Novozélandská jednička zpátky v Evropě

Vítěz jednoho podniku mistrovství světa se po necelých třech letech znovu vypravil do Evropy.

Na starém kontinentu Haydena Paddona čeká návrat do světového kolotoče, když se v Rally Estonia postaví proti zbytku WRC2. Záhy poté jej čeká ještě finský podnik MS a závěrem jeho kratšího letošního programu bude třešnička na dortu, start na domácí Rally New Zealand. Návrat domácího podniku do světového kolotoče po deseti letech si vítěz Rally Argentina 2016 nemůže nechat ujít. Ještě před prvním letošním světovým startem jej čeká předehra v podobě startu na evropské Tet Rally Liepaja. Tato soutěž bude pro Paddona velkou bojovkou, když ji bude absolvovat bez jediného testu a nový speciál Hyundai i20 N Rally2 dostane k dispozici až na shakedown. Do Evropy Novozélanďan ale přicestoval o týden dříve a využil nabídky italského Hyundaie ke startu na podniku tamního mistrovství. Rally di Alba do C.I.R. vstoupila nově a na svých 121 ostrých kilometrech posádkám nabídnula tratě, které se dříve u Acqui Terme jezdily jako vložená severní etapa Sanremo Rally.

Paddon začal čtvrtým časem na kratičké páteční Power Stage. V sobotu se už po druhém ranním testu posunul na provizorní stupně vítězů, čímž se zapletl do boje dvou Italů bojujících spolu o první příčku v rámci klasifikace italského mistrovství. Paddon s nimi ve starším Hyundai i20 R5 později ztratil kontakt a v cíli se musel smířit s bramborou. I tak ale porazil asfaltového specialistu Stéphana Lefebvra, který si u půjčeného italského Citroënu C3 Rally2 stěžoval na nedostatek výkonu. Stejný vůz z dílen tamní stáje multišampióna Paola Andreucciho dostal k dispozici lídr mistrovství Evropy. Ten už za dva roky strávené za volantem Fabie Rally2 evo zapomněl na styl řízení Citroënu a na italských asfaltech se zmohl jen na to uzavřít top ten. A to ještě jen těsně před Tommasem Ciuffim, který rally začínal s handicapem více než čtvrt minuty poté, co na Power Stage vrazil se svou škodovkou do zdi a vylomil levé zadní kolo. Zdaleka nejlepší dojem ze všech zahraničních hvězd zanechal Nikolay Gryazin. Už na úvodní zkoušce se dočkal děleného nejrychlejšího času. V sobotu ráno se mezi vinicemi nejprve propadnul na druhé místo, ale brzy nato začal nejrychlejším Italům odjíždět a soutěž po vyhrání pěti z devíti testů o necelých dvanáct vteřin vyhrál. Jak je u něho zvykem, neobešlo se to bez divokých kousků. Tentokrát měl na mále po dopadu na jednom trochu delším skoku.

Poslední dva podniky italského mistrovství vyhráli piloti škodovek. V obou případech se to stalo poté, co se lídr šampionátu Andrea Crugnola dostal do potíží a v následném finiši jen těsně nedokázal ztrátu umazat. Vítěz minulého podniku na Sicílii Damiano de Tommaso tentokrát málem odstoupil už na první zkoušce. Se svou Fabií Rally2 evo tam atakoval zídku a vylomil levé zadní kolo. Takový incident hned na začátku rally mu na psychice moc nepřidal a zcela v kondici očividně nebyl ani jeho vůz. Na boj o vítězství to tentokrát nestačilo, ale na Giandomenica Bassa málem ano. Italský multišampión se stále nesžil s novou technikou v podobě Hyundaie i20 N Rally2 a na Rally di Alba musel celou sobotu odrážet De Tommasovy útoky na jeho třetí místo. Basso nakonec tento minisouboj zvládnul lépe a třetí místo v C.I.R. o 1,7 sekundy uhájil. V průběžném pořadí se už dotáhnul na Stefana Albertiniho, který v Albě chyboval na RZ 3 a při výletu mimo trať udělal na levém zadním kole defekt. Už na úvodní zkoušce zajel nejrychlejší čas Fabio Andolfi a ve stejném stylu pokračoval i v sobotu ráno. Crugnola mu dokázal vrazit zásadní úder v RZ 4, kterou vyhrál takovým rozdílem, až se vyhoupnul do čela soutěže. Andolfi pak vyhrál obě zkoušky předposlední sekce a rozdíl mezi nejrychlejším dvojicí činil minimálních 2,6 sekundy. Crugnola jej v předposlední zkoušce dokázal zdvojnásobit a tím souboj rozhodnul. Soupeř ve Fabii už se v závěru na útok nezmohl a lídr mistrovství tak se svým Citroënem po úvodní soutěži vyhrál druhou letošní rally.

Stav šampionátu: 1. Crugnola 87,5, 2. De Tommaso 69, 3. Andolfi 61, 4. Albertini a Basso 38, 6. Scattolon 29

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!