Jan Ludvíček: „Saxo je velká výzva!“
Toho zároveň čekají dvě premiéry – poprvé ho bude navigovat zkušený Ivan Říhánek a poprvé bude startovat s vozem Citroën Saxo Kit Car. Zároveň nezapomíná ani na sběratele rallyových modýlků.
Vůz Citroën Saxo zanechal v České Republice svoji stopu především na přelomu tisíciletí, kdy ho po tratích rychlostních zkoušek vodili například borci jako Jindřich Štolfa, Michael Honda či Antonín Tlusťák, sporadicky i Josef Peták a Vlastimil Zubík. „Tu éru si vybavuji. Jindra Štolfa je všeobecně velkou ikonou „dvoukolek“ a také Tonda Tlusťák to auto vodil nádherně. Toto konkrétní auto však pochází z Dánska. Mě poslední dobou se závoděním hodně pomáhá Klepáč Motorsport se sídlem v Sukoradech u Mladé Boleslavi. Jednoho dne jsem přišel na dílnu a šéf týmu a velký rallyový srdcař Martin Klepáč ukázal Saxo, které pořídil místo „er dvojky“. Já sice vždy tvrdil, že nechci závodit s autem, starším než jsem já a Saxo už je hodně limitní, ale… Tohle se prostě neodmítá a Saxo je velká výzva. Bohemku navíc pojede náš tým kompletní a Martin se představí v rámci MČRHA s Peugeotem 309 GTI,“ neskrývá natěšení mladoboleslavský pilot. Ten už měl možnost si Saxo osahat. „Proběhl jeden test v Adventure Landu v Bělé pod Bezdězem, kde jsme najezdili asi dvacet kilometrů. Prověřili jsme funkčnost elektroniky, motoru a vlastně celého auta. Funguje, nicméně pár věcí ještě bylo potřeba vylepšit. To by již mělo být vyřešené. Nyní je potřeba auto vyzkoušet i na nějaké uskákané lesní silnici.“
Novým bude pro Honzu i spolujezdec. „Jelikož nejedu kompletní sezonu, je složité mít jistého jen jednoho spolujezdce. Na Bohemii mě bude poprvé navigovat Ivan Říhánek. Poprvé jsme se potkali loni mezi etapami Bohemky v restauraci Parťákova hasičárna. Já se tam šel uklidnit po odstoupení, které způsobila banální závada položky v hodnotě okolo dvaceti korun. Ivan tam byl s velkým rallyovým fanouškem Uctívačem a fotografem Tomášem Němcem, který je jedním z mých nejlepších kamarádů, a ti nás seznámili,“ vrací se myšlenkami o rok zpět Jan Ludvíček a přidává své ambice. „Časy vůbec nedovedu odhadovat. Pro mě to bude samo o sobě velkou výzvou. Oproti „er dvojce“ je Saxo takovou velkou motokárou (úsměv). A kde bych se rád viděl? Nějak začneme a budeme se klasicky snažit zrychlit. Určitě si však myslím, že nebudu pomalejší než s „er dvojkou“.“
Závěrem našeho povídání pak Honza přidává informaci, která potěší sběratele rallyových modýlků. „Poslední dobou mám pocit, že na soutěžích chybí stánky s modýlky rallyových autíček. To mě, coby vášnivého modeláře, moc mrzí. Proto jsem se rozhodl pozvat do zázemí týmu Klepáč Motorsport nejen zájemce o zhlédnutí našich krásných velkých speciálů, ale i milovníky modýlků. K zakoupení budou ty opravdu cenné i levnější a finančně dostupnější pro začínající sběratele. Myslíme na všechny a tak budou k dispozici autíčka v měřítku 1:18, 1:24 a 1:43. Já osobně nejvíce sbírám ty nejmenší (úsměv).“
Jsem zvedav, jestli tohle na Bohemce nekdo prekona. Za me zatim nejhezci auto.