Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
12. 7. 2022 20:38 − 3423× − 1

Estonské měření sil šéfů týmů WRC

Rally Estonia si letos přichystala zajímavou atrakci, když se na trati čtvrteční speciálky utkají za volanty šéfové všech týmů účastnících se WRC.

Když se podíváme na startovní listiny závodů v Pobaltí, najdeme mnohdy zajímavou techniku a jednou z nich jsou lehké náklaďáky, které se na tamních tratích již tradičně objevují. A na úvod Estonské rally, nadcházejícího kola mistrovství světa, se do těchto speciálů posadí šéfové všech tří týmů bojujících o body s vozy Rally1. Na Jari-Matti Latvalu z Toyota Gazoo Racing, Juliena Monceta z Hyundai motorsportu i Richarda Millenera zastupujícího M-Sport Ford WRT čekají na trati čtvrteční speciálky v Tartu soutěžní náklaďáky, které jsou zařazeny do domácí třídy E13 a ač mohou vypadat, že mají nejlepší roky za sebou, tak o výkon nouzi nemají, protože je pohání motory V8 a dosahují rychlostí až k 160 km/h. Pravidla pro tyto náklaďáky, kterými jsou obvykle GAZy sovětské provenience z 60. let, umožňují použití šestikvaltových převodovek, posilovače řízení a již zmíněný motor poskytuje mezi 250 až 280 koni. Při pohledu na umístění z minulých let se tyto "gazíky" dokázaly dostat těsně za první polovinu výsledkové listiny a nyní uvidíme, co s touto technikou svedou šéfové jednotlivých týmů.

Z hlediska papírových předpokladů lze za jasného favorita počítat J-M Latvalu, který přeci jen v porovnání se svými kolegy ve stejné funkci, má mnohem, mnohem více kilometrů za volantem soutěžního auta a taky jako jediný z trojlístku někdy vyhrál soutěž MS. Jak ukazuje jeho profil na eWRC-result, Jari-Matti sedlal rozlišnou techniku, ale v rally náklaďáku ještě nejel: "Náklaďáky jsem už v životě řídil, ale nikdy takovéto. Očekávám, že ty stroje budou mít na zadní nápravě málo váhy, takže se s nimi bude snadno driftovat a jezdit bokem, ale na druhou stranu může být problém řazení. Možná, že nám diváci budou muset dát chvilku na sžití se s auty, ale rozhodně to bude ohromná zábava.""

Julien Moncet za Hyundai má na svém kontě starty v kartingu a rallycrossu, ale tyto se počítají již do minulých dekád. "To bylo před víc jak dvaceti lety… Navíc teprve musím zjistit, jestli vůbec dosáhnu na pedálu. Tipuju, že ty náklaďáky budou trošku něco jiného, ale řekl bych to takto, pokud nevyhraju v souboji týmových šéfů, ale Hyundai dokážeme vyhrát rally, tak mi to bude stačit," říká šéf Hyundai motorsportu. Mnozí určitě očekávali, že by se k této akci mohl aktivně přidat šéf M-Sportu Malcolm Wilson, ale ten využil toho, že operaci týmu ve WRC vede Rich Millener a zápolení bude sledovat z tribun. "Na to, abych dělal blbinky nepotřebuju náklaďák," uzavřel Malcolm Wilson lakonicky.

Komentářů celkem: 1
13. 7. 2022 12:04
0 0
Tipuju že Latvala pojede o půlku rychleji než ostatní.
A pak skončí na střeše smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!