12. 7. 2022 10:17 − 6551× − 7

Pech s Uhlem na Bohemii zářili, cíl ale neviděli

Rallye Bohemia začala letos pro soutěžící posádky rychlostní zkouškou v Sosnové u České Lípy.

Okruh, který má Václav Pech jun. v oblibě, byl ale spíše určený plným tribunám diváků, než pro rallyové jezdce. K tomu skutečnému závodění tak došlo až v sobotu během první etapy. „Tratě Rallye Bohemia patří k tomu nejlepšímu, co u nás v rallye máme, především ty kolem Turnova. Do druhé etapy byla zařazena i nová RZ Zvířetice, která byla z velké části šotolinová. I když na ní byly některé úseky rozbité, po seznamovacích jízdách jsem se právě na tuhle rychlostku těšil. Bylo to prostě něco jiného, kde se muselo již v tréninku myslet hodně dopředu a právě tady jsem čekal, že se bude lámat chleba,“ říká k trati Rallye Bohemia Václav Pech jun.

Posádka EuroOil teamu Václav Pech jun. – Petr Uhel s Fordem Focus WRC vstoupila do soutěže skvěle a opět po naprosto vyrovnaném souboji s Janem Kopeckým dokončila první etapu na vedoucí příčce s těsným náskokem 0,7 vteřiny.

„To znamenalo, že se v neděli vlastně mezi námi začínalo od začátku. Po nočních deštích bylo podle hlášení našich špionů místy ještě vlhko, a ti po poradě s Petrem Uhlem rozhodli, že pojedeme tvrdé suché pneumatiky. Déšť již nehrozil a mokrá místa v letních teplotách rychle vysychala. Když jsem ale viděl, že Honza odjíždí ze servisu na mokrých pneumatikách, dost ve mě hrklo. Byla to úplně opačná volba a bylo jasné, že jeden z nás udělal velkou chybu. Za chvíli se ukázalo, že lépe obuto máme my a hned v úvodní krátké rychlostce jsme si vyjeli náskok 5 vteřin. Ale již v závěru této zkoušky jsem věděl, že něco není v pořádku. Přetrhl se nám řemen k vodní pumpě a začala stoupat teplota. Hned za vložkou jsme s Petrem začali opravovat. Jednalo se o složitější zásah, jen s nářadím co si sebou vezeme a náhradními součástkami, mezi kterými máme i řemen. Museli jsme vymontovat pumpu servořízení a pumpu hydrauliky. Nový řemen se nám povedlo i nasadit. Bohužel, příčinou prasknutí bylo zadřené ložisko vodící kladky. S tím se na místě nedalo nic dělat. Je to navíc závada u dílu, který jsme preventivně vyměnili po Rallye Hustopeče. Nový díl bohužel z neznámého důvodu nevydržel a nás to připravilo o boj o vítězství na Bohemce,“ smutně vysvětluje důvod odstoupení z prvního místa Václav Pech jun. a s obavami dodává ,,Teď nás čeká důkladná kontrola motoru, jestli přehřátím neutrpěl větší škody. To by pro nás byla úplná pohroma.“

Komentářů celkem: 7
12. 7. 2022 13:40
1 1
Není to poprvé, kdy vzhledem ke stáří auta přišel Venca o vítězství. To auto je vhodné zřejmě jen na jednodenní rallysprinty smajlík To technika vydrží.
12. 7. 2022 14:37
2 2
walter: Četl jste to? Jestli umřela součástka před závodem nová, tak to nemá se stářím auta nic společného.

Osobně by mne ale zajímalo, kolik se takových dílů mění preventivně, respektive o kolik je takových dílů víc proti údržbě R5?
12. 7. 2022 17:11
0 0
Ja si myslím že to auto je skvelé. To, že to je staršia technika je pravdou, no bohužiaľ výber novších atraktívnych iných špeciálov ako je R5 je dnes veľmi obmedzený. Taká je žiaľ realita. A pre niekoho je omnoho lákavejšie siahnuť po staršej WRC technike. Je to smutná realita dnešných dní celého rallysportu a nič nenasvedčuje tomu žeby mali nastať lepšie a svetlejšie zajtrajšky. Keď si spomeniem ešte z čias svojho detstva na také 90 roky tak to bolo niečo skvelé. Jazdili vozidla Kit car A8 WRC N4. To bola rozmanitosť. Plne chápem, že niekoho nebaví jazdiť s vozidlom r5. Rozmanitosť sa úplne vytratila. V 90 rokoch keď aj človek pozrel na tie auta tak videl ako bolo každé z nich aj tvarovo skoro úplne iné. Dnes to chýba. Byť všetky natreté nabielo nerozoznali by sme ktoré je ktoré. Proste z rally sa stal akýsi cup, nazvime to kľudne takto. Ale zaujímalo by ma ako by si Vašek pech počínal v celkovom hodnotení s takou technikou ako je Alpine rgt, ktorý nedávno testoval. Určite aj s týmto nacinim by mal na to pohybovať sa vysoko v absolútnom hodnotení a to je technika v podstate úplne nová. Peknym príkladom je francúzsky šampionát kde sa tieto špeciály pohybujú celkom vysoko v absolútnom hodnotení a nedávno jeden z nich dokonca jeden pretek vyhral absolútne.
12. 7. 2022 17:48
1 5
No bohužel, je to tak, že porucha jednoho dílu (zadřené ložisko) generuje problém větší. Z minulosti známe případ, že v Historicích TOP jezdec vyměnil poloosy, a ty se během dvou RZ odporoučely (ano, následně bylo zveřejněno, že se jednalo o díl, který měl mít stejnou qalitu jako originál, ale neměl ji). Nebudu spekulovat, jestli je tohle stejný případ. Nicméně se jedná o historika v kategorii NeHistoriků, proto se musí kalkulovat se stejným efektem/dopadem. Mj. pokud Filip Mareš odstoupí z celkového prvního místa a jede R5ku, tak je "obecenstvo" na (relativní) pohodu. Pokud se něco podobného stane "miláčkovi" Ášinovi, tak to je VÉÉÉÉLKÉÉÉÉ téma na diskuzním fóru!!!!!!
12. 7. 2022 20:31
0 0
Sebloeb: v 90kách byla určitě větší rozmanitost, to bezesporu. Že by ale ta auta zrovna oplývala spolehlivostí se říct rozhodně nedá (zejména když to porovnáme se Škodou S2000/R5). Odpad "na techniku" byl součástí každé velké soutěže a to i ze širší špičky...
13. 7. 2022 14:05
2 1
kondec: Obávám se, že jste zcela nepochopil jádro problému (stejně, jako jsem jej pochopil já až v okamžiku, kdy se mi začalo v principu dít totéž, co Ášínovi).
Jde totiž o to, že Vy sice na auto namontujete nepoužitý díl, jímž nahradíte díl použitý, ale ten "nový" díl bohužel pamatuje Šemíka hříbětem. Sice někde jenom ležel, jenomže nasával okolní vlhkost, prach a materiálově degradoval. Jasně, Vy jej skladujete pomalu v trezoru za co nejideálnějších podmínek, pečlivě před každou zimou konzervujete, ale prostě je to STARÝ, byť nepoužitý díl který se před x lety válel Bůh ví kde a Bůh ví za jakých podmínek.
Zrovna nedávno jsem jednu prasklý silonový díl nahradil "nový" (nový je již 23 let), a po pár kilometrech praskl také. Ještě horší je to u dílů obsahujících lehké kovy, zejm. hliník či nedej Bože kaučuk. Nicméně i na velmi kvalitní oceli se mohou vyskytnout v průběhu času mikrostopy koroze, které pak způsobí únavu materiálu.
Kdo provozuje historiky, tak ví, že právě v tomto je jádro problému: můžeme mít zásoby dílů, ale starých, které když po letech válení se v regále mají makat pod plnou zátěží, selžou nikoli opotřebením, ale věkem.
13. 7. 2022 18:54
0 1
Magic...díky, nechtělo se vysvětlovat Kondecovi, že nový starý díl je stejně prostě starý a vím, Vašek má kolikrát k dispozici jen repas, kterému říká "nový".
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!