Rich Millener: Chceme dalšího zkušeného jezdce, ale teď jej nezaplatíme
Když se podíváme na obvyklou jezdeckou sestavu M-Sportu v tomto roce, nelze moc mluvit o zkušených jezdcích, protože se většinou jedná o mladé a s vozy nejvyšší specifikace spíše stále zkušenosti sbírající piloty. Ve jistém slova smyslu je v sestavě mazákem Craig Breen, avšak ani ten, ač letos slaví 10 let od zisku titulu v tehdejším SWRC, neabsolvoval nikdy kompletní sezónu a nejvíce se v MS najezdil na konci minulé dekády s Citroenem. Epizodně se v sestavě M-Sportu ukazuje Seb Loeb, u nějž zkušenosti nechybí, avšak pro tým jako celek a jeho bodové konto mezi značkami nejsou epizodní starty to pravé. Proto by cumrijský tým v sestavě uvítal dalšího zkušeného jezdce, který by doplnil Craiga Breena a který pomohl týmu k dalším úspěchům a v případě Breenova odstoupení by například mohl pomýšlet na vyšší příčky. Protože jak ukázala nedávná Estonská rally, po výpadku Breena třímal prapor M-Sportu nejvýše sedmý Adrien Fourmaux, což jistě neodpovídá představám cumbrijského týmu o tom, kde by se v pořadí měla nacházet nejlepší Puma Rally1.
"Když vám odstoupí týmová jednička nebo když má problém, tak se to vždy negativně odrazí ve výsledku. Takže když se nám to stane, tak se často ocitáme v pozici, kdy máme problém stíhat nejrychlejší trojici. Je to frustrující, ale zároveň pochopitelné. Myslím si, že by bylo fantastické mít v sestavě dalšího zkušeného jezdce, který by dokázal bojovat o pódiová umístění. Ale v tuto chvíli je to pro nás jen v rovině snů. Proto se snažíme přicházet s nápady, jak sny převést ve skutečnost, protože víme, že máme na to, abychom zajížděli lepší výsledky. Musíme se dál snažit a doufat, že se nám podaří najít další sponzory, abychom zkušeného jezdce zaplatili. Nyní je situace taková, že Craig má na boj o pódium, ale je jediný v sestavě a to jej dostává pod tlak. Proto bychom měli cílit na podepsání dalšího zkušeného jezdce, ale v tuto chvíli na něj nemáme peníze," popisuje aktuální situaci v M-Sport WRT Rich Millener.
Aby zakončil své vyprávění pozitivně, snaží se šéf týmu dívat do budoucnosti optimisticky a vidět v mladých jezdcích příslib do nadcházejících sezón. "Adrien, Pierre i Gus stále sbírají zkušenosti. V dlouhodobém horizontu máme tři dobré mladé jezdce a doufáme, že za tři, čtyři roky budou už v pozici těch zkušených pilotů, kteří budou bojovat o čelo. Ale dalšího takového jezdce potřebujeme i teď. Snahu o něj nemůžeme vzdát, protože když tak uděláme a spokojíme se s tím, na čem jsme teď, tak to nikdy nebude fungovat. Takže mi neustále hlavou běží nápady, jak takového jezdce zajistit a i když vím, že to nebude snadné, tak tu snahu nevzdám," uzavírá odhodlaně Rich Millener. Na tomto místě se tedy nabízí otázka, povede se M-Sportu někoho třeba po sezóně zlanařit? Například takový Ott Tänak, jenž má s britským týmem dlouhou společnou minulost, u Hyundai úplně nedosahuje svého potenciálu a taková změna a návrat "k Malcolmovi" by pro něj mohli být vítanou vzpruhou. Ale jak to dopadne a zda někdo v M-Sportu dopadne, to ukáže až čas.
Jiný pravidelný adept na vítězství realisticky není.
Čudujem sa že od začiatku sezóny nezobrali mikkelsena. To je podľa mňa jazdec ktorý by priniesol aj balík peňazí ak sa nemýlim. Stačí sa pozrieť ako začínal kariéru v rally jazdil s WRC, FOCUS WRC mu kúpil tuším otec. Je z bohatej rodiny.
Tänak a další..... Hyundai má jezdce pod smlouvou, M-Sport by musel vykoupit, pokud nemají peníze tak nesmysl.
Mads Østberg by byl dobrá volba, ale jeho kariéra stagnuje na styl Stiga Blomqvista v 90s, návrat by byl asi bolestivý.
Takže opět jsme u toho že nejlepší volbou je Andreas.
Richi, kde je sakra problém?