Vlastimil Resl - eWRC.cz
29. 6. 2022 13:11 − 3633× − 1

Lukáš Kubíček vstoupil do rally

Svoji rallyovou premiéru absolvoval na Agrotec Petronas Rally Hustopeče Lukáš Kubíček.

Se spolujezdcem Romanem Linhartem, který se na horké sedadlo vrátil po patnácti letech a vozem Opel Adam Cup z dílen týmu Brynda Racing obsadili padesáté místo absolutně a druhé ve třídě RN7. Nyní již se těší na domácí Rally Bohemia.

Lukáš Kubíček za sebou má bohatou a úspěšnou závodnickou kariéru. Jeho dosavadní prioritou byly závody do vrchu, především seriál EDDA Cup. V něm loni ovládl nejsilnější třídu EN+2000. Logicky se proto rozhodl hledat nové výzvy. „Moje rallyová premiéra byla plánována dlouho dopředu. Už koncem loňské sezony jsme se s Brynda Racing dohodli na pronájmu auta na Hustopeče a domácí Bohemii. Přestože jsem srdcem Škodovák a pracuji v Česaně, což je technický vývoj mladoboleslavské automobilky, pro debut jsme jako optimální techniku vyhodnotili Opel Adam Cup. Tímto chci poděkovat za důvěru Jirkovi Bryndovi, který mi auto půjčil přes mé malé rallyové zkušenosti. Dosud jsem se totiž soutěžím věnoval pouze jako špion posádky Filip Mareš – Radek Bucha a preferoval jsem kopce,“ osvětluje zrod svého vstupu do rally turnovský pilot. Ten měl hned jasno o spolujezdci, kterým je Roman Linhart. „S Romanem se známe mnoho let a jsme dobrými kamarády. Ostatně dlouhé roky řediteloval mnoha závodům EDDA Cupu. Navíc v minulosti navigoval velmi rychlého Pepu Čermáka a společné zkušenosti máme i z výše zmiňovaného špionování. Byl jsem přesvědčen, že své zkušenosti a profesionalitu přenese i do Hustopečí. To se potvrdilo.“

Posádka se startovním číslem 78 absolvovala premiérové kilometry s Adamem až na shakedownu. „Okamžitě nás příjemně překvapilo, jak skvěle Opel funguje. Brzdy, převodovka a podvozek jsou super. Oproti Lanceru je sice trochu slabší, pro rallyové začátky však zcela dostačující. O auto se skvěle starali Roman Skřivánek a Martin Vopatřil, který mi díky svým bohatým jezdeckým zkušenostem poskytl i hodně cenných rad,“ pochvaluje si Lukáš, jehož zaujaly i tratě. „Jejich charakter jsme už trochu znali z loňského špionování. Hned k první etapě, která se jela z velké části na šotolině a za tmy, jsme přistoupili s obrovským respektem. Ve třídě RN7 nás bylo sedm a především Michal Kolář nám ukazoval, jaké časy lze s totožným autem jet. Potěšilo nás, že v sobotu jsme se mu už dokázali více přiblížit, především na téměř jednadvacetikilometrové erzetě Diváky. Její velká část byla na širokých asfaltkách. Jízda v omezovači mi seděla a připomínala charakter kopců. Celkově pro nás soutěž měla obrovskou hodnotu. Vždyť jsme najeli tolik kilometrů, jako za celou sezonu EDDA Cupu. Bonusem bylo pódium ve třídě hned při prvním startu. A v neposlední řadě chci poděkovat divákům. Ti fandili ve dne v noci, čekali i na posádky s vysokými startovními čísly a vytvářeli perfektní atmosféru.“

EDDA Cup však Lukáš rozhodně sledovat nepřestal. „Za ta léta tam mám spoustu kamarádů. K absolutní špičce zde patří náš týmový kolega Tomáš Kučera, velkým rivalem z předchozích sezon je Martin Lev. Potěšilo nás, když nám během Hustopečí oba vyjádřili podporu,“ cení si pilot posádky týmu Svijany Racing. Pozornost také budilo logo Šlik. „Jde o jednu z novinek Pivovaru Svijany. Jde o exkluzivní sudové pivo Šlik, které nese jméno jednoho z prvních majitelů svijanského zámku a přilehlého pivovaru Jáchyma Ondřeje Šlika. Byl prvním ze sedmadvaceti českých pánů, které po prohrané bitvě na Bílé hoře 21. června 1621 popravil kat Mydlář na pražském Staroměstském náměstí. Ochutnat toto pivo bude možné například na Svijanských slavnostech, které se uskuteční pouhý týden po Bohemii.“

Ale zpět k soutěžím. Roman Linhart usedl na sedadlo spolujezdce po dlouhých patnácti letech, poprvé navíc v podniku, spadajícím do kalendáře Autoklubu ČR. „Bylo to dobré,“ začíná své hodnocení zpočátku stručně pražský spolujezdec. Pak se však rozpovídá. „Nastoupili jsme do toho s plánem držet taktiku a postupně zrychlovat. Ostatně do auta jsme poprvé sedli v pátek v jednu odpoledne a jeli s ním rovnou na shakedown. Zde se nám během tří průjezdů podařilo zrychlit o třináct vteřin. Také během samotné soutěže jsme postupně zrychlovali. Oba nás potěšily naše časy v noci. Jízda za tmy nás neobyčejně bavila. Největším problémem byl výpadek interkomu hned na úvodní sobotní ranní erzetě Starovice. Aby mě Lukáš slyšel, musel jsem řvát jako kráva. Už v polovině rychlostky mi však bylo jasné, že pokud závadu neodstraníme, nebudeme schopni soutěž dokončit. Problém se ukázal být v baterce. Kluci jí ve večerním servisu sice vyměnili, ale byla vadná. Naštěstí jsme sebou měli rezervní. Soutěž jsme tedy měli okořeněnou i o tento zážitek (úsměv).“

Nyní se již Lukáš s Romanem připravují na domácí Rally Bohemia. „Koukal jsem na seznam přihlášených. Už nyní tam figurují tři cupové Adamy. Pilotem jednoho z nich je Tomáš Arnošt, který s ním pravidelně zajíždí pódiová umístění v Rallysprint Sérii a má odjeto přes třicet soutěží. Známe se z EDDA Cupu a tak mi snad poradí, jak s tímto autem správně a rychle jet,“ věří Lukáš Kubíček a nastiňuje i další plány. „Reálně se bavíme i o Pačejovu. Na tuto soutěž, její tratě a organizaci jsem slyšel spoustu chvály. Navíc nás na ní pozval během pobytu v rally škole osobně jeden z jejích hlavních činovníků Pavel Štípek. Takže bychom se zúčastnili moc rádi.“

Foto: Robert Balcar

Komentářů celkem: 1
29. 6. 2022 13:50
0 0
I ve třiceti je čas stát se benjamínkem. smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!