Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
26. 6. 2022 21:09 − 7259× − 8

Maršálové chybovali při Greensmithově nehodě

Když Gus Greensmith převrátil svou Pumu Rally1 při Safari rally, maršálové u trati se zrovna dvakrát neměli k tomu, aby posádce pomohli.

Když na osmé zkoušce nedávné Safari rally okoulel svou Pumu Rally1 Gus Greensmith, posádka asi úplně nečekala, že zůstane bez pomoci několik minut ve voze a že se bude muset dostat ven svépomocí i když okolo postávali pořadatelé. Vzhledem k tomu, jak Puma po nehodě skončila, musela posádka vykopnout čelní sklo a teprve poté mohla ven. Jak zachytily záběry, Gus přítomné okounějící a celou situaci na mobil fotíci pořadatele počastoval nepříliš mirkodušínovskými slovy "měli jste jediný zasraný úkol" a jak se posléze na sociálních sítích vyjádřil, za svými slovy si stojí, protože pořadatelé se neměli k akci a raděj sledovali natáčením celé situace na mobil své sny stát se novými Steveny Spielbergy. No, netrvalo dlouho a už máme k celé situaci komentář od FIA, která nebyla oscarovými ambicemi maršálů příliš nadšená a nechala se slyšet, že se z jejich strany jednalo o porušení bezpečnostních procedur. Ve svém prohlášení pak přímo zmiňuje, že pomoc byla opožděná a nebyly dodrženy správné procedury.

"V 8:30 šlo auto přes střechu, byl zaznamenán náraz o síle 5G a vůz poté zůstal na boku. Posádka byla nezraněna, zmáčkla tlačítko OK na sledovacím systému, ale nebyla schopná se dostat z auta přes dveře a bez pomoci pořadatelů musela vyrazit čelní sklo, aby se z vozu dostala. Je zaznamenáno, že v nehodě startovního čísla #44 fungoval hybridní systém v pořádku a bezpečnostní diody svítily zeleně. FIA a Safri rally berou bezpečnost všech účastníků nehody jako nejvyšší prioritu. Bezpečnostní tým soutěže znova informoval pořadatele u trati, aby dodržovali první pravidlo pomoci v hybridní éře a dívali se po zelené diodě. Z toho případu se musíme poučit, musíme dávat pozor a hlídat zda svítí zelená dioda. Svítící zelená vepředu a na boku auta znamená, že není nebezpečné se auta dotýkat a maršálové mohou k autu jít a pomoci posádce," zní dále z vyjádření FIA.

Po nehodě dokázal ještě Greensmith pokračovat, aby následně zbytek etapy putoval do super rally. No a Brit při čekání na třetí etapu nenudil, protože podobně jako Adrien Fourmaux oblékl montérky a šel pomáhat mechanikům při opravě šrámů, které jeho Puma obdržela při nehodě. No a jak to vypadá z nedělních časů, Gus šrouboval dobře, protože si z PowerStage dokázal odvézt dva body za 4. místo. "Člověk získá úplně nový pohled na to, kolik toho dělají. Občas neuškodí obléct montérky. No a dnes jsem do montérek musel, protože když rozbijete auto, tak si jej taky pomůžete opravit," hodnotil svou novou sobotní roli mechanika Gus Greensmith. No a k přeměně jezdce v mechanika dodal Bernardo Fernandes, Gusův inženýr: "Gus pomáhal mechanikům s čím bylo potřeba, měnil nějaké díly. V dílnách M-Sportu už něco šrouboval a jelikož je občas potřeba něco řešit mezi rychlostkama, už má Gus nějakou znalost auto a zručnost. Ale každá příležitost, kdy mohou jezdci pomáhat mechanikům je pro ně dobrá, jelikož více poznají auto a samozřejmě i mechanici to oceňují."

Komentářů celkem: 8
26. 6. 2022 22:19
0 0
Tak hlavně asi chyboval Gus, ale to už je takový evergreen každé soutěže MS.
26. 6. 2022 22:28
0 0
Pane už dlouho jsem tě nečetl.Tak si to teď přečtu dvakrát abych se dostal do roviny.Aaaa chybky jsou..Neřeš a piš dálsmajlíksmajlík
27. 6. 2022 06:47
0 0
Stát se tohle v Polsku, tak jde na další rok z kola MS ven... smajlík
27. 6. 2022 09:39
0 0
Kdyby meli prachy, tak ne smajlík
27. 6. 2022 12:09
0 0
Kenny, na tohle jsem právě tak trochu narážel... Záminka se vždycky najde, když nejsou prachy smajlík
27. 6. 2022 12:49
0 0
Mohu se zeptat ,jak se postupuje ,když nesvítí zelená kontrolka ? Posádka je třeba zraněna a potřebuje cizí pomoc? Jde o vteřiny.
27. 6. 2022 13:03
0 0
Tezko rict, jak je to cely karbonovy, tak se to asi moc dobre neuzemni. Na druhou stranu by to melo tech par set voltu slusne odizolovat. Kazdopadne by bylo fajn dostat informace mezi laiky.
28. 6. 2022 20:59
0 0
Kenny neblázni. Přece nebudou děsit fans, že na auto, které svítí červeně a čoudí se nesahá!! Fakt myslíš vážně, že MUSÍME ty hochy uvnitř nechat napospas "technických" výmyslů pánů z FIA. Řekněme si na férovku: všichni jsme se doposud báli, jako čert kříže, že auto blafne. Ale stejně jsme tam šli a pomáhali (myšleno obecně) v domnění, že nádrž a a ostatní komponenty jsou otestované a pravděpodobnost průseru není tak velká. No, nebudu psát o těch autech, které shořely jen tak, samy o sobě, a na přejezdu. K tomuto si (technicky) připočtěme baterie, kabeláž a jinou elektrovýbavu, která není ohnivzdorná, a vyjde nám, že pravděpodobnost průseru v tomto případě je násobně vyšší než při dříve používané technice.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!