Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
19. 7. 2022 19:54 − 8978× − 8

Ostrý debut Fabie RS Rally2 se odkládá

Ač byla původně zvažovaným místem pro debut nové mladoboleslavské zbraně Finská rally, problémy při výrobě premiéru auta odsouvají,

Premiéru v roli předjezdce s "číslem X" si nejnovější Fabie třídy Rally2 odbyla na nedávné Rally Bohemia, avšak kdy se poprvé postaví proti chronometru soutěže (a nikoliv jen internímu škodováckému) a ostré konkurenci, to je aktuálně ve hvězdách, protože debut auta se odkládá. Původně se poprvé mělo v plném soutěžním nasazení objevit na Finské rally, což by naplnilo proklamace mladoboleslavské automobilky o tom, že Fabia RS Rally2 bude nasazena ve druhé polovině roku, ale jak nyní pro server Dirt Fish říká Andreas Mikkelsen, konkrétní termín nasazení není nyní jednoznačně stanoven. Důvodem pro zpoždění nasazení auta by mělo být zpoždění v dodavatelském řetězci, které zapříčinilo, že zatím nový speciál není k dispozici a norský jezdec se tak po předjezdcování na Bohemce s novým autem bude i ve Finsku musel spokojit se službami Fabie Rally2 evo, s níž mimochodem loni vybojoval titul mistra světa WRC2 a letos je (pokud jej znovu nezklame technika či jezdecká chyba) na dobré cestě k obhajobě. Jestli alespoň v závěru roku přesedlá, to zatím není jasné.

"Původní plán byl nasazení ve Finské rally, ale to se nestane. Mám informace o tom, že byly nějaké problémy v dodávkách, což je ostatně problém s nímž se dle mého potýká většina výrobců v současné době. Takže, kde bude první nasazení auta, to teď přesně nevím," říká norský pilot. Ten má, jak již bylo nakousnuto, letos dobře nakročeno k dalšími titulu mistra světa ve WRC2, kde má na kontě tři prvenství, avšak dvě nuly kvůli odstoupením na motor. Jak však Andreas Mikkelsen říká, tento problém je již vyřešen a nic nebrání tomu, aby jeho Fabie Rally2 evo fungovala po celou soutěž: "Věřil jsem, že se podaří najít příčina odstoupení a to se také týmu povedlo. Takže v Estonsku jsem věděl, že mě stejný problém už nepotká, takže jsem ani neměl obavy, že by nás potřetí zastavil motor. Technici jsou si dost jistí, že problém přicházel od filtr boxu, protože na Sardinii jsem měl nový motor a když auto jelo v prachu, tak nás potkal stejný problém jako v Portugalsku. A právě filtr box se neměnil. Takže problém byl v něm a teď je vše vyřešeno. Je skvělé usedat zase zpět do staré dobré spolehlivé Škody."

A byť se Andreas Mikkelsen v Estonsku vrátil a v nadcházejícím Finsku taktéž posadí do staré dobré spolehlivé Škoda, i tak se už nemůže dočkat debutu nové Fabie RS Rally2, která je dle Norova názoru již připravena k tomu, aby nahradila svou starší sestru a stala se již třetí R5/Rally2 od škodovky na soutěžních tratích. "Myslím si, že nové auto je už připraveno na ostré nasazení. Fabia RS Rally2 na testech fungovala výborně, takže si jsme poměrně jistí tím, že je připravena na rychlostní zkoušky. Takže hned jak bude produkce vozů, tak jsme připraveni s ním vyrazit," uzavírá Andreas Mikkelsen.

Komentářů celkem: 8
19. 7. 2022 21:55
0 0
smajlík
19. 7. 2022 22:11
1 1
Jede hezky, ale má strašně divný zvuk. Takový utlumený, něco mezi R5 a "elektrikou". Mám obavu, že nás Škodovka (potažmo i ostatní výrobci) už pomalu připravují na dobu "elektrickou", abychom si postupně zvykli na auta bez zvuku, resp. s podivným bzučením... smajlík
19. 7. 2022 22:51
0 1
tam nic elektrického krome alternátoru a vodní pumpy nemuze byt a zvuk muze byt dusledkem nove vyfukové lajny, treba se musel udelat zastavbovy kompromis a taky strach z mereni hluku mohlo to vse vést k tomuto "vysavaci" s tím si zákazníci poradí smajlík
19. 7. 2022 23:39
0 2
Tak doufám, že už ve Zlíně pochopili, že tam ostrá premiéra nebude a změní titulní stranu programu. Můj tip je Monte.
20. 7. 2022 10:02
1 0
muska: Nemám nějaké zákulisní informace, ale myslím si, že za ten zvuk trochu může ten nový motor s integrovánými výfukovými svody, tedy laicky řečeno, z hlavy válců vede jen jedna díra na výfuk , ne čtyři, tedy nemáš čtyři trubky z hlavy na turbo, teď je jen jedna, byť zdvojená.
20. 7. 2022 12:49
1 0
Původně napsal slow driver
Tak doufám, že už ve Zlíně pochopili, že tam ostrá premiéra nebude a změní titulní stranu programu. Můj tip je Monte.
Já bych se takových výrazů vyvaroval, může přiletět "finská guma" a setřít Vás jako mě. Asi takhle - osmajlíksmajlík Barumce se nikdy ani neuvažovalo a bude to dřív než na Monte.
21. 7. 2022 09:12
0 0
Proc by menili titulni stranu ? Reklama pro skodovku je to velka at uz bude na barumce startovat nebo ne ... Spis bych resil kdo s ni pojede ....
21. 7. 2022 21:45
0 1
Původně napsal Muska
Jede hezky, ale má strašně divný zvuk. Takový utlumený, něco mezi R5 a "elektrikou". Mám obavu, že nás Škodovka (potažmo i ostatní výrobci) už pomalu připravují na dobu "elektrickou", abychom si postupně zvykli na auta bez zvuku, resp. s podivným bzučením... smajlík
Si poslechni, jak zněla původní R5 při testech a jak zní třeba Březíkovo auto.. Tady tvůj koment pomalu hraničí s paranoiou.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!