14. 7. 2022 09:34 − 5498× − 11

Jan Kopecký zakulatil počet vítězství na Bohemce na 10

Posádka Agrotec Škoda Rally Teamu Jan Kopecký – Jan Hloušek s vozem Škoda Fabia Rally2 evo zvítězila i na Rally Bohemia.

Díky velmi špatné volbě pneumatik v nedělní ranní sekci k tomu ale vedla trnitá cesta a také odstoupení soupeřů.

Rally Bohemia letos nabídla klasické rychlostní zkoušky s jednou novinkou, kterou byla rychlostní zkouška Zvířetice. Ta byla z velké části šotolinová a přímo se nabízelo, že oba její průjezdy v neděli budou rozhodující pro celkové výsledky.

Soutěž začala páteční zkoušku na okruhu v Sosnové, kde si na své přišli hlavně diváci. Od soboty už se jelo na tradičních rychlostních zkouškách a na Jan Kopecký už stejně tradičně sváděl souboje o desetinky s Václavem Pechem. Boj byl tak těsný, že je po sobotě dělilo pouhých sedm desetin vteřiny v neprospěch Jana Kopeckého. Filip Mareš pak z třetího místa ztrácel něco málo přes 20 vteřin. Mělo se tedy rozhodnout v neděli.

Jan Kopecký ale hned v neděli ráno udělal velkou chybu při výběru pneumatik. „Měl jsem informace, že po nočních deštích jsou tratě mokré. Neodhadl jsem, že budou tak rychle osychat a nechal na auto nasadit pouze „mokré“ pneumatiky. Byla to velká chyba, tratě opravdu rychle vyschly. Nepamatuji si, že bych kdy udělal tak špatnou volbu pneumatik. Toto rozhodnutí beru pouze a jen sebe.“

Nedělní ranní sekce se tak změnila jen v boj o minimalizaci ztrát. Václav Pech musel po technických problémech odstoupit, Filip Mareš ale díky výbornému výkonu a správné volbě pneumatik přijel do poledního servisu s náskokem 8,6 vteřin na druhého Jan Kopeckého.

V servisu Jan Kopecký mohl konečně přezout na suché pneumatiky a pokusit se ještě zabojovat o celkové prvenství v závěrečných třech rychlostních zkouškách. První dvě vyhrál a stáhl ztrátu na 2,5 vteřiny. Rozhodnout tedy měly právě zrádné Zvířetice.

Souboj se bohužel rozhodl už na trati, kdy pro technickou závadu smolně odstoupil i Filip Mareš. Jan Kopecký tak na Rally Bohemia zvítězil o více než půl minutu před rakouským jezdcem Simonem Wagnerem a desátým absolutním vítězstvím na Bohemce potvrdil pozici nejúspěšnějšího jezdce v její historii.

„Z vítězství mám samozřejmě radost, ale za tu špatnou volbu pneumatik si musím sypat popel na hlavu. Škoda, že ten závěrečný souboj s Filipem Marešem nerozhodly stopky v cíli. Tentokrát jsme měli i štěstí v podobě odstoupení našich největších soupeřů. Jak Václavovi, tak Filipovi musím poděkovat za krásné souboje. Velký díl znovu patří mému týmu, rodině, fanouškům a všem partnerům. Uvidíme se na Barumce,“ uzavírá hodnocení soutěže Jan Kopecký.

Dalším startem Agrotec Škoda Rally Teamu bude právě Barum Czech Rally Zlín o posledním srpnovém víkendu.

Komentářů celkem: 11
14. 7. 2022 13:51
1 1
Byl to pěkný souboj o vítězství trojice posádek a štěstí stejně jako loni na Barum přeje připraveným. Vítězství v roce 04 a 05 bylo se žlutým číslem tak nevím jestli je ok to počítat a sebrat triumf Petákovi respektive Štajfovi. Ale třeba tomu nerozumím.
14. 7. 2022 14:32
0 0
Nevim, kde na to mokro prisli, spal jsem pod sirakem a ten desticek nestal za vylezeni ze spacaku. Loni na Krumlove ty gumy provaril taky. A ten legendarni omyl (byt Colinovu spojku asi nic neprekona) si pamatuju moc dobre: https://www.ewrc-results.com/results/2217-rallye-automobile-de-monte-carlo-2011/?s=15597
Byt to asi nebyla uplne jeho volba.
14. 7. 2022 16:20
3 0
Původně napsal slow driver
Byl to pěkný souboj o vítězství trojice posádek a štěstí stejně jako loni na Barum přeje připraveným. Vítězství v roce 04 a 05 bylo se žlutým číslem tak nevím jestli je ok to počítat a sebrat triumf Petákovi respektive Štajfovi. Ale třeba tomu nerozumím.
Z hlediska absolutní klasifikace to vyhrál, z pohledu českého šampionátu také bral maximální body. Jasně, WRCa musela jet "zvlášť " kvůli FIA poháru, ale já bych to bral tak, že to absolutně v těch letech skutečně vyhrál.
14. 7. 2022 18:12
1 0
Ok tuhle argumentaci beru, ale v tom případě vyhrál i Barum Rally 2004 a Jean - Joseph je v galerii vítězství uváděn špatně. Nejsem si jistý, že zlínští pořadatelé budou souhlasit.
14. 7. 2022 18:41
2 0
Ja jsem nějak nepochopil, že tady tolika lidem leží Honza tolik v žaludku. Koho má za sponzora, to asi těžko ovlivní, já bych taky bral toho, kdo má nejdelší prachy, to je snad celkem logické. A v historii českýho motorsportu úspěšnějšího jezdce skoro nemáme. Minimálně teda co se výsledků ve světě týká. Je to mistra světa WRC2. A je to rovnej normální chlap.
Jako fanoušek Pecha, Kresty i Prokopa tohle klidně napíšu. Buďme rádi, že takovej borec u nás jede.
14. 7. 2022 18:46
0 0
Původně napsal slow driver
Ok tuhle argumentaci beru, ale v tom případě vyhrál i Barum Rally 2004 a Jean - Joseph je v galerii vítězství uváděn špatně. Nejsem si jistý, že zlínští pořadatelé budou souhlasit.
Bohemka 2004 nebyla ERC, Barumka ano. Mimoto teda nevím, v které galerii je J - J uváděn jako vítěz. Ve výsledkách MČR rozhodně jako vítěz uváděn není. Ve výsledcích ERC ano.
14. 7. 2022 19:11 Upraveno 19:12
0 0
O tom, kdo se vyhlasi za absolutniho viteze souteze, rozhoduje poradatel, oficialni zdroj uz bohuzel nemuzu najit smajlík Minimalne v pripade Barumky to je dost blby, protoze ceska spicka mela nesrovnatelne vykonnejsi auta nez ta evropska, kde by urcite bylo adeptu na vitezstvi vic.
Jenom podotykam, ze jsem rozhodne PROTI rozdeleni MCR do divizi.
15. 7. 2022 14:13
0 0
Noo, MČR není rozděleno do divizí. Pouze jsou vytvořeny divize, které bodují do MČR a které ne, a to je trochu rozdíl. A o tom, kdo bude a kdo nebude bodovat rozhoduje národní autorita. Ostatně jak sám píšeš: kdo se vyhlásí za absolutního vítěze soutěže, rozhoduje pořadatel. Nepřipadá Ti z tohoto pohledu dvojí optika divná??
15. 7. 2022 14:55
0 0
Je rozdeleny do divizi:
1.2.1 MČR se mohou zúčastnit vozidla Divize 1 a Divize 2, která jsou rozdělená do jednotlivých tříd
Pouze divize 2 nemuze bodovat v absolutni klasifikaci a zadny AK jednotlivejch divizi neexistujou:
1.1.2 Mistři ČR v rally budou vyhlášeni v absolutní klasifikaci (podle klasifikace vozidel Divize 1), v samostatné klasifikaci vozů 2WD (třídy RC4 a RC5), a v jednotlivých vypsaných třídách

A kdyz konstatuju fakt, ze nekdo o necem rozhoduje, neznamena, ze to rozhodnuti nemuzu povazovat za kktinu. To neni vubec v rozporu, naopak se to deje velmi casto, az vetsinou smajlík
15. 7. 2022 21:17
0 0
Pravda, (zřejmě/snad) omylem jsem rozdělení vztáhnul na bodování. A pod vlivem této úvahy jsem reagoval.
Nicméně je to tak, že spousta, až většina smajlík, rozhodování kolem nás nerespektuje selský rozum. Ano máme právo tuto situaci považovat za nenormální, až absolutně nesprávnou. Bohužel žijeme ve světě, kde peníze jsou modla a jejich "vlastnictví" základním kritériem úspěchu a oni "vlastníci", bohužel, směřovateli naší další existence.
17. 7. 2022 21:06 Upraveno 21:07
0 0
Původně napsal shifty
Ja jsem nějak nepochopil, že tady tolika lidem leží Honza tolik v žaludku. Koho má za sponzora, to asi těžko ovlivní, já bych taky bral toho, kdo má nejdelší prachy, to je snad celkem logické. A v historii českýho motorsportu úspěšnějšího jezdce skoro nemáme. Minimálně teda co se výsledků ve světě týká. Je to mistra světa WRC2. A je to rovnej normální chlap.
Jako fanoušek Pecha, Kresty i Prokopa tohle klidně napíšu. Buďme rádi, že takovej borec u nás jede.
smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!