Vlastimil Resl - eWRC.cz
15. 7. 2022 07:22 − 1408× − 0

Dominik Nwelati: „Krásná byla nejhezčí!“

Svoji třetí Rally Bohemia absolvoval Dominik Nwelati.

Se spolujezdcem Jiřím Strossem a vozem Opel Adam R2 obsadili sedmadvacáté místo absolutně, osmé mezi „dvoukolkami“ a ve třídě RC4 II jim patřila bronzová příčka. „Jsem spokojen. Chtěl jsem se hlavně dostat na cílovou rampu. Přece jen případné nedokončení domácí soutěže by mě mrzelo. Dva poháry – jeden za třetí místo ve dvoukolkách v Sosnové, která se počítala do výsledků a zároveň byla vyhodnocena samostatně, a jeden za třídu v závodu – byly příjemným bonusem,“ neskrývá spokojenost sedmadvacetiletý soutěžák.

Dominik Nwelati vstoupil do Rally Bohemia na Sosnové nejrychlejším časem ve třídě RC4 II. Po druhé erzetě – Městské – klesl na třetí příčku, kterou nakonec obsadil i v cíli. Největší komplikace nastala už během úvodní sobotní sekce. „Na Kvítkovicích nás postihl problém s převodovkou. Párkrát nám tam nezapadnul kvalt tak, jak by měl. Jenže před námi byly ještě rychlostky Bzí a Radostín. Plánem bylo úplně to neprodat a snažit se držet nastavené tempo. Výjimkou byly momenty, kdy šlo převodovku, s ohledem na zhoršující se závadu, pošetřit, nechávat vyšší kvalt nebo ten nejproblémovější kvalt přeskočit. Naštěstí se podařilo dojet do servisu. Chci poděkovat Brynda Racing za velmi rychlou výměnu, díky které jsme mohli pokračovat bez penalizace s již plně funkčním autem. Pak už žádný problém nenastal,“ pochvaluje si mladoboleslavský pilot. Víceméně se vyvaroval i krizových situací. „Pár drobných tam přesto bylo. Přece jen jsme na to už trochu šlápli (úsměv). Ta největší nastala během prvního průjezdu erzety Krásná v pravé zatáčce v lese krátce za obcí Vinec. Už při seznamovacích jízdách jsme si napsali, že zde zřejmě budou vytahané nečistoty. Těch jsem však čekal méně. Nechtěl jsem zatáčku úplně prodat, takže následoval smyk celkem ve vysoké rychlosti. Naštěstí se mi podařilo auto srovnat ještě včas, než by došlo ke kontaktu se svodidly.“ Přes tuto krizi se právě rychlostní zkouška Krásná líbila Dominikovi nejvíce. „Krásná byla z mého pohledu nejhezčí. Zaujala mě svou délkou a kombinací rychlých, leč zatáčkovitých úseků, a úzkých technických pasáží. Charakter trati se tam střídal v pěkném rytmu a nestávalo se, aby zde byly nějaké horizonty, příliš nadlehčující auto, nebo nečekaná zúžení.“

Podruhé v kariéře jel Dominik pneumatiky Pirelli. „Na Sosnovou jsem nasadil Micheliny. Mám s nimi daleko více zkušeností a předpokládal jsem, že některé pasáže na nich dokážu projet o něco rychleji. Od druhé erzety už jsem jel Pirelli, které stále teprve poznávám. Zbytek soutěže jsem odjel na nich. Z Hustopečí s nimi mám dobré zkušenosti a vím, že se na nich dá jet rychle. V nedělní etapě jsem zkoušel i směs RA7. V nižších ranních teplotách to byla ideální volba. Rychle se zahřála a pěkně držela. Nasadil jsem jí, protože jsme měli trošku obavy z nízkých teplot a vlhkých tratí. Na Staroměstské fungovala perfektně. Na rychlostní zkoušce Krásná nastal trochu problém s přehřátím. To jsem však očekával. Přece jen je to měkčí směs a RZ byla dlouhá a plná zatáček. Příjemně mě však překvapilo, že ani potom mě pneumatiky nikam nezahodily a podařilo se na nich zajet rychlý čas. Pak jsme přezuli zpět na směs RA5, kterou jsem už jel v Hustopečích a taktéž na sobotních erzetách Rally Bohemia. V porovnání s Michelinou mi přijde, že potřebuje být zahřátá na vyšší teplotu, aby dobře držela. Na druhou stranu ale lépe zvládá vyšší teploty a umožňuje agresivnější jízdu. Michelin a Pirelli jsou oboje špičkové pneumatiky. Každá má nějakou výhodu a nevýhodu. Oběma výrobcům každopádně přeji, aby brzy měli dostatek materiálu a mohli vyrábět naplno.“

Dalším startem Dominika a Jirky by měla být 23. července Silmet Rally Příbram. „Tuto soutěž jsem jel předloni, takže si jí vybavuji jen matně. Pokud se ale nepletu, tak tratě byly pěkné. Opět se budu snažit spatřit cíl.“

Foto: Robert Balcar

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!