5. 7. 2022 21:43 − 2476× − 0

Návrat do vinic nad Moselou

Nad řekou Moselou v tamních vinicích každoročně v srpnu hřměly motory nejsilnějších soutěžních speciálů světa.

Ti nejlepší piloti těchto brutálních aut se v Německu ukázali naposledy v roce 2019, jejich další návštěvu zhatil koronavirus. ADAC Deutschland Rallye se do kalendáře světového šampionátu nevrátila ani letos, kdy už jsou epidemiologická opatření mírnější. Diváci z Trieru a okolí si ale i tak letos konečně mohli vyšlápnout od řeky nahoru do vinic a podívat se na zajímavé průjezdy soutěžních vozů. Museli se však spokojit jen s vozy Rally2 a špičkou svého národního mistrovství. Nic rychlejšího se po tratích prvního ročníku Rallye ADAC Mittelrhein neprohánělo. Pozici lídra mistrovství přijel k řece Mosele a do pohoří Eifel hájit vítěz úvodních dvou soutěží Philip Geipel spoléhající na služby Škody Fabia Rally2 evo. V minulé soutěži ADAC Rallye Stemweder Berg konečně vykročil vítězně za obhajobou titulu Marijan Griebel startující se svým Citroënem C3 Rally2 pod hlavičkou autoklubu pořádajícího právě aktuální čtvrtý podnik sezóny. V Lübbecke se letos poprvé nepostavil na stupně vítězů Julius Tannert, který v obou předešlých soutěžích svůj Volkswagen Polo GTI R5 dovezl do cíle na druhém místě.

Od nového vozu si minule sliboval zázraky Dominik Dinkel. Ani nová Fiesta Rally2 k němu ale nebyla milosrdná a po problémech s elektronikou dojel do cíle až jako šestý. Do soutěže ve Středním Rýnu ale pilot Fordu vstoupil nejrychleji ze všech. Obzvlášť mu chutnala úvodní zkouška Bergweiler, kterou dokázal vyhrát v obou průjezdech. Na rychlejším úseku Salmtal se naopak dvakrát radoval Griebel, což jej posunulo na druhou příčku. Večer šel spát s odstupem pěti vteřin na lídra rally. Do mistrovství se až v minulém třetím podniku zapojil Christian Riedemann. Na nový Hyundai i20 N Rally2 si ale rychle zvyknul a do cíle jej dovezl na druhém místě. A jako druhý vstoupil i do Rallye ADAC Mittelrhein. Bohužel ve zbylých třech zkouškách páteční etapy už nestíhal a propadnul se na šestou příčku. V sobotu dokázal rychle přeskočit pátého Björna Satoriuse, který pak musel v RZ 8 svůj Ford Fiesta Rally2 odstavit s poškozeným kolem. Riedemann pokračoval a rychle se přibližoval Geipelovi. Vedoucí muž šampionátu s napjatým rozpočtem žije soutěž od soutěže a většinou startuje bez pořádného testování. Není divu, že tak po rychlém vstupu do sezóny začíná ztrácet dech. Na zkouškách ve vinicích navíc nikdy nestartoval a proti soupeřům měl nevýhodu. Útočícího Riedemanna ale dokázal o 5,1 sekundy porazit a čtvrtou příčku si udržel.

Páteční kratší etapu zakončil na pozici těsně pod stupni vítězů Tannert. V sobotu si ale pohrál s nastavením svého Volkswagenu a nakonec se mezi trojici nejlepších dokázal dostat. Griebel na známé a obávané zkoušce Mittelmosel zahájil hned ráno velký útok a po vítězství i v druhém ranním testu se už dostal do čela. Dinkelův odstup nabíral každým testem další a další vteřiny. V cíli si pilot Fordu jen posteskl, že nemá s místními tratěmi moc zkušeností a se čtyřkolkou tam zatím startoval pouze jedinkrát, v roce 2019 s Hyundaiem i20 R5. Griebel nakonec na domácím kolbišti vyhrál všechny sobotní zkoušky vyjma té předposlední. Na konto si připsal vedle druhého triumfu v řadě i vyhranou Power Stage a mílovými kroky se přiblížil k i nadále šampionát vedoucímu Geipelovi. V hodnocení dvoukolek opět předváděl parádní výkon Raffael Sulzinger, když byl opět schopný se slabším Fordem Fiesta Rally4 prohánět soupeře v silnějších Opelech Corsa Rally4. Bohužel toto maximální nasazení ne vždy ustojí namáhaná technika a ani na čtvrtý pokus se tak Sulzinger triumfu nedočkal. Před smolnou desátou zkouškou přitom vedl o deset sekund. Podruhé v řadě se tak z vyhrané soutěže radoval lídr mistrovství Martin Christ v Opelu.

Stav šampionátu: 1. Geipel 112, 2. Tannert 102, 3. Griebel 96, 4. Dinkel 88, 5. Rostek 52, 6. Riedemann 46

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!