé. Vzhledem k tomu, jak Puma po nehodě skončila, musela posádka vykopnout čelní sklo a teprve poté mohla ven. Jak zachytily záběry, Gus přítomné okounějící a celou situaci na mobil fotíci pořadatele počastoval nepříliš mirkodušínovskými slovy "měli jste jediný zasraný úkol" a jak se posléze na sociálních sítích vyjádřil, za svými slovy si stojí, protože pořadatelé se neměli k akci a raděj sledovali natáčením celé situace na mobil své sny stát se novými Steveny Spielbergy. No, netrvalo dlouho a už máme k celé situaci komentář od FIA, která nebyla oscarovými ambicemi maršálů příliš nadšená a nechala se slyšet, že se z jejich strany jednalo o porušení bezpečnostních procedur. Ve svém prohlášení pak přímo zmiňuje, že pomoc byla opožděná a nebyly dodrženy správné procedury.
"V 8:30 šlo auto přes střechu, byl zaznamenán náraz o síle 5G a vůz poté zůstal na boku. Posádka byla nezraněna, zmáčkla tlačítko OK na sledovacím systému, ale nebyla schopná se dostat z auta přes dveře a bez pomoci pořadatelů musela vyrazit čelní sklo, aby se z vozu dostala. Je zaznamenáno, že v nehodě startovního čísla #44 fungoval hybridní systém v pořádku a bezpečnostní diody svítily zeleně. FIA a Safri rally berou bezpečnost všech účastníků nehody jako nejvyšší prioritu. Bezpečnostní tým soutěže znova informoval pořadatele u trati, aby dodržovali první pravidlo pomoci v hybridní éře a dívali se po zelené diodě. Z toho případu se musíme poučit, musíme dávat pozor a hlídat zda svítí zelená dioda. Svítící zelená vepředu a na boku auta znamená, že není nebezpečné se auta dotýkat a maršálové mohou k autu jít a pomoci posádce," zní dále z vyjádření FIA.
Po nehodě dokázal ještě Greensmith pokračovat, aby následně zbytek etapy putoval do super rally. No a Brit při čekání na třetí etapu nenudil, protože podobně jako Adrien Fourmaux oblékl montérky a šel pomáhat mechanikům při opravě šrámů, které jeho Puma obdržela při nehodě. No a jak to vypadá z nedělních časů, Gus šrouboval dobře, protože si z PowerStage dokázal odvézt dva body za 4. místo. "Člověk získá úplně nový pohled na to, kolik toho dělají. Občas neuškodí obléct montérky. No a dnes jsem do montérek musel, protože když rozbijete auto, tak si jej taky pomůžete opravit," hodnotil svou novou sobotní roli mechanika Gus Greensmith. No a k přeměně jezdce v mechanika dodal Bernardo Fernandes, Gusův inženýr: "Gus pomáhal mechanikům s čím bylo potřeba, měnil nějaké díly. V dílnách M-Sportu už něco šrouboval a jelikož je občas potřeba něco řešit mezi rychlostkama, už má Gus nějakou znalost auto a zručnost. Ale každá příležitost, kdy mohou jezdci pomáhat mechanikům je pro ně dobrá, jelikož více poznají auto a samozřejmě i mechanici to oceňují."