Ostrý debut Fabie RS Rally2 se odkládá
Premiéru v roli předjezdce s "číslem X" si nejnovější Fabie třídy Rally2 odbyla na nedávné Rally Bohemia, avšak kdy se poprvé postaví proti chronometru soutěže (a nikoliv jen internímu škodováckému) a ostré konkurenci, to je aktuálně ve hvězdách, protože debut auta se odkládá. Původně se poprvé mělo v plném soutěžním nasazení objevit na Finské rally, což by naplnilo proklamace mladoboleslavské automobilky o tom, že Fabia RS Rally2 bude nasazena ve druhé polovině roku, ale jak nyní pro server Dirt Fish říká Andreas Mikkelsen, konkrétní termín nasazení není nyní jednoznačně stanoven. Důvodem pro zpoždění nasazení auta by mělo být zpoždění v dodavatelském řetězci, které zapříčinilo, že zatím nový speciál není k dispozici a norský jezdec se tak po předjezdcování na Bohemce s novým autem bude i ve Finsku musel spokojit se službami Fabie Rally2 evo, s níž mimochodem loni vybojoval titul mistra světa WRC2 a letos je (pokud jej znovu nezklame technika či jezdecká chyba) na dobré cestě k obhajobě. Jestli alespoň v závěru roku přesedlá, to zatím není jasné.
"Původní plán byl nasazení ve Finské rally, ale to se nestane. Mám informace o tom, že byly nějaké problémy v dodávkách, což je ostatně problém s nímž se dle mého potýká většina výrobců v současné době. Takže, kde bude první nasazení auta, to teď přesně nevím," říká norský pilot. Ten má, jak již bylo nakousnuto, letos dobře nakročeno k dalšími titulu mistra světa ve WRC2, kde má na kontě tři prvenství, avšak dvě nuly kvůli odstoupením na motor. Jak však Andreas Mikkelsen říká, tento problém je již vyřešen a nic nebrání tomu, aby jeho Fabie Rally2 evo fungovala po celou soutěž: "Věřil jsem, že se podaří najít příčina odstoupení a to se také týmu povedlo. Takže v Estonsku jsem věděl, že mě stejný problém už nepotká, takže jsem ani neměl obavy, že by nás potřetí zastavil motor. Technici jsou si dost jistí, že problém přicházel od filtr boxu, protože na Sardinii jsem měl nový motor a když auto jelo v prachu, tak nás potkal stejný problém jako v Portugalsku. A právě filtr box se neměnil. Takže problém byl v něm a teď je vše vyřešeno. Je skvělé usedat zase zpět do staré dobré spolehlivé Škody."
A byť se Andreas Mikkelsen v Estonsku vrátil a v nadcházejícím Finsku taktéž posadí do staré dobré spolehlivé Škoda, i tak se už nemůže dočkat debutu nové Fabie RS Rally2, která je dle Norova názoru již připravena k tomu, aby nahradila svou starší sestru a stala se již třetí R5/Rally2 od škodovky na soutěžních tratích. "Myslím si, že nové auto je už připraveno na ostré nasazení. Fabia RS Rally2 na testech fungovala výborně, takže si jsme poměrně jistí tím, že je připravena na rychlostní zkoušky. Takže hned jak bude produkce vozů, tak jsme připraveni s ním vyrazit," uzavírá Andreas Mikkelsen.
Tak doufám, že už ve Zlíně pochopili, že tam ostrá premiéra nebude a změní titulní stranu programu. Můj tip je Monte.
Jede hezky, ale má strašně divný zvuk. Takový utlumený, něco mezi R5 a "elektrikou". Mám obavu, že nás Škodovka (potažmo i ostatní výrobci) už pomalu připravují na dobu "elektrickou", abychom si postupně zvykli na auta bez zvuku, resp. s podivným bzučením...